bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
نمایندگان مجلس از صحبت‌های وزیر ورزش در پاسخ به سئوال احمد شوهانی قانع نشدند و به وی درباره عملکرد وزارتخانه‌اش کارت زرد دادند.


 احمد شوهانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 7 مهرماه) مجلس شورای اسلامی پس از استماع صحبت‌های محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، از پاسخ‌های وی قانع نشد.

سپس این سئوال به رأی مجلس گذاشته شد که در نهایت نمایندگان با 94 رأی موافق، 76 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در مجلس، پاسخ‌های وزیر را قانع‌کننده ندانستند.

بیژن نوباوه، نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح سئوال احمد شوهانی از وزیر ورزش گفت: گسترش فساد و بداخلاقی در ورزش،‌ غفلت از مسائل اساسی جوانان، دخالت در امور فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی و بی توجهی به شایسته سالاری در انتصابات از جمله محورهای سئوال از وزیر ورزش و جوانان است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در اجرای ماده (209) آیین نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه شماره 62457/ 4025 مورخ 12/ 9/ 1393 هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی به استحضار می‌رساند که سئوال مذکور در جلسه مورخ 18/ 1/ 1394 این کمیسیون، با حضور وزیر ورزش و جوانان و نماینده سئوال کننده مطرح شد.

وی با اشاره به توضیح سئوال احمد شوهانی گفت: مدتی است که مسئله افزایش فساد در ورزش موجبات نارضایتی را ایجاد کرده است و همانطور که می‌دانید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم به دفعات بر لزوم مبارزه با فساد تاکید داشته‌اند. اما وزارت ورزش و جوانان درباره مبارزه با فساد جدی عمل نمی‌کند،‌ مثل هزینه کرد پول‌های واگذار شده فیفا، نحوه انتخاب اسپانسر باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، تبانی در فوتبال و فقدان شفافیت‌های مالی در فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی. چرا با شبکه‌های دلالی و مطبوعات زرد برخورد نمی‌شود. خود شما فرمودید فدراسیون فوتبال نسبتا مستقل است اما مسائل مالی آن شفاف نیست. چه اتفاقاتی در مسابقات والیبال ارومیه افتاد؟ شما از کمبود اعتبارات صحبت می‌کنید اما هزینه‌های غیر ضروری در برنامه‌های مختلف صرف می‌کنید، مثل مراسم مجموعه ورزشی آزادی و اجرای غرفه در مراسم 22 بهمن.

نوباوه افزود: در سئوال نماینده مردم ایلام اشاره شده که چرا مدیرکل حقوقی وزارت دستگیر شد؟ بعضی از معاونین شما شرکت‌های خصوصی دارند و بعضی باشگاه‌ها مالیات نمی‌دهند، طبق گزارش سازمان مالیاتی کشور 6 باشگاه، 130 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

وی گفت: در حوزه جوانان چه اقداماتی در زمینه ازدواج، مسکن و فرهنگ و دین شده است؛ در حوزه فدراسیون‌ها شاهد سوءمدیریت هستیم مثل فدراسیون‌های فوتبال، بسکتبال و کشتی؛ انتصاب روسای فدراسیون‌ها با اعمال نظر دولت است که فساد آور است؛ انتصاب افراد غیر متخصص محل سئوال است؛ رئیس هیات مدیره باشگاه که منصوب شما بود چرا روانه زندان شد؟

نوباوه در ادامه با اشاره به پاسخ وزیر ورزش در سئوال نماینده ایلام گفت: گودرزی در نامه مذکور اذعان داشته است که یکی از عوامل ایجاد فساد اعمال نظرهایی است که در مورد انتصابات صورت می‌گیرد. مسئله فساد را خودم به عنوان وزیر به صورت خیلی جدی پیگیر هستم. تخلف مدیرکل حقوقی را خودمان پیدا و به دادگاه معرفی کردیم. یکی از راه‌های مبارزه با فساد این است که از جیب دولت برای تیم‌های حرفه‌ای هزینه نکنیم که نکردیم. از زمان حضور من هر چهار ماه یکبار فدراسیون‌ها حسابرسی شدند و مسائل مالی آن‌ها شفاف شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: وزیر ورزش و جوانان تاکید کرده است دوره قبل اساسنامه خود را به تصویب فدراسیون‌های بین المللی رساند‌ه‌اند و برای دخالت حاکمیت جایی نگذاشته‌اند و پولی که از فدراسیون جهانی برای آن‌ها می‌آید به حساب افرادی در خارج از کشور واریز می شود. در ارتباط با افشای حساب در فوتبال ما هر آنچه می‌دانستیم به کمیسیون اصل 90 گزارش کرده‌ایم.

وی ادامه داد: گودرزی با اشاره به اینکه در دیگر بخش ها هر مفسده‌ای بوده گزارش شده است، پاسخ داده است که در موضوع شایسته سالاری معاونین من تحصیلات بالای ورزشی و سابقه قهرمانی دارند. در هیچ فدراسیونی اعمال نظر نکردیم،‌17 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد بدون دخالت و اعمال نفوذ انتخابات همه آن‌ها را برگزار کردیم. ظرف 16 ماه، 32 انتخابات انجام شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: نماینده سئوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشد و کمیسیون ضمن بررسی قلمرو سئوال را ملی دانست.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان مردم در مجلس نیز از صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال احمد شوهانی قانع نشدند و نهایتا به وی در مورد عملکرد وزارتخانه‌اش کارت زرد دادند.

منبع:
ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر: