bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش دما و سرد شدن هوای استان بوشهر پرورش دهندگان میگو در این استان باید در کمتر از 30 روز محصول خود را برداشت کنند.
بامداد24:  بوشهر دارای 938 کیلومتر مرزدریایی با خلیج فارس است که بیشترین مرزدریایی کشوربا این آبراه در استان بوشهر است.

وجود ساحل بکر در استان بوشهر فرصت‎های مهمی در حوزه تولید، سرمایه‎گذاری و اشتغال فراهم کرده است که یکی از حوزه‏‎های این بخش توسعه اراضی پرورش میگو است.

یکی از ظرفیت‎های مهم استان بوشهر پرورش آبزیان است که در این راستا 60 هزارهکتار اراضی ساحلی استان بوشهر شناسایی شده است.

پرورش میگو در استان بوشهر به عنوان یکی از محورهای توسعه این استان است به‌گونه‎ای که اکنون بیش از 10 هزار خانوار دراین عرصه امر و معاش می‌‎کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  در بوشهر با بیان اینکه امسال 3 هزار 870 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است اظهار داشت: پرورش دهندگان میگو امسال در استخرهای این اراضی 900 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی کرده‌اند.

حسین بهمنیاری با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو در برخی از سایت‎های پرورشی استان بوشهر مشاهده شد گفت: سایت‌های پرورش میگوی بویرات دیلم، بندر ریگ، رود حله و شیف به سبب بی توجهی پرورش دهندگان به بیماری لکه سفید دچار شدند.

وی با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو سبب کاهش وزن میگو و عدم رشد آنها می‎شود گفت: پرورش دهندگان برای جلوگیری از تلف شدن محصول خود باید در کوتاه‎ترین زمان میگوی خود را برداشت کنند تا دچار ضرر نشوند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به کاهش دما در هفته آینده افزود: بیماری لکه سفید میگو با افت دما تشدید می‎شود و با توجه به اینکه دمای هوای استان بوشهر تا هفته آینده کاهش می‎یابد پرورش دهندگان استان بوشهر کمتر از یک‎ماه  فرصت برداشت میگو از استخرها دارند.

بهمنیاری با اشاره به اینکه میزان برداشت هر استخر پرورشی بین یک تا 3.5 تن است گفت: از هم اکنون نمی‎توان میزان برداشت میگوی امسال پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه اراضی پرورشی که به بیماری لکه سفید دچار شده‎اند محصول خود برداشت کرده‎اند افزود: دیگر پرورش دهندگان میگو در سایر نقاط استان بوشهر باید در اسرع وقت محصول خود را برداشت کنند تا از خطر بیماری مصون بمانند.

اکنون از 20 هزار تن میگوی پرورشی کشور بیش از 60 درصد آن در بوشهر تولید می‎شود که این مهم استان بوشهررا به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی تبدیل کرده است.

پرورش دهندگان میگوی استان  سال قبل افزون بر 14 هزار تن میگو برداشت کردند که بیش از 80 درصد آن صادر شد.

با توجه به ویژگی‎های استان در این حوزه و نقش تولید میگوی پرورشی در صادرات تجهیزات در اراضی پرورشی میگو متناسب با نیاز آن باید افزایش یابد که پرورش دهندگان برخی سایت‎های پرورشی خواستار اجرای شبکه برقرسانی وتامین آب مورد نیاز منطقه هستند.
برچسب ها: پرورش ، میگو ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: