bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر؛
چهارشنبه شب اهالی رسانه به دعوت مدیرکل آموزش و پرورش به نشست خبری رفتند که می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین نشست‌های دوران مدیریت آقای کرمی بود، چراکه خبرهایی از استعفا و برکناری وی از سمتش در فضای رسانه‌ای استان به‌گوش می‌رسد.
اگر کارشکنی نکنند و بگذارند می‌توانیم پیشرفت کنیمبامداد جنوب - امیر حقیقی:
چهارشنبه شب اهالی رسانه به دعوت مدیرکل آموزش و پرورش به نشست خبری رفتند که می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین نشست‌های دوران مدیریت آقای کرمی بود، چراکه خبرهایی از استعفا و برکناری وی از سمتش در فضای رسانه‌ای استان به‌گوش می‌رسد. در این جلسه موضوعات و نکاتی مطرح شد که شاید برای مردم جالب باشد. اصلی‌ترین نکته این بود که وضعیت نظام آموزشی استان بوشهر به چه صورت است.

ناصر کرمی در ابتدای این نشست، گفت: تعامل ما با جناح‌بندی‌ها هیچ تفاوتی باهم ندارد. نقش و جایگاه آموزش و پرورش به‌گونه‌ای است که نظرها و انتقادها را به فال نیک می‌گیریم. یکی از مشکلات مهم نظام آموزش و پرورش کشور حقوق و دستمزد کارکنان و معلمان بوده است که این موضوع از زمان گذشته وجود داشته است و فقط برای بوشهر نیست.‌
وی در ادامه افزود: یکی از دلایلی که استان بوشهر را استانی محروم بر می‌شمارند فاصله ما تا مرکز است که این مهم تاثیر زیادی بر عقب‌ماندگی ما از سایر استان‌ داشته است. همچنین بدون همکاری و مشارکت خانواده‌های دانش‌آموزان و خیران حل مشکلات آموزشی مدارس غیرممکن است، چراکه اعتبارات تخصیصی جوابگوی طرح‌ها و برنامه‌ها نیست. با توجه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در شهرها و روستاها از یک‌هزار و 330 کلاس تخریبی استان بوشهر تاکنون 700 کلاس آن بازسازی شده و اکنون بیش از 630 کلاس دیگر نیاز به بازسازی دارد.

به گفته وی ردیف استخدامی در آموزش و پرورش به میزان خروجی‌ها جذب نمی‌شود و این در حالی است که از شغل معلمی به سبب مشکلات مالی و اعتباری استقبال نمی‌شود. از نظر نیروی انسانی خروجی افراد مجرب بیشتر از ورودی است.
ناصر کرمی در ادامه افزود: دوره‌های تخصصی متوسط دوم هنرستان‌ها و کار و دانش استان بوشهر مشکلات گوناگونی دارد و در تامین تجهیزات و مواد مصرفی کارگاه‌های آموزشی در مضیقه هستیم اما در متوسطه دوم که طرح‌های زیادی اجرائی شده است، با حمایت‌های مسوولان پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. درست است که رتبه استان ما نسبت به میانگین کشوری زیاد خوب نیست و در جدول کمی پایین هستیم اما در چند سال اخیر پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته‌ایم. قطعا نمی‌شود با چند سال جزء استان‌های برتر کشور در نظام آموزشی باشیم اما روند کارمان همیشه رو به جلو بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: هیچوقت در دروس متوسطه موردی وجود نداشته است که دانش‌آموزان ما با وجود پیشرفت سطح علمی و نمره کشوری رو به عقب باشند و پیشرفتی وجود نداشته باشد. ما باید به کمک مسوولان و مردم از مقطع پیش‌دبستانی تا مقاطع بالاتر دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا پیشرفت‌های آموزش و پرورش بیش از قبل باشد. شفاف باید بگویم اگر کارشکنی‌ها نباشد و اگر بگذارند ما می‌توانیم روبه رشد باشیم.
به گفته ناصر کرمی، ما حدود 14 هزار نفر کادر و پرسنل در استان داریم که 9 هزار نفر آن را معلمان تشکیل می‌دهند. طبق قانونی که از قدیم بوده، ما باید به اندازه سه درصد معلم ذخیره داشته باشیم که اگر مشکلی برای افراد شاغل به‌وجود آمد جایگزین بشوند اما در اینجا سه درصد که هیج به‌طوری که کمبودهایی هم وجود دارد. در همین رابطه ما مجبوریم از نیروی بازنشسته گرفته تا حق‌التدریس استفاده کنیم ولی این‌که یک کلاس از ابتدای مهر تاکنون معلم نداشه باشد، غیرممکن است.

کرمی، درباره تغییر مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی در مهرماه که گفته شده برای کسب رضایت نماینده مجلس و ماندگاری مدیرکل بوده، توضیح داد: واقعیت این است که پس از شروع به‌کار نمایندگان فعلی، نشستی با آقای شهریاری داشتیم که تغییر مدیر شهرستان دشتی و منطقه دلوار جزء درخواست‌های ایشان بود. وی عقیده داشت عملکرد آنها ضعیف است، هرچند ما معتقد بودیم عملکرد این اداره‌ها متوسط است. بعدا آقای شهریاری از وزیر پیگیر موضوع شدند و از تهران نیز دو بازرس برای بررسی عملکرد اداره‌های آموزش و پرورش حوزه انتخابیه وی فرستادند که در گزارش آنها، عملکرد اداره دشتی و دلوار متوسط اعلام شد. با این حال پیگیری نماینده از وزیر ادامه داشت و معتقد بود که گزینه‌ای معرفی نمی‌کند اما این مدیران باید تغییر کنند. 

با توجه به این‌که وزارت پیگیر درخواست نماینده بود و در همین شرایط سال 95 آقای طیبیان هم درخواست استعفایش را داد و دلیل آن بیماری دانست، باید برای این موضوع اقدامی می‌کردیم. در آن زمان، مهرجو، فرماندار سابق دشتی با تغییر مدیریت آموزش و پرورش مخالفت کرد، بعد هم به فارس منتقل شد و دوره سرپرستی فرمانداری هم امکان انتصاب مدیر جدید نبود. دی‌ماه پارسال که نادری فرماندار دشتی شد، وی گفت که صحیح نیست در ابتدای کارش تغییر مدیریتی صورت بگیرد و باید زمان بگذرد. بعد از دو ماه فرماندار با تغییر موافقت و گزینه‌ای پیشنهاد کرد که مورد تائید ما هم بود.
وی در مورد بحث واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش به بخش خصوصی، گفت: نامه‌ای در سال 95 آمده بود که باید این اقدام انجام شود، ما تاکنون 25 پروژه نیمه‌تمام را آگهی کردیم که به جز هنرستان جابربن‌حیان که شرکت پلیمر خواهان تکمیل آن شد. طبق نامه‌ای که بهمن‌ماه سال 95 برای ما آمده بود که پس از تکمیل این هنرستان به‌وسیله شرکت مربوطه باید تا 10 سال به‌دست بخش خصوصی اداره شود. این در حالی است که در سال جاری هیچ پروژه دولتی به بهره‌برداری نرسیده است چون هیچ پولی از وزارت فرستاده نشده است.
ناصر کرمی با اشاره به ساخت مدرسه شهدای هسته‌ای بوشهر، یادآور شد: این مدرسه بر اساس توافق‌های انجام شده با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران با 36 کلاس و گنجایش یک‌هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی و سرمایه‌گذاری بالای 23 میلیارد تومان اجرائی شده که امید می‌رود سال آینده تکمیل شود. پس از تکمیل و تجهیز مدرسه شهدای هسته‌ای به آموزش و پرورش استان بوشهر واگذار و به‌صورت هیات امنایی اداره می‌شود که نیروگاه اتمی بوشهر عضو دائم هیات امناست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از پرداخت مطالبات فرهنگیان استان خبر داد و بیان کرد: در یک سال گذشته به میزان 168 میلیارد تومان مطالبات فرهنگیان استان بوشهر پرداخت شده و اکنون فرهنگیان 152 میلیارد تومان از آموزش و پرورش در ابعاد مختلف طلب دارند.
یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، خانه معلم شماره2 بود، به گفته ناصر کرمی در سال 95 هیات مدیره خانه معلم تصویب کرد که شعبه 2 خانه معلم استاد نبوی را بازسازی کنیم، این پروژه در زمان حدود یک سال تکمیل شد که هزینه آن 5/1 میلیارد تومان برآورد شده است اما قبل از این پروژه در جوار آن یک تالار نوسازی شد که در مجموع 9/2 هزینه‌کرد این مجموعه محاسبه شده است.

وی در پایان نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهد از پست مدیرکلی برکنار شود، خاطرنشان کرد: من در سه سال و نیم دوران مدیریتم همیشه به همکارانم اطمینان داشته‌ام و اگر مشکلی وجود داشته است بخشی از آن گردن من هم هست اما من معلم هستم. هر موقع به من دستور دهند کتابم را برمی‌دارم و به کلاس درس می‌روم، نظر خودم این است که بعد از ۳/۵ سال اگر تغییری در آموزش و پرورش استان صورت بگیرد، به صواب نزدیک‌تر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: