bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷
معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان در گفت‌و‌گو با بامداد؛
اگر تمامی اقشار مختلف کارمندی را با هم مقایسه کنیم، همیشه کارمندان و معلمان فرهنگی در انتهای شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند. به‌طوری‌که مدیرکل‌های آموزش و پرورش استان‌ها برای حمایت بیشتر از شاغلان مجموعه خود ناتوان هستند و همیشه گفته‌اند این قضیه فراتر از استان‌هاست و باید از طریق مقامات ارشد پیگیری شود.
بامداد جنوب:
اگر تمامی اقشار مختلف کارمندی را با هم مقایسه کنیم، همیشه کارمندان و معلمان فرهنگی در انتهای شرایط اقتصادی و معیشتی قرار دارند. به‌طوری‌که مدیرکل‌های آموزش و پرورش استان‌ها برای حمایت بیشتر از شاغلان مجموعه خود ناتوان هستند و همیشه گفته‌اند این قضیه فراتر از استان‌هاست و باید از طریق مقامات ارشد پیگیری شود.
در این صفحه بارها و بارها وضعیت معیشت فرهنگیان و بازنشستگان را مورد بررسی قرار داده‌ایم، به‌گونه‌ای که بتوانیم نقش کوچکی در حمایت از این عزیزان داشته باشیم. باید گفت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه رسالت رسانه بامداد جنوب به‌شمار می‌رود.
در این میان گفت‌و‌گوی کوتاهی با آقای غلامرضا طراوت، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر ترتیب دادیم که درباره اختصاص حق منطقه جنگی فرهنگیان استان بوشهر توضیحاتی ارائه داده است.

وی با اعلام این خبر که حق مناطق جنگی برای فرهنگیان شاغل شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و منطقه خارگ در این استان برقرار شد، گفت: بر اساس ماده 112 قانون برنامه پنج ساله ششم از نظر ستاد کل نیروهای مسلح، حق مناطق جنگی در بند یک ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: بدی آب و هوا در مناطق کمتر توسعه یافته برای مدرک کارشناسی 20 درصد و برای مدارک کارشناسی ارشد تا 25 درصد اعلام می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این مقادیر برای سال آینده اعمال می‌شود یا نه، یادآور شد: این قانون از قبل وجود داشته است اما در مناطق کمتر توسعه یافته با بدی آب و هوا در همه شهرستان‌های استان بوشهر یکسان نبوده است. مثلا در منطقه عسلویه به‌دلیل بدی آب و هوا و وجود تاسیاست مخرب، همان 20 درصد افزایش داشته است و اعمال می‌شده اما اکنون نیز طبق این قانون باید همه شهرستان‌ها به‌صورت یکسان بهره‌مند شوند ولی باز هم اینگونه نیست.
وی در جواب این‌که کدام شهرستان‌های استان زیر پوشش این قانون قرار می‌گیرند، تصریح کرد: شهرستان‌های گناوه، دیلم و بوشهر هستند ولی جزیره‌ خارگ نیز همان سقف 25 درصدی را دریافت می‌کرد که تغییری در فرهنگیان این جزیره لحاظ نمی‌شود. در آینده در قانون باید بند دیگری اضافه شود.

نکته دیگری هم در این میان وجود دارد که عزیزانی که در شهرستان بوشهر هستند در گذشته درصد هشت و 10 برای آنها لحاظ می‌شده که از این پس تا سقف 25 درصد افزایش پیدا می‌کند.
در استان بوشهر پیش از این مناطقی که کم‌برخوردار بودند سقف کامل به میزان 25 درصد امتیاز حقوق ثابت برای شاغلان دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر و برای سایر مشاغل تا 20 درصد حقوق ثابت را دریافت می‌کردند و پس از تعیین منطقه جنگی به‌علت این‌که در بند فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه یافته و بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی قرار می‌گیرد قابل اعمال نبود ولی با وجود این آموزش و پرورش استان پیگیر حل این مساله است.
بعضی دیگر از مناطق استان مناطق کمتر توسعه یافته و با بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی که شاغلان آنها دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند تا میزان 10 درصد امتیاز حقوق ثابت و برای سایر مشاغل تا هشت درصد حقوق ثابت است که در شهرستان‌های اعلام‌شده منطقه جنگی این رقم به ترتیب 20 و 25 درصد افزایش یافته است.
گفتنی است سازمان اداری و استخدامی کشور موظف بوده است که اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌العاده‌ پیش‌بینی شده در بند(1)‌ ماده(68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول اجرای قانون برنامه تامین و اعمال کند که در استان بوشهر نیز از شهریور سال جاری این احکام اعمال شد.

همچنین طبق این ماده فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه یافته و با بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی شامل شاغلان می‌شود و بازنشستگان را شامل نمی‌شود.
با توجه به مکاتبات متعدد و پیگیری‌های مداوم آموزش و پرورش استان با وزارت آموزش و پرورش مبنی بر صدور احکام منطقه جنگی ٢٠ و ٢٥ درصد برای فرهنگیان مناطق تعیین‌شده این احکام صادر و مقرر‌شده از اول شهریور‌ماه سال جاری در احکام حقوقی کارمندان لحاظ و از این پس در برگ حقوقی آنان پرداخت شود.
مرداد‌ماه سال جاری بود که خبرگزاری ایلنا خبری را منتشر کرد با عنوان «حق بدی آب و هوا برای کارمندان جنوب افزایش می‌یابد» به‌طوری‌که طبق مصوبات برنامه ششم توسعه، حق بدی آب و هوا برای کارمندان دولت در مناطق بد آب و هوا افزایش پیدا می‌کند؛ این درحالی است که محرومیت کارگران پیمانکاری و قراردادموقت همچنان ادامه دارد.
محرومیت کارگران قرارداد موقت و پیمانکاری جنوب به‌‌الخصوص در صنایع نفت و گاز، یک محرومیت جدی‌ و مشکل‌زاست آن‌هم در شرایطی که قرار است مزایای بدی آب و هوا برای کارمندان دولت افزایش پیدا کند. بر اساس یکی از بندهای ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، حق بدی آب و هوا برای کارمندان دولت در خوزستان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد؛ این مولفه حقوقی در حال حاضر، ۷ تا ۹ درصد است./امیرحسین حقیقی

نام:
ایمیل:
* نظر: