bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای انتخاب بوشهر بعنوان پایتخت کتاب کشور به کمک همه دستگاه ها و نهادها نیاز داریم.
بامداد24: حمیده ماحوزی افزود: سال گذشته استان بوشهر با تلاش هایی که داشت موفق به حضور در جمع سه نامزد نهایی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شد ولی به این مهم دست پیدا نکرد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته بیشتر دستگاه ها تلاش وافری داشتند که امیدواریم با تکرار تلاش آنها و همتی دوچندان نسبت به سال گذشته عنوان پایتخت کتاب ایران امسال به بوشهر برسد.
ماحوزی اضافه کرد: حمایت شهرداری ها برای فعالیت های مرتبط با طرح انتخاب پایتخت کتاب از اهمیت زیادی برخوردار است که امیدواریم امسال از سوی شهرداری بوشهر همکاری مطلوبی در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: برای ترویج فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی پنج تفاهم نامه برای همکاری شهرداری بوشهر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم شده بود ولی شهرداری بوشهر برای انجام آن تعامل مناسبی نداشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: شهرداری های استان می توانند با ترویج فعالیت های کتابخوانی در پارک ها و معابر عمومی نقش شایانی برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برای بوشهر ایفا کنند.

وی گفت: دراین ارتباط هر 37 شهر استان بوشهر می توانند همکاری لازم را داشته باشند و بزودی با شورای شهرهای مرکز هر کدام از شهرستان های استان نیز دیدار و هماهنگی خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با مشخص شدن خواسته های مورد انتظار از این شورا آماده هرگونه همکاری برای انتخاب استان بوشهر بعنوان پایتخت کتاب هستیم.
الهام بارگاهی گفت: در ارتباط با فعالیت های ترویج فرهنگ کتابخوانی چنانچه بعنوان پایتخت کتاب ایران نیز انتخاب نشویم سرانه مطالعه در بوشهر افزایش پیدا خواهد کرد.
در این آیین از فعالان استان که سال گذشته برای انتخاب بوشهر بعنوان پایتخت کتاب فعالیت داشتند، تجلیل شد.

در سال گذشته شهر اهواز موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شد و شهر یزد و بوشهر نیز دیگر نامزدهای نهایی برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران بودند. 
منبع:
ایرنا
برچسب ها: ماهوزی ، ارشاد ، فرهنگ
نام:
ایمیل:
* نظر: