bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
معاون دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: باید ازظرفیت مرزهای بین المللی دریایی استان بوشهر استفاده بهینه شود.

یک مقام وزارت صنعت: باید ازظرفیت مرزهای بین المللی استان بوشهر استفاده بهینه شود
به گزارش ایرنا، علی حسین پور روز چهارشنبه در جمع اعضای کارگروه تدوین برنامه راهبردی بخش تولید و تجارت استان افزود:  بوشهر دارای پتانسیل های مختلف در بخش های نفت،گاز وصنایع تبدیلی بخش آبزیان و فراورده های دریایی و کشاورزی است.

وی اظهارکرد: استفاده از پتانسیل ها وبهره برداری مناسب از داشته ها و ظرفیت های خدادادی استان با ارائه راهکارهای عملیاتی در بخش استانی برنامه راهبردی در زمینه تولید و تجارت دست یافتنی است.
حسین پور گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یکی از سازمانهای پیشرو در تشکیل کارگروه و کمیته های تخصصی و تدوین شرح خدمات برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن وتجارت است.

حسین پوراضافه کرد: هموار شدن مسیر فعالان اقتصادی و روان سازی در این بخش در اولویت وزارت صنعت و معدن قرار دارد.
وی ادامه داد: این وزارت در نظر دارد بر اساس چشم انداز افق 1404 و با الهام از سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و توجه به بهره برداری از تمامی توانایی های داخلی، راهبردها، رویکردها و سیاست های حوزه فعالیت خود را تحت عنوان برنامه راهبردی وزارت منتشر کند.

حسین پور بیان کرد: در این راستا سازمان های استانی نیز موظفند نسبت به شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای منطقه و همچنین ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی در جهت بهره برداری درست از این ظرفیت ها، راهبرد توسعه استانی بخش تولید و تجارت را مبتنی بر سیاست های کلان وزارتخانه تهیه و تدوین کنند.
وی گفت: با توجه به وجود نیروهای جوان، تحصیلکرده و کارشناسان متبحردر بدنه سازمانها در استانها، امید است برش استانی برنامه راهبردی توسعه این بخش به صورت کامل، جامع و هدفمند تدوین شود.

حسین پور با تاکید بر اینکه با این روند می توانیم در آینده شاهد رشد و توسعه دراستانها باشیم ، افزود:با تدوین دقیق این برنامه می توان نظر دولت را به این حوزه ها جلب کرد و مشکلات اشتغال استانها را رفع و با راه اندازی صنایع با ارزش افزوده بالا ، به تولید ثروت و رونق اقتصادی کشور کمک کرد.
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: