bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷
نتایج سینونسی در کنار حاشیه‌هایی که تمامی ندارد؛
شاهین شهرداری، برخلاف لیگ دسته 2، نتوانست در لیگ دسته یک کشور شروع درخشانی داشته باشد و همین مساله باعث شده آنها در رتبه هفتم جدول قرار بگیرند.
بامداد جنوب:
هفته ششم لیگ دسته یک کشور در حالی این هفته برگزار شد که شاهین شهرداری در یک بازی به‌ ظاهر راحت به‌ مصاف تیم شهرداری ماهشهر رفت، تیمی که تا قبل از این بازی نتوانسته بود امتیازی کسب کند. برخلاف آن چیزی که تصور می‌کردیم، شاهینی‌ها نتوانستند از فرصت‌های به‌دست آمده استفاده کنند و در نهایت در مقابل تیم آخر جدولی به تساوی بدون گل رسیدند، آن‌ هم در حالی که شهرداری در نیمه دوم با اخراج یکی از بازیکنانش، 10 نفره بازی کرد. چیزی که در این بازی مشخص بود، موقعیت‌های گلزنی خوبی بود که شاهینی‌ها یکی یکی از دست می‌دادند و به‌نوعی هماهنگی کاملی در زمین نداشتند، که در همه لیگ‌های ایران هم، این ناهماهنگی در بین بازیکنان در هفته‌های اول یک مساله از پیش مشخص شده است، چراکه کمتر پیش می‌آید تیمی طبق برنامه، تمرینات پیش فصل خود را شروع کند. اگرچه شاهین در مقطع خوبی تمرینات خود را شروع کرد و بازیکنان موردنظر خود را به خدمت گرفت ولی برای این‌که بازیکنان جدید در کنار بازیکنان قدیم به هماهنگی کامل برسند، به زمان نیاز است. 

در بخش بعدی گزارش به عملکرد سینوسی شاهین می‌پردازیم. وضعیت شاهین در این فصل از رقابت‌ها را گفتیم، آنها با توجه به جدول فاصله کمی از دیگر تیم‌ها دارند، چراکه دیگر تیم‌های لیگ هم نتوانسته‌اند عملکرد آنچنان درخشانی در شش هفته گذشته داشته باشند و همین مساله باعث شده فاصله امتیازها در رده‌های بالایی جدول بسیار کم باشد. البته اگر به یاد داشته باشید، شاهین در چند سال گذشته، همیشه مسابقات را با توپ پر شروع می‌کرد و از همان ابتدا خود را در قامت یک مدعی نشان می‌داد، نمی‌خواهم بگویم که شاهین تا اینجا عملکرد بدی داشته است ولی انتظارات به‌گونه‌ای بود که آنها حداقل در بازی‌هایی مانند بازی با ماهشهر، نتیجه لازم را کسب کنند. وقتی به آمار شاهین در جدول نگاهی می‌اندازیم، می‌بینیم که از نظر گلزنی یکی از بهترین خطوط حمله را داشته است، در مقابل آنها در شش بازی گذشته 5 گل دریافت کرده‌اند که این هم آماری بدی نیست. سبک بازی شاهینی‌ها به‌گونه‌ای نیست که قبل از شروع مسابقه از بدن آنها مطمئن باشیم. هدفم از طرح این مساله زیر سوال بردن عملکرد محمود فکری نیست حتی فکر می‌کنم این تیم همچنان چیزهای بیشتری برای نشان دادن خواهد داشت، فقط باید بازیکنان تیم هماهنگی بیشتری در هر بازی داشته باشند. 

اشتباه‌های عجیبی در خط دفاعی از دیگر مواردی است که باید درباره آن بحث کرد. حدود یک ماه پیش بود که در گزارشی در باب این موضوع نوشتم و گفتم که این مساله یکی از نقاط ضعف تیم محمود فکری است اگرچه نمی‌توان خیلی از آن خرده گرفت، چراکه همان‌طور که گفتم این تیم هنوز برای کامل شدن به زمان نیاز دارد. 
یکی دیگر از چیزهایی که شاید در بازی‌های گذشته دیده باشید، اعتراض‌ها و سخنان محمود فکری به داوران بازی‌هاست. به هر حال این حق مربی است که درباره قضاوت توضیحاتی دهد ولی همیشه داور مقصر نتیجه نگرفتن یکی تیم در یک بازی نیست. البته در دو بازی مشخص شد که داوری اشتباهاتی علیه شاهین داشته است ولی در بقیه بازی‌ها، نتایج به‌گونه‌ای نبود که بگوییم که داور مقصر اصلی نتیجه نگرفتن شاهین بوده است. 

از همه این مسائل که بگذریم، به حاشیه‌های می‌رسیم که در دو هفته گذشته ناآرامی‌هایی در تیم شاهین ایجاد کرده است. برخی از اعضای شورای شهر نسبت به مدیریت باشگاه ایرانجوان مشکوک بودند و در این رابطه خواستند تمام مسائل و پرونده‌ها باشگاه بررسی شود، آن هم زمانی که لیگ دسته یک شروع شده و تیم‌ها در رسیدن به صدر جدول به رقابت می‌پردازند. متاسفانه فوتبال بوشهر در این سال‌ها هیچ‌وقت رنگ خیر به خود ندیده است. برخی از افراد هم خود را فوتبال‌دوست می‌نامند، به هر دلیلی می‌خواهند در کارها دخالت کرده و حقی را برای خود بردارند. شاهین شهرداری هم یکی از تیم‌هایی است که در این سال‌ها همواره از سوی برخی از افراد ضربه دیده و متاسفانه به‌نظر می‌رسد این ضربه‌ها هنوز هم ادامه داشته باشد، اما تا کی؟
شاهین فعلا در لیگ دسته یک فعالیت می‌کند و بازیکنانش هرروز در مقایسه با روز گذشته هماهنگ‌تر می‌شود، پس چه لزومی دارد که برخی از افراد به دلایل نامشخصی برای این تیم حاشیه ایجاد کنند. تیمی که در تابستان امسال حاشیه‌های زیادی را پشت سر گذاشته بود و قرارها این بود که در کمال آرامش، این تیم به فعالیت خود در لیگ دسته یک کشور ادامه دهد. با توجه به این‌که هزینه خوبی برای این تیم شده، حیف است که برخی از افراد سنگ‌اندازی کنند و به‌خاطر منافع خود، یکی از تیم‌های محبوب بوشهر را تحت فشار قرار دهند. 

در پایان، باید گفت شاهین شهرداری پتانسیل این را دارد که در ادامه لیگ نتایج خوبی کسب کند و به صدر جدول مسابقات برگردد، به‌شرط این‌که بازیکنان و مربیان بهترین عملکرد را داشته باشند و در مقابل مدیریت باشگاه با حل کردن مشکلات، گام بلندی برای این تیم بردارند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: