bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰
بامداد جنوب: نشست هماهنگی، ویژه‌برنامه‌های شهرداری بندر بوشهر برای بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

بامداد جنوب: نشست هماهنگی، ویژه‌برنامه‌های شهرداری بندر بوشهر برای بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد.

شهردار بوشهر در این نشست گفت: پدافند غیرعامل از مهم‌ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است، ایمنی و امنیت از دیرباز تاکنون در برنامه‌ریزی و مدیریت سکونت‌گاه‌های شهری موردتوجه بوده است.

حسین حیدری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به موضوع پدافندغیرعامل افزود: با توجه به تاکید ایشان نیاز است با کار بسیجی اقدام‌های موثری در حوزه پدافندغیرعامل صورت گیرد و حصول اطمینان از مصونیت کشور و آمادگی لازم دفاعی در برابر دشمنان از دیگر فرامین رهبر معظم انقلاب است که در حوزه پدافندغیرعامل باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته شهردار بوشهر در بحث پدافندغیرعامل ایمنی سازی مراکز، حساس و مهم شهر و توسعه کیفی و کمی نیروی انسانی متخصص و ارتقا قابلیت بقا و حفظ شهر در شرایط بحرانی، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفههای مقاومت در مقابل تهدیدها موارد بسیار مهمی است که باید توجه ویژه به آن شود.

حیدری با اشاره به فرهنگ‌سازی در خصوص پدافندغیرعامل یادآور شد: فرهنگ‌سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تاثیر پدافندغیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری و کسب امنیت پایدار در توسعه و پایدارسازی زیرساخت‌های حیاتی شهر از دیگر موضوع‌های کلیدی و راهبردی در حوزه پدافندغیرعامل محسوب می‌شود که باید به آن اهتمام جدی داشت.

به گفته وی در این بخش همچنین باید انعقاد تفاهمنامه بین شهرداری، مدیریت پدافندغیرعامل و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در خصوص مبحث 21 مقررات ملی ساختمان موردتوجه جدی حوزه عمرانی شهرداری بندر بوشهر قرار گیرد.

حیدری با بیان اینکه کمیته هدایت آبهای سطحی توسط معاونت خدمات شهری بسیار مهم است که باید هر چه سریع‌تر تشکیل شود. افزود: توسعه ایستگاههای آتش‌نشانی در بوشهر و به‌ویژه در تنگکها در اولویت شهرداری بوشهر است که باید سازوکار تحقق آن فراهم شود.

شهرداری بوشهر با اشاره به مطالبات شهروندان در محله تنگک گفت: احداث ایستگاه آتش‌نشانی از مطالبات جدی شهروندان محله تنگک است از این‌رو باید برای تحقق هر چه سریع‌تر آن اقدام شود.

به گفته وی در جهت ارتقا کیفی ناوگان آتش‌نشانی نیاز است این ناوگان به نردبان‌های با ارتفاع بالا برای ساختمان‌های چند طبقه تجهیز شود.

به گفته حیدری فراهم‌سازی زیرساختهای آرامستان وادی الرحمه، تهیه و تصویب نقشه جایگزین دسترسی معابر اصلی ورودی‌های شهر، برگزاری مانورهای امداد و نجات در بافت‌های فرسوده شهر و مصون‌سازی شهر با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی از دیگر موارد است که در راستای اهمیت به پدافندغیرعامل موردتوجه قرارگرفته است.

شهردار بندر بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و سازمان پدافندغیرعامل خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و سازمان پدافندغیرعامل در ساختمانسازی، افزایش سطح ایمنی در مرکزهای حیاتی و حساس شهر، کاهش بار ترافیک‏ مسیرهای با تهیه نقشه جایگزین و برآورد اعتبارات موردنیاز تحقق شهر هوشمند ازجمله برنامههایی است که به مناسبت هفته پدافندغیرعامل در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گفته وی آموزش عمومی با توجه به اهمیت موضوع پدافندغیرعامل از دیگر برنامه‏‌های شهرداری بندر بوشهر است که با توجه به شرایط کرونایی به‌صورت مجازی برگزار می‏‌شود.

شهردار بندر بوشهر با اشاره به نیازهای دیگر شهر بوشهر در خصوص پدافند غیرعامل افزود: تامین جرثقیل بالای 20 تن، تبدیل بیسیم از آنالوگ به دیجیتال، اجرا کلیه پروژه‏های با درجه اهمیت بالا با پیوست پدافند غیرعامل مدنظر قرار گیرد وتقویت زیرساخت سامانه 137 با هدف تقویت ارتباط پایدار شهروندان با شهرداری از دیگر برنامه‏های پیش‌بینی‌شده در راستای توجه به پدافندغیرعامل است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری بندر بوشهر در این نشست گفت: بررسی دیواره پارک ریشهر و گذر سرتل نیروگاه و همچنین بررسی راهکارهای شتاب‌ بخشی به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی بوشهر ازجمله برنامه‏‌های بوشهر برای بزرگداشت هفته پدافندغیرعامل است.

آرمین پژمان با بیان اینکه فاز دوم پروژه گذر سرتل-نیروگاه با 30 میلیارد تومان اعتبار از سه هفته قبل آغازشده که اکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. افزود: فاز نخست پروژه نیز در فراینده مناقصه است که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بندر بوشهر نیز در این نشست گفت: اجرایی شدن فیبر نوری برای استفاده تمامی سازمان‌های شهرداری برای بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در بوشهر است.


نام:
ایمیل:
* نظر: