bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۰
به بهانه تولد 29 سالگی ستاره بوشهر فوتبال ایران؛
علی پورتنگستانی: مهدی طارمی قطعا ماندگارترین ستاره تاریخ فوتبال بوشهر می‌باشد که حضور او در سطح اول فوتبال ایران و سپس دنیا، انگیزه‌های متفاوتی را برای نونهالان و نوجوانان این دیار ایجاد کرد. حالا او تولد بیست و نه سالگی خود را پشت سر گذاشته و قطعا از این به بعد برنامه‌های بزرگ‌تر در ذهن خود دارد.

علی پورتنگستانی: 

مهدی طارمی قطعا ماندگارترین ستاره تاریخ فوتبال بوشهر می‌باشد که حضور او در سطح اول فوتبال ایران و سپس دنیا، انگیزه‌های متفاوتی را برای نونهالان و نوجوانان این دیار ایجاد کرد. حالا او تولد بیست و نه سالگی خود را پشت سر گذاشته و قطعا از این به بعد برنامه‌های بزرگ‌تر در ذهن خود دارد.

«در ذهنم بود روزی در یکی از بخش‌های فوتبال بهترین شوم» این قسمتی از صحبت‌های فوتبالیستی است که به افتخار بوشهر و کشورش تبدیل شده است، فوتبالیستی که فوتبال را از زمین‌های خاکی بوشهر شروع کرد و در آسمان سانچز پیزخوان به پرواز درآمد.

مهدی طارمی مثل پسربچه‌هایی بود که حالا هم‌قد آرزوهایدوران بچگی خود شده‌اند. همه ما در دوران کودکی آرزوهایی داریم که برای رسیدن به آنها باید از خیلی چیزها عبور کنیم و همیشه آن آرزوها به قول معروف بلندتر از قدمان هستند.مهدی طارمی که روزگاری آرزو می‌کرد در یکی از بخش‌های فوتبال جهان بهترین شود، به بخشی از آرزویش در 28 سالگی رسیده بود. چه کسی فکر می‌کرد روزی مردی از ایران به تیم توخل که گل نمی‌خورد، این چنین گل بزند و جایزه بهترین گل را هم کسب کند؟جوابش ساده است،فقط خود مهدی طارمی!

مهدی طارمی برای رسیدن به آرزویش از مسیر سختی عبور کرد؛ از روزهای محرومیت در پرسپولیس تا گذر از پول‌های زیادقطری‌ها و حضور در لیگ پرتغال برای درخشش در سطح بین‌المللی. می‌گویند نباید از کاری که می‌خواهید انجام دهید و آرزویش را دارید، بترسید چون هیچکس به اندازه خود شما از توانایی‌هایتان آگاه نیست، هیچکس به اندازه خود شما باورتان ندارد...

مهدی طارمی سال‌ها منتظر لحظه درست ماند؛ طارمی در دوران بازی‌اش زیاد دویده است ولی وقتی توپ در جریان بازی با چلسی از سمت راست ارسال شد، قدمی رو به عقب برداشت و ایستاد؛ لحظه‌ای توپ را نگاه کرد، گویی توپ همان آرزویی بود که از بچگی به‌دنبالش بود. پرواز برای آدم‌ها غیرممکن است ولی چه کسی است که نداند آدم‌ها برای رسیدن به آنچه می‌خواهند هرکاری می‌کنند، طارمی برای ثانیه‌هایی پرواز کرد تا آرزوهایش را به آغوش بکشد. مهدی طارمی 29 ساله شد و به همین مناسبت چند خطی برای او نوشتیم؛ مهدی طارمی در 29 سالگی هنوز هم می‌دود و هنوز هم می‌خواهد به آرزوهای دیگرش دست یابد، رویایی که او از 10، 11 سالگی شروع کرده و حالا حالاها ادامه دارد.

فاضل قنبرپور در مورد این بازیکن می‌گوید: «وقتی در هفده سالگی پیراهن شاهین بوشهر را در لیگ برتر پوشید کمتر کسی فکر می‌کرد او دو سال خدمت سربازی را بدون یک بازی رسمی پشت سر بگذارد و باز هم انگیزه‌های بزرگ شدن را داشته باشد. او با قراردادی 40 میلیون تومانی در زمان سرمربیگری غلام دلگرم راهی ایرانجوان شد و یک فصل رویایی را در کنار بازیکنان ایرانجوان پشت سر گذاشت. زوج او و غلامرضاپور در هر بازی برای ایرانجوان مطلوب کار می‌کردند تا اینکه طارمی با یازده گل نفر دوم جدول گلزنان لیگ دسته اول شد. علی دایی او را پسندید در حالی که استقلال و امیر قلعه‌نوعی هم برای جذب شاه‌ماهی بوشهری برنامه داشتند اما طارمی به یا علی که با کاپیتان سابق تیم ملی و سرمربی پرسپولیس گفته بود، وفادار ماند. درخشش در پرسپولیس آغاز روزهای خوش پسربچه 22‌ساله بوشهری بود که در این مسیر سخت از قطر به پرتغال رفت و اکنون در 29 سالگی در یکی از باشگاه‌های معتبر اروپایی به‌نام پورتو بازی می‌کند. دو فصل در فوتبال پرتغال و قرار گرفتن در کورس آقای گلی، درخشش در تیم ملی از مهدی طارمی یک بازیکن در کلاس جهانی ساخته است که همچنان تشنه موفقیت است. بوشهری‌ها با گل‌های او در لیگ پرتغال و سپس شاهکارش در لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی احساس غرور می‌کنند».

صفحه رسمی توئیتر AFC تولد مهدی طارمی را تبریک گفت و او را ماشین گلزنی خواند. کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرد که مهدی طارمی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با پرسپولیس توانست به مقام قهرمانی در لیگ برتر ایران دست پیدا کند و در سال ۲۰۲۰ در لیگ برتر پرتغال به بهترین گلزن این رقابت نام گرفت AFC .نوشت: برای تو پیروزی‌های با شکوه آرزو می‌کنیم. ماشین گلزنی ایران. مهدی طارمی.

طارمی که دومین سال حضورش در پورتو را تجربه خواهد کرد، تبریک ویژه‌ای هم از این باشگاه دریافت کرد. پورتو که به نام اژدها در فوتبال پرتغال شناخته می‌شود، با انتشار پوستری از طارمی به شکل اژدها و در دست داشتن پرچم ایران، تولد این مهاجم را به سه زبان فارسی، اسپانیولی و انگلیسی تبریک گفته است.

همیشه وقتی می‌خواهیم از الگوها مثال بزنیم، به نسل‌های قبل می‌رویم اما مهدی طارمی الگوی خوبی است برای کودکانی که آرزو دارند، برای آن‌هایی که شاید روزی از سوی دیگران ناامید شوند، مورد نقد قرار بگیرند و حتی برخی به رویاهای آن بخندند؛ طارمی و مسیری که در تمام این سال‌های طی کرده یک پیام روشن را به همه کسانی که آرزو دارند، می‌رساند.

در پایان باید گفت مهدی طارمی دقیقا مثل ورزشکاران بزرگ دنیا برای تحقق رویاهایش جنگید. مسیری را رفتن و شکست خوردن بهتر از آن است که هرگز یک مسیر طی نشود و تبدیل به حسرتی ابدی شود حتی اگر لازم بود به سمت غیرممکن ها بروید تا آن ها را ممکن کنید، حتی اگر نیاز است پرواز کنید. طارمی با تکیه بر همین جمله توانست به موفقیت‌ها بسیاری دست پیدا کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: