bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
پیاده‌روی از حرم تا حرم در بوشهر برگزار خواهد شد؛
داود علیزاده: هفته پایانی ماه صفر در استان بوشهر رنگ و بوی خاص دیگری دارد و محبان اهل‌بیت و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در کنار برگزاری آیین‌های سوگواری به انجام امور خیریه می‌پردازند. در سال‌های اخیر مناسک مختلفی به شکوه این آیین‌ها افزوده است.

داود علیزاده

هفته پایانی ماه صفر در استان بوشهر رنگ و بوی خاص دیگری دارد و محبان اهل‌بیت و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در کنار برگزاری آیین‌های سوگواری به انجام امور خیریه می‌پردازند. در سال‌های اخیر مناسک مختلفی به شکوه این آیین‌ها افزوده است. امسال هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر ویژه‌برنامه‌هایی همچون پیاده‌روی حرم تا حرم، آزادسازی زندانیان زن میسر جرائم غیر عمد، نذر سلامت، کمک به بیماران کرونایی، طرح سراج الله، پویش ایران خانه امام رضا (ع)، برنامه نذر شفا، حمایت از روضه‌های خانگی و هیات‌های مذهبی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر از برگزاری پیاده‌روی حرم تا حرم به مناسبت شهادت امام رضا در بوشهر خبر داد.

سید ناصر فاطمی ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت ایام ماه صفر و سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری پایان ماه صفر گفت: مراسم ۲۸ ماه صفر به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم، امام حسن مجتبی با حرکت دسته‌های عزاداری از میدان قدس تا مصلا جمعه بوشهر برگزار شد.

به گفته وی در این مراسم، هیات‌های مذهبی، مسؤولان و مردم عزادار بوشهر شرکت داشتند.

فاطمی همچنین از برگزاری مراسمی به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) در بوشهر خبر داد و گفت: این مراسم چهارشنبه‌شب در یادمان شهدای خوشنام بوشهر واقع در پارک شغاب برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر در خصوص دیگر مراسم‌های در حال برگزاری در استان بوشهر افزود: علاوه بر این به همین مناسبت پیاده‌روی حرم تا حرم روز پنجشنبه صبح از امامزاده محمدباقر تا امامزاده عبدالمهیمن در بوشهر همراه با قرائت زیارت امام رضا (ع) و با حضور هیات‌های مذهبی و مردم ولایتمدار بوشهر برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان بوشهر با بیان اینکه مراسم‌های یادشده با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود تاکید کرد: از همه مردم عزادار و دلداده اهل‌بیت (ع) دعوت می‌شود تا این مراسم‌های حضور به هم رسانند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان از برگزاری مراسم شب شهادت امام رضا (ع) در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر با محوریت کانون‌های خدمت رضوی خبر داد.

فرید محبی در خصوص برگزاری این مراسم  گفت: با همکاری ستاد عتبات عالیات، سازمان فرهنگی - ورزشی شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیمای مرکز بوشهر و سپاه امام صادق (ع) برنامه‌های مشترکی را در این دهه اجرا می‌کنیم.

به گفته وی طی نشست‌هایی که با صداوسیمای مرکز بوشهر داشتیم بر اساس تفاهم‌نامه مشترک، برنامه‌هایی پرمحتوا و باکیفیتی در حوزه فرهنگی داریم و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه را در سطح وسیعی به مخاطبین ارائه خواهد شد.

به گفته دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در حال حاضر آستان قدس رضوی قرار است در سه برنامه اصلی فرهنگی گام‌های اساسی بردارد و به‌عنوان برنامه‌های محوری آن را در سطح کشور و استان‌ها دنبال کند.

محبی ازجمله این برنامه‌ها به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دهه از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است که با برنامه‌های پربار فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه محور دوم برنامه‌ها که در سال جاری پایه‌گذاری شد مربوط به دهه آخر صفر است که در حوزه‌های مختلفی چون فرهنگی، اجتماعی و حمایتی برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی‌شده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر تعدادی از برنامه‌های محور دوم را برشمرد و افزود: برنامه‌های آزادسازی زندانیان زن جرائم غیر عمد، نذر سلامت، کمک به بیماران کرونایی، اعزام اکیپ گروه خبر و فضای مجازی به مشهد، اعزام هیئت عزاداری به مشهد، برنامه جمع خوانی سوره انسان تحت عنوان طرح سراج الله، پویش ایران خانه امام رضا (ع) با موضوع عزاداری دهه آخر صفر، مشارکت کانون شعر و ادب و حضور شاعران آیینی در برنامه عزاداری حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق (ع)، برنامه نذر شفا، حمایت از روضه‌های خانگی و هیات‌های مذهبی و اختصاص بسته‌های متبرک ویژه و اعزام کاروان زیارت محرومین به مشهد مقدس از جمله برنامه‌های محوری دوم در دهه پایانی صفر است.

وی در خصوص چهارشنبه‌های امام رضایی به‌عنوان برنامه سوم فرهنگی آستان قدس در استان‌ها توضیح داد: یک روز در هفته به‌عنوان چهارشنبه امام رضایی اختصاص‌یافته که برنامه‌های این روز را دنبال خواهیم کرد.

به گفته دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر تقسیم‌کار خوبی برای برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر و عزاداری شب شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) بین دستگاه‌های متصدی انجام‌گرفته است.

مسئول کانون خدمت رضوی خورشید طوس عالیشهر با اشاره به مناسبت‌های هفته آخر ماه صفر از برگزاری مراسم عزاداری به مدت پنج شب در گلزار شهدای عالی شهر خبر داد.

مسئول کانون خدمت رضوی خورشید طوس عالیشهر گفت: به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) به همت خادمیاران این کانون و با همکاری هیئت شهدای گمنام عالیشهر و حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای مراسمی در گلزار شهدای عالیشهر به مدت پنج شب در حال برگزاری است.

حیدری در خصوص ویژه‌برنامه‌های این مراسم گفت: در ابتدای مراسم گروه سنج و دمام شروع به کار می‌کنند و حال و هوای حسینی را به وجود می‌آورند و پس از آن سخنرانی و مداحی همراه با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گفته وی در کنار این مراسم موکبی به نیابت از امام رضا (ع) برپا کردیم که توسط خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت از عزاداران و کسانی که برای عرض ارادت به شهدای گمنام مراجعه می‌کنند پذیرایی می‌شود.

حیدری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی که در حاشیه این مراسم برگزار خواهد شد نیز توضیح داد: در این ۵ شب در حسینیه گلزار نیز برای رده سنی کودک و نوجوان برنامه‌های خاص فرهنگی از قبیل امام شناسی در قالب شعر و داستان و بازی و مسابقه برگزار می‌شود و در آخر به همه کودکان هدایایی اهدا می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: