bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰
از اولین هت‌تریک در لباس پورتو تا اخراج بازیکن حریف؛
علی پورتنگستانی: پورتو تهاجمی‌ترین تیم در لیگ برتر پرتغال به حساب می‌آید؛ با 21 گل زده در 9 مسابقه آن هم به لطف بازیکنی که این روزها در فوتبال اروپا آقایی می‌کند.

علی پورتنگستانی: 

پورتو تهاجمی‌ترین تیم در لیگ برتر پرتغال به حساب می‌آید؛ با 21 گل زده در 9 مسابقه آن هم به لطف بازیکنی که این روزها در فوتبال اروپا آقایی می‌کند. درخشش مهدی طارمی در فوتبال اروپا و پرتغال توقف‌ناپذیر است و مطمئنا این درخشش همچنان ادامه خواهد داشت.

درخشش‌های مهدی طارمی در لباس پورتو تمامی ندارد و ستاره بوشهری آبی و سفیدهای بندرنشین، مرد شماره یک تیمش در دیدار برابر توندلا بود. پورتو برای اینکه بتواند حداقل به‌صورت موقت و برای 24 ساعت به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر پرتغال صعود کند، باید در استادیوم ژوائو کاردوسو از سد میزبانش عبور می‌کرد. توندلا حریف مورد علاقه مهدی طارمی است چراکه ستاره ایرانی در هر دو دیدار رفت‌وبرگشت لیگ سال گذشته و جام حذفی به این تیم گل زده بود. با اینکه به‌نظر می‌رسید پورتو کار به مراتب آسانی داشته باشد؛ اما این میزبان بود که روی غافلگیری خط دفاعی پورتو در دقیقه چهار به‌گل رسید تا شاگردان کونسیسائو به این مساله پی ببرند که کار آسانی در پیش ندارند. پورتو که فصل گذشته به‌دلیل از دست دادن امتیازات فراوان برابر تیم‌های آسان نتوانست قهرمان لیگ شود، از این موضوع درس عبرت گرفته بود و برای پیروزی پیش کشید. حرکت ژائو ماریو در دقیقه 20 از سمت راست و ارسال زمینی او به دهانه دروازه، موقعیت فوق‌العاده‌ای را نصیب مهدی طارمی کرد که تشنه گلزنی بود و برای باز کردن دروازه توندلا مقابل دروازه پدرو تریگیرا کمین کرده بود. ارسال ماریو پس از عبور از اوانیلسون، در بهترین زمان و بهترین مکان ممکن به طارمی رسید و این مهاجم آماده ایرانی با بغل پایی ساده گل تساوی را به‌ثمر رساند.

در دقیقه 28 و زمانی که ادواردو کوارشما در خط دفاعی توندلا پا به توپ شد، تحت فشار لوئیز دیاز و اوا نیلسون قرار گرفت و برای اینکه توپ را از دست ندهد، سعی داشت با یک پاس رو به عقب، هم تیمی‌اش ایکر آندابارنا را صاحب توپ کند. اما غافل از اینکه طارمی با خواندن ذهن کوارشما و پیش از اینکه او رو به عقب پاس دهد، دقیقا به همان نقطه حرکت کرد و پس از تصاحب توپ، در مصافی تک به تک با دروازه توندلا قرار گرفت؛ اما با خطای ایکر آندابارنا متوقف شد که فابیو ورسیمو داور مسابقه بدون درنگ دست به جیب شد و مدافع میزبان را با یک کارت قرمز روبه‌رو کرد تا طارمی به بلای جان توندلا تبدیل شود. در ادامه و در حالی‌که نیمه اول رو به پایان بود، پورتو پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد. در غیاب سرجیو اولیویرا، این‌بار متئوس اوریبه پشت توپ ایستاد. او ضربه‌اش را زمینی به سمت دروازه توندلا زد که پدرو تریگیرا گلر میزبان نتوانست این توپ را مهار کند و همین برای طارمی تشنه گلزنی کافی بود تا با حضوری به موقع مقابل دروازه، توپ را به تور دروازه توندلا بچسباند و تیمش را دو بر یک پیش بیندازد. علاوه بر این، هت تریک مهاجم بوشهری پورتو باعث شد تا شمار گل‌های این بازیکن در فصل جدید به عدد هفت برسد و بدین ترتیب مهدی طارمی به صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال صعود کرد تا رویای کسب عنوان آقای گلی که فصل گذشته با بدشانسی از دست داد، برای او نزدیک‌تر از هر زمان دیگری باشد.

به لطف طارمی؛ پورتو تهاجمی‌ترین تیم پرتغال

فصل گذشته هم پورتو تهاجمی‌ترین تیم لیگ برتر پرتغال بود، اگرچه در نهایت بر جام بوسه نزد. اما این فصل و هم‌اکنون پورتو با برتری 3-1 در برابر توندلا که زننده هر سه گل مهدی طارمی بود شمار امتیازات خود را به عدد 23 رساند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم اسپورتینگ در صدر جدول ایستاد. هت‌تریک مهدی طارمی جدا از اینکه پورتو را به صدر جدول در لیگ برتر پرتغال رساند موجب شد خود او هم در صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد. با هفت گل زده در 9 مسابقه. جالب اینکه رقیب مهدی طارمی برای کسب عنوان آقای گلی، دیاز به حساب می‌آید که همبازی او محسوب می‌شود. دیاز تا به اینجای کار شش گل برای تیم پورتو به‌ثمر رسانده است و این دو مهاجم زننده 13 گل از 21 گل پورتو در 9 هفته سپری‌شده از لیگ برتر پرتغال بودند. نمایش در خور تحسین مهدی طارمی و دیاز در خط حمله پورتو موجب شدهتا این تیم در فصل جاری هم همانند فصل گذشته تهاجمی‌ترین تیم لیگ برتر پرتغال به حساب بیاید و در صورت ادامه این روند پورتو این فصل شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر پرتغال خواهد داشت. البته همان‌طور که می‌بینید اسپورتینگ سایه به‌سایه پورتو حرکت می‌کند و اکنون تنها به‌دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول ایستاده است.

حضور قهرمانانه طارمی روی جلد روزنامه‌های پرتغالی

درخشش طارمی باعث شد تا ستاره ایرانی پورتو به مانند هفته‌های گذشته به تیتر یک روزنامه‌های پرتغال تبدیل شود. البته او یک شریک هم داشت؛ سباستین کواتس، مهاجم تیم اسپورتینگ که تیمش روز گذشته با تک گل او پیروز شده تا از کورس قهرمانی جا نماند، با زدن این گل طی دو بازی، سه گل به‌نام خود ثبت کرد تا او هم مثل طارمی مورد توجه روزنامه‌های پرتغال قرار بگیرد. روزنامه رکورد با اختصاص دادن صفحه اول خود به عکسی از طارمی و کواتس به تمجید از آنها پرداخته و از تیتر «روز قهرمانان» با اشاره به این دو بازیکن استفاده کرد. روزنامه OJGO با استفاده از یک عکس بزرگ از مهدی طارمی و در کنار آن تصویری کوچک از کواتس تیتر اصلی خود را با اشاره به این دو بازیکن این گونه انتخاب کرد: «جامانده‌های قهرمان». این روزنامه همچنین با اشاره به بدشانسی طارمی در گلزنی مقابل میلان در شبی که موقعیت‌های خوبی داشت، درخشش روز گذشته را جبرانی برای آن بازی دانست.

کونسیسائو: طارمی اینجاست تا گل بزند

پس از بازی، سرجیو کونسیسائو در نشست خبری با اشاره به این نمایش طارمی و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پس از بازی به میلان او به طارمی چه گفته و پس از بازی چه نکته‌ای را به مهاجم ایرانی‌اش گوشزد کرده، گفت: من هنوز طارمی را ندیده‌ام؛ اما مجبور نیستم چیزی به او بگویم. او باید وظایفی را که به وی محول شده است،انجام دهد. او مقابل میلان چهار شوت زد که هیچ گلی در پی نداشت؛ اما امروز چهار ضربه زد و سه گل به‌ثمر رساند. او برای همین کار اینجا حضور دارد.

طارمی: امروز، روز خوش‌شانسی من بود

طارمی پس از این بازی تاکید کرد که از هت‌تریک برابر توندلا خوشحال است. طارمی در گفت‌وگوی تلویزیونی پس از این بازی گفت: من همیشه با تمام توان برای تیم بازی می‌کنم و امروز روز خوش‌شانسی من بود. من سه گل به‌ثمر رساندم و خیلی خوشحالم.

مهاجم ایرانی پورتو معتقد است که این تیم هیچ دیدار آسانی در پیش ندارد و آنها محکوم به پیروزی در تمامی دیدارها هستند. طارمی در این خصوص خاطرنشان کرد: همه بازی‌ها برایمان مهم هستند چراکه ما پورتو هستیم. از هوادارانی که به اینجا آمدند و از تیم حمایت کردند تشکر می‌کنم ضمن اینکه از همه کارکنان باشگاه پورتو نیز قدردانی می‌کنم. بعد از دیدار لیگ قهرمانان و پیروزی بر میلان، دیدار دشواری در پیش داشتیم. این بازی برای ما بسیار مهم بود، زیرا بعد از دیدار لیگ قهرمانان نیاز به پیروزی داشتیم و به آن رسیدیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: