bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یک سال پس از اخذ نمایندگی انحصاری هیپو در برازجان؛
داود علیزاده: زبان‌سرای قائدی (حافظ) اولین زبان‌سرای شهرستان دشتستان در سال گذشته با رایزنی و مذاکره توانسته بود نمایندگی انحصاری المپیاد بین‌المللی زبان انگلیسی «هیپو» را در برازجان اخذ کند تا ایرانی‌ها نیز بتوانند در این رویداد مهم رقابت کنند.

داود علیزاده

زبان‌سرای قائدی (حافظ) اولین زبان‌سرای شهرستان دشتستان در سال گذشته با رایزنی و مذاکره توانسته بود نمایندگی انحصاری المپیاد بین‌المللی زبان انگلیسی «هیپو» را در برازجان اخذ کند تا ایرانی‌ها نیز بتوانند در این رویداد مهم رقابت کنند.

رقابتی که سرانجام با موفقیت یک ایرانی در سال 2020 به نتیجه رسید. بهار خلجی، دانش‌آموز پايه هشتم دوره متوسطه از منطقه دو تهران توانست با کسب رتبه اول جهانی در المپیاد بین‌المللی هیپو نام ایران را مطرح کند.

المپیاد بین المللی زبان انگلیسی هیپو از سال ۲۰۱۲ در سطح جهان شروع به فعالیت کرده است و این المپیاد بین‌المللی باهدف ارتقا سطح دانش زبان انگلیسی و استفاده عملی و کاربردی از زبان انگلیسی است. این المپیاد رویدادی بین‌المللی است که در جهت ارتقا سطح زبان انگلیسی دانش‌آموزان و همچنین دانش‌آموزان سراسر جهان را به چالش وا‌می‌دارد تا در سطح جهانی به رقابت بپردازند.

در حقیقت، المپیاد هیپو دانش آموزان را تشویق می‌کند تا حس مشترک هویت و یکپارچگی را توسعه و گسترش دهد و جوانان و نوجوانان را به‌عنوان یک جامعه از سراسر جهان به یکدیگر نزدیک کند.

در واقع هدف اصلی و غایی این المپیاد ایجاد بستری برای روابط دوستانه میان جوانان سراسر جهان است و همچنین درک و تجربه بافت بین‌المللی و رقابت در چنین فضایی برای آن‌هایی که به زبان انگلیسی علاقه‌مند

هستند.

این موفقیت بهانه‌ای شد که بامداد جنوب با این «بهار خلجی» دانش‌آموز موفق، معلم وی «مرضیه عابدی» و همچنین بهادر قائدی، مدیر و مدرس زبان‌سرای قائدی (موسسه زبان حافظ) به‌عنوان نماینده رسمی المپیاد هیپو در ایران گفت‌وگویی داشته باشد؛ که در ادامه آمده است.

آقای قائدی در شروع از اخذ نمایندگی هیپو در ایران بفرمایید؟

سال گذشته با تحقیق و رایزنی برای اولین بار در ایران توانستیم به لطف پروردگار نمایندگی انحصاری المپیاد بین‌المللی زبان انگلیسی هیپو را در ایران اخذ کنیم؛ باعث خوشحالی و مایه افتخار است که این بار یک شهر جنوبی به سراسر ایران خدمات ارائه می‌دهد.

زبان‌سرایقائدی تحت نظر آموزش‌وپرورش ایران مجوز دارد و این موسسه قرادادی با انجمن جهانی هیپو بسته است که نمایندگی انحصاری ایران باشد؛ و نمایندگی‌ها در شهرهای ایران زیر نظر نمایندگی ایران هستند.

شما به‌عنوان نماینده انحصاری فعالیت می‌کنید، نماینده‌های دیگری هم فعال هستند؟

نمایندگی انحصاری این المپیاد موسسه زبان انگلیسی حافظ (زبان‌سرای قائدی) با دو شعبه در برازجان واقع در استان بوشهر است؛ اما در این مدت چیزی حدود بیش از سی نمایندگی در شهرهای مختلف داریم و این روند در آینده نیز گسترش خواهد داشت.

دفتر مرکزی این المپیاد در چه کشوری است؟

دفتر مرکزی المپیاد در کشور ایتالیا است و در واقع سه شعبه اصلی دارد یکی در کشور ایتالیا دیگری در کرواسی و همچنین در صربستان.

در هر آزمون چه مهارت‌هایی سنجیده می‌شود؟

آزمون اول مهارت خواندن و شنیداری سنجیده می‌شود. آزمون دوم مهارت خواندن و نوشتاری است و در فینال از هر چهار مهارت زبان آزمون گرفته می‌شود.

برای آمادگی داوطلبان می‌بایست چه منابعی را مطالعه کنند؟

دفتر مرکزی المپیاد در ایتالیا منبع خاصی را صرفاً برای آمادگی معرفی نمی‌کند. در حقیقت توانایی شرکت‌کنندگان متناسب با سن ایشان در زبان انگلیسی سنجیده می‌شود. ولی می‌توان با توجه به سؤالات سال قبل برای هر سطح متوجه انتظارات از آن سطح شد و دفتر نمایندگی مرکزی ایران منابعی را برای راهنمای داوطلبان معرفی می‌کند.

چگونه شرکت‌کنندگان به دور دوم و‌ فینال راه خواهند یافت؟

ده درصد از تمامی شرکت‌کنندگان دور اول در ایران که بالاترین رتبه را کسب کرده‌اند به دور دوم راه خواهند یافت. با توجه به تعداد کل شرکت‌کنندگان در ایران حدود نیم تا یک درصد با بالاترین رتبه به فینال اعزام خواهند شد.

از اعتبار این المپیاد بفرمایید و سطحی که در حال برگزاری است؟

این المپیاد امسال هشتمین دور خود را برگزار کرد و بیش از چهل کشور با یکدیگر رقابت کردند. پشتیبان‌های المپیاد مراکز دانشگاهی و آموزشی معتبر جهانی است. هر ساله در این المپیاد چهل هزار دانش‌آموز شرکت می‌کنند و این خود گواه اعتبار المپیاد است.

خشنودم كه توانستم قدمي براي سربلندي ايران بردارم

در المپیاد هیپو 2020 همان‌طور که ذکر شد بهار خلجی با کسب رتبه اول جهانی در المپیاد بین‌المللی هیپو توانست برای کشورمان افتخارآفرین باشد. در ادامه با این دانش‌آموز موفق گفت‌وگویی داشته‌ایم که می‌خوانید.

خانم خلجی از خودتان بگویید و اینکه چطور شد که در این المپیاد شرکت کردید؟

بهار خلجي هستم دانش‌آموز پايه هشتم دوره متوسطه از منطقه دو تهران. من از طريق مدرسه و البته سرکار خانم مرضيه عابدي كه زحمت معرفي اين المپياد را به مدرسه ما كشيدند، از اين آزمون مطلع شدم و خوشبختانه توانستم در اين المپياد مدال طلا را در سطح Hippo 2 دريافت كنم.

این موفقیت در دوران سخت کرونا برای شما به‌دست آمد، در این باره توضیح می‌دهید؟

حس بسيار خوبي دارم كه در اين دوران كرونا توانستم باراهنمایی، دلسوزي و پيگيري استادم، خانم عابدي و مطالعه و تلاش به اين موفقيت برسم، خصوصاً اينكه اين المپياد سال اول بود كه در ايران برگزار مي‌شد و بسيار خشنودم كه توانستم قدمي براي سربلندي ايران بردارم.

کسب این موفقیت برای شما امکان خاصی هم داشت؟

بله به‌عنوان جايزه علاوه بر مدال و يك تبلت، امكان گذراندن یک‌ترم آنلاين در دانشگاه Missouri برايم فراهم شد.

به نظر شما این المپیاد چه تاثیری بر آینده دانش‌آموزان دارد؟

به نظرم برگزاري اين المپياد در ايران و موفقيت گروه ايران در اين عرصه مي‌تواند مشوقي براي دانش آموزان باشد كه بامطالعه بيشتر بتوانند موفقیت‌هایی را در اين زمينه كسب كرده و باعث افتخار كشور خود شود.

سخن پایانی؟

در خاتمه از همه دست‌اندرکاران اين آزمون به‌ویژه خانم مرضيه عابدي، آقاي ارسطو قائدي برازجانی و آقاي بهادر قائدی برازجانی كه براي برگزاري و معرفي اين آزمون بسيار زحمت كشيدند، سپاسگزارم و اميدوارم در آزمون ٢٠٢١نيز تيم ايران بتواند افتخارآفرینی كند.

موفقیت بهار خلجي گواه تلاش خودش و همراهی ما بود.

بهاره خلجی بارها در گفت‌وگو به نقش مدرس خود، مرضیه عابدی اشاره کرد، از این‌رو با این مدرس نیز گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه خواندن آن خالی از لطف نیست.

خانم عابدی از تجربه‌های تدریس خودتان بفرمایید؟

سال‌هاست که به‌عنوان دبیر زبان انگلیسی در مدارس متوسطه اول و دوم شهر تهران به‌خصوص منطقه دو تهران تدریس کرده‌ام. در تمام این سال‌ها سعی کردم مدام تجربه‌های خودم را در اختیار نوجوان‌هایی که در آن‌ها استعدادی دیده‌ام قرار بدهم.

امکان دارد از مدارسی که در آنجا تدریس کرده‌اید بفرمایید؟

مدارس تیزهوشان (سمپاد) شهر تهران از جمله فرزانگان هفت، فرزانگان پنج، فرزانگان يك و مدارس نمونه دولتي چون کریمه اهل‌بیت تدریس داشته‌ام.

بهار خلجی حداقل نشان از موفقیت شما در امر تدریس زبان انگلیسی داشته است. در این باره توضیح می‌دهید؟

من دانش‌آموزانی داشته‌ام که در جشنواره‌های نوجوان خوارزمی و المپیادهای مختلف شرکت کرده‌اند. سعی کردم همواره با شناسايي استعدادهاي برتر دانش‌آموزان پرورش‌یافته در این مدارس و آماده كردن آن‌ها براي آزمون و همراهي اين دانش آموزان از صفر تا صد همراه آنها باشم.

تجربه خاص درباره بهاره خلجی چگونه بود؟

موفقیت بهار خلجي گواه تلاش خودش و همراهی ما بود. خوشحالم که این دانش‌آموز توانست در آزمون Hippo2020 مقام اول جهانی و دريافت مدال طلا را در کشور ایتالیا کسب کند. همان‌طور که گفتم من برای شرکت دانش‌آموزانم در این آزمون‌ها از سعی کرده‌ام که از صفر تا صد همراه آنها باشم.

نظرتان را درباره برگزاری المپیاد هیپو در ایران هم بفرمایید؟

خداوند سبحان را شاکرم که فرصتی داد؛ شرایط برگزاري المپياد بین‌المللی زبان انگليسي Hippo اولين بار در ايران به‌واسطه تلاش‌های دلسوزانه آقايان بهادر و ارسطو قائدی (همكاران فرهنگي برازجان در استان بوشهر و نمايندگان انحصاري برگزاری آزمون المپياد زبان انگليسي Hippo در ايران) فراهم شد. امیدوارم شاهد آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند باشیم.

سخن پایانی

در پایان این موفقیت را به خانم بهار خلجي و خانواده محترم ایشان و هيپو ايران و کلیه جامعه زبان انگلیسی کشور تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.


نام:
ایمیل:
* نظر: