bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
علیرضا صمیمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: دروازه‌بان بوشهری تیم مس سونگون و تیم ملی فوتسال، همانند سال‌های گذشته باز هم به‌دنبال افتخارآفرینی در آسیا است و باور دارد که در سطح آسیا فقط قهرمانی می‌توان ایرانی‌ها را شادمان کند.

علی پورتنگستانی:

دروازه‌بان بوشهری تیم مس سونگون و تیم ملی فوتسال، همانند سال‌های گذشته باز هم به‌دنبال افتخارآفرینی در آسیا است و باور دارد که در سطح آسیا فقط قهرمانی می‌توان ایرانی‌ها را شادمان کند.

جام باشگاه‌های فوتسال آسیا آغاز و نماینده کشورمان، تیم مس سونگون، در اولین بازی خود توانست تیم الکاظمیه کویت را با نتیجه 8 بر 2 شکست دهد و مسابقات را با قدرت شروع کند. علیرضا صمیمی نیز چون سال‌های گذشته دروازه‌بان شماره یک مسی‌ها در این مسابقات است و به‌دنبال افتخاری دیگر در سطح آسیا. در همین رابطه با این دروازه‌بان که در حاضر در محل برگزاری مسابقات (تایلند) حضور دارد ارتباط برقرار کردیم تا بیینیم در چه وضعیت قرار دارد.

صمیمی در ابتدای گفت‌وگو از آمادگی بالای خود گفت و معتقد بود که مس ورزقان یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های فوتسال در ایران است

خدا را شکر از نظر آمادگی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارم و امیدوارم که بتوانم این فصل از رقابت‌ها را هم با موفقیت‌های بسیار پشت سر بگذارم. مانند فصول گذشته، سنگربان تیم مس ورزقان هستم که قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا شد. از نظر تیمی و مدیریتی این تیم در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و همه مجموعه در راستای موفقیت باشگاه تلاش و کوشش می‌کنند. در واقع باید گفت باشگاه مس ورزقان یک باشگاه حرفه‌ای در فوتسال کشورمان است که مدیران و مسوولان آن به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام می‌دهند. آنها با اهداف بزرگی باشگاه‌داری می‌کنند و همین مساله باعث شده باشگاه فصل گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقام اول را به‌دست آورد. خدا را شکر وضعیتمان تا الان خیلی خوب بوده و امیدوارم که بتوانیم در این فصل از رقابت‌ها به اهداف خود برسیم.

مس سونگون مثل سال گذشته، لیگ برتر را با نتایج متوسط آغاز کرده است و تا هفته ششم دو شکست خورده است اما صمیمی تاکید دارد که این تیم پس از پایان مسابقات آسیایی و جام باشگاه‌های جهانی، همچون سال گذشته برای قهرمانی در لیگ برتر تا آخرین روز تلاش خود را خواهد کرد

در شش بازی گذشته لیگ برتر فوتسال، ما سه برد، دو شکست و یک تساوی در کارنامه خود داشتیم ولی باید گفت که به این بازی‌ها به چشم بازی‌های تدارکاتی قبل از جام باشگاه‌های آسیا نگاه می‌‌کردیم و هدف اصلی‌مان این بود که در این بازی‌ها بتوانیم به هماهنگی و آمادگی کامل برسیم. از طرفی دیگر، کادرفنی تیم هم در برای این‌که بازیکنان اصلی نیروی و انرژی کافی برای مسابقات آسیایی داشته باشند، در بعضی از بازی‌ها از آنها استفاده نمی‌کرد تا مبادا مصدوم نشوند. به هر حال درست است که ما دو شکست در این شش بازی داشتیم ولی باید گفت که وضعیت به آن شکل نبود که بازی‌های را جدی نگیریم. مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شد کادرفنی تیم چنین رویه‌ای در پیش گیرد این بود که ما به فکر قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا هستیم اما وقتی از بازی‌های آسیا و جام باشگاه‌های جهان برگشتیم، شرایطمان را در لیگ برتر بهتر خواهیم کرد و ادامه مسابقات با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد. اگر به یاد داشته باشید فصل گذشته هم تیم ما قبل از جام باشگاه‌های آسیا در رده نهم قرار داشت ولی پس از قهرمانی در این مسابقات و بازگشت به ایران، توانستیم در آخر فصل عنوان قهرمانی را به‌دست آوریم.  

مس سونگون یک باشگاه‌ حرفه‌ای است و به جز قهرمانی به هیچ‌چیز دیگری فکر نمی‌کند. در واقع باید گفت در مسابقات آسیایی کسب هر رتبه‌ای غیررتبه قهرمانی، برای ما یک شکست بزرگ محسوب می‌شود. باید گفت که در این راه تیم‌های قدرتمندی هم وجود دارند که می‌توانند برای ما خطرساز باشند. نما‌ینده‌های ژاپن، تایلند و لبنان تیم‌های بسیار خوبی هستند که در راه قهرمانی می‌توانند ما را اذیت کنند ولی باید گفت که در این مسابقات بازیکنان مس سونگون از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و سعی و تلاششان این است که قهرمان مسابقات شوند.

همانطور که گفتیم مس در اولین بازی خود توانست نماینده کویت را با اختلاف زیادی شکست دهد. علیرضا صمیمی معتقد است که این تیم کویتی از نظر قدرت تیم خوبی است و می‌تواند برای دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات خطرساز باشد.

تیم کویتی یکی از تیم‌های خوب آسیاست که به‌خاطر محرومیت فدراسیون فوتبال این کشور، به‌مدت چهار سال نتوانست در مسابقات آسیایی شرکت کند. آنها قاعده فوتسال را به‌‌خوبی می‌دانستند و سبک بازیشان یک بازی فیزیکی و محکم بود. البته ما هم تیم قدرتمندی در ایران و آسیا هستیم و مشخص بود که این تیم کویتی نمی‌تواند رقیبی جدی برای ما باشد. در این بازی ما از هر نظر از آنها برتر بودیم و قدرت فوتسال خود را به رخ آنها کشیدیم. در این بازی ما سعی کردیم با یک بازی منطقی و استفاده از موقعیت‌هایمان، به پیروزی برسیم که خدا را شکر توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم. مطمئنم این تیم کویتی می‌تواند در بازی بعدیش در مقابل نماینده ژاپن، یقه این تیم را بگیرد. گروه ما گروه مرگ مسابقات است، چراکه هر چهار تیم از بهترین‌های آسیا هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به همین دلیل در هیچ کدام از بازی‌ها جای اشتباه نداریم و باید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم تا بتوانیم عنوان قهرمانی را به‌دست آوریم.

دروازه‌بان بوشهری تیم ملی باور دارد که اگر مسوولان حمایت بیشتری از فوتسال کنند، تیم ملی کشورمان می‌تواند در فینال جام جهانی به میدان برود.

بعد از این‌که در جام جهانی قبلی توانستیم عنوان سومی مسابقات را به‌دست آوریم، نگاه مسوولان به رشته فوتسال تغییر کرده است ولی اگر ما می‌خواهیم قهرمان آسیا و فینالیست جام جهانی شویم باید مسوولان حمایت بیشتری از ما کنند و امکانات بیشتری در اختیارمان قرار دهند. این‌که ما همچنان با همان امکانات و رویه قبل پیش بریم نه تنها ما را به مقصد نمی‌رساند بلکه می‌تواند باعث تضعیف فوتسال ایران نیز شود. به هر حال همانطور که خودتان می‌بینید همه تیم‌های ملی در حال اردو زدن در کشورهای مختلف هستند و مربی‌های حرفه‌ای به کار می‌گیرند. البته باید بگویم ما هم مربی و هم بازیکن حرفه‌ای داریم ولی این مسوولان هستند که باید نگاه حرفه‌ای به فوتسال داشته باشند تا بتوانیم به نتایج بهتری در این رشته دست پیدا کنیم. به هر حال امسال تیم ملی سال شلوغی در پیش دارد که مهم‌ترین آن، جام ملت‌های آسیا است. ما سال میلادی بسیار سنگینی در پیش داریم، چراکه تقریبا تمام مسابقات مهم خود در سال میلادی 2020 انجام خواهیم داد. به هر حال من و دیگر بازیکنان تیم ملی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با کسب بهترین نتایج دل مردم کشورمان را شاد کنیم.

در پایان گفت‌وگو این دروازه‌بان بوشهری روز خبرنگار را به همه خبرنگاران استان و کشور تبریک گفت

در پایان از شما و رسانه خوبتان یکبار دیگر تشکر می‌کنم که برای پیشرفت ورزش در استان بوشهر تلاش زیادی به‌خرج می‌دهید. همچنان در اینجا جای دارد که روز خبرنگار را به شما و همه خبرنگاران استان بوشهر و کشور تبریک بگویم. همچنین از تمام کسانی که در این مدت از من حمایت کردند قدردانی می‌کنم و امیدوارم که بتوانم تا آنجا که می‌توانم توانم بالا ببرم.

نام:
ایمیل:
* نظر: