bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
صادرات غیرنفتی از رشد نسبی برخوردار بوده است اما به دلیل رکود جهانی، با وجود افزایش کمی با کاهش درآمد صادراتی مواجه بوده‌ایم.
محمدرضا نعمت‌زاده امروز - شنبه - در اولین همایش بین‌المللی سیاست‌های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال اظهار کرد: با رفع تحریم‌ها باید شاهد حرکت‌های جدی در توسعه صادرات باشیم، البته این مساله نمی‌تواند خود به خود به وجود آید بلکه نیازمند کمک همه دستگاه‌هاست. رسیدن به متوسط رشد هشت درصدی طی برنامه ششم توسعه، جز از طریق تولید، تجارت و صادرات امکان پذیر نیست.

وی گفت: دولت تدبیر و امید با تورم بیش از 35 درصد و رشد منفی کار خود را آغاز کرد و به حمدالله رشد منفی به رشد مثبت اقتصادی رسیده و تورم نیز به 14 درصد کاهش یافته است. ما با عنایت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال برنامه‌ریزی برای برنامه ششم توسعه هستیم و در این مدت صادرات غیرنفتی از رشد نسبی برخوردار بوده است، البته به خاطر رکود جهانی با وجود افزایش کمی با کاهش مبلغ مواجه بوده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد: برای ایجاد جهش در امر صادرات علاوه بر استفاده از سیاست‌های گذشته و موجود باید تدابیر جدیدی توسط دولت و کارآفرینان طراحی شود که سرمایه‌گذاری و تولید صرفا برای صادرات، داشتن سیاست‌ها، برنامه‌ها و مقررات منسجم صنعتی، تجاری، بانکی که به تشویق صادرات کمک کنند و ضرورت تامین مالی سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش توسعه صادرات از جمله این تدابیر است.

نعمت‌زاده در پایان سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات کالا با فناوری بالا و دانش‌بنیان، استفاده از شبکه‌های مجازی بین‌المللی و داخلی برای توسعه صادرات، توجه به برندسازی و استفاده از برند‌های معتبر خارجی برای توسعه صادرات، ضرورت ایجاد حمایت شرکت‌های بزرگ مقیاس صادراتی و تنوع‌بخشی به صادرات را از دیگر تدابیر لازم برای جهش در امر صادرات دانست.
منبع:
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: