bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۴۰۰
شهردار بندر بوشهر با اشاره به‌احتمال برگزاری سفرهای نوروزی:
داود علیزاده: بوشهر یکی از مقاصد گردشگری نوروزی به شمار می‌رود که در کنار جاذبه‌های طبیعی و تجاری میزبان بسیاری از مهمانان نوروزی است.

داود علیزاده

کرونای ووهان بساط نوروز 99 را جمع کرد و کرونای انگلیسی نوروز 1400 را به چالش کشید. حالا چشم‌ها به انتظار نوروز 1401 است که با فروکش موج کرونا و واکسیناسیون همگانی دوباره آیین‌های کهن این مرزوبوم زنده شود. بوشهر یکی از مقاصد گردشگری نوروزی به شمار می‌رود که در کنار جاذبه‌های طبیعی و تجاری میزبان بسیاری از مهمانان نوروزی است. اینک در سال سوم کرونا برگزاری سفرهای نوروزی بیش از هر زمان دیگری محتمل‌تر به نظر می‌رسد. موضوعی که شهردار بوشهر نیز به آن توجه نشان داده است و در نشست راهبردی شورای معاونین شهرداری از تمهیدات لازم برای ایجاد نوروزگاه‌ها و تدابیر مربوط به اسکان و استقبال از مسافران نوروزی خبر داده است.

صبح یکشنبه نوزدهم دی‌ماه نشست راهبردی شورای معاونین شهرداری با حضور حسین حیدری شهردار بندر بوشهر، در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد. عمده‌ترین مسائل موردبحث در این جلسه؛ هم‌اندیشی در خصوص بررسی و رفع موانع و مشکلات جاری شهرداری، ساماندهی امور در حوزه‌های مختلف اداری، مالی، فرهنگی، خدماتی، عمرانی، حمل‌ونقل و ارائه راهکارهای مناسب و سازنده پیرامون موضوعات یادشده بود که پس از بحث و تبادل‌نظر در راستای موضوعات مطروحه تصمیماتی اتخاذ شد.

در ابتدای این جلسه شهردار بندر بوشهر با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست را هم‌اندیشی و استفاده از نقطه نظرات یکدیگر، در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری است چراکه هدف اصلی مجموعه شهرداری خدمت به شهروندان و شهر بوشهر است.

حسین حیدری با بیان اینکه در نوروز پیشرو احتمال برگزاری سفرهای نوروزی بسیاری خواهد بود افزود: اگرچه تصمیم قطعی در خصوص سفرهای نوروزی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تاکنون اتخاذ نشده است ولی احتمال عبور و اسکان مسافران در بندر بوشهر نیز وجود دارد.

به گفته وی باید مسیرها و محل‌های اسکان و تردد مسافران نوروزی قبل از شروع سفرها، تعیین گردد تا بتوان این مکان‌ها را به‌صورت منظم برنامه‌ریزی و ساماندهی نمود.

شهردار بندر بوشهر بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین نوروز تاکید کرد گفت: با بیان اینکه امسال با رویکرد نوآوری و خلاقیت در زیباسازی شهری و توجه به ایجاد نوروز گاه‌ها کارها به سمتی هدایت خواهد شد که علاوه بر توجه به مسافران، همشهریان بوشهری نیز بیشترین استفاده را از اقدامات صورت گرفته داشته باشند

به گفته وی با سلسله اقداماتی که قرار است در آستانه سال نو انجام شود ضرورت توجه ویژه به ایام خجسته نوروز را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

شهردار بندر بوشهر اظهار امیدواری کرد با هماهنگی‌های بین بخشی مجموعه دست‌اندرکار و پرهیز از موازی کاری‌ها و رفع نقاط ضعف و با استفاده از تجارب گذشته انتظار می‌رود بتوانیم خدمات شایان‌تر و بهینه‌تری نسبت به سالیان قبل به مسافران نوروزی ارائه نماییم.

حیدری با بیان اینکه زیباسازی مناظر شهری و به‌ویژه نوار ساحلی نقش موثری در جذب بیشتر گردشگر به بوشهر می‌کند. تاکید کرد: زیباسازی مبلمان شهری از موضوع‌های مهم و اولویت‌دار شهرداری بندر بوشهر است که به‌صورت ویژه دنبال می‌شود.

به گفته شهردار بندر بوشهر در این راستا تاکنون برنامه‌های متنوعی اجراشده و در ماه‌های منتهی به عید نوروز نیز با جدیت بیشتری تداوم پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در این زمینه ساماندهی لازم پیرامون تقاطع غیرهمسطح میدان آزادی نیز در دستور کار گرفته افزود: با هدف زیباسازی شهر بوشهر طرح رنگ‌آمیزی و زیباسازی دیوارها آغازشده که بخشی از این مهم در خیابان امام خمینی (ره) محقق شده که استقبال چشمگیر شهروندان نیز به دنبال داشته است.

از زمینه‌های استقبال از گردشگران ایجاد محیط سالم و مفرح در مناطق گردشگری است. در بوشهر ساخت پارک لیان با همین چشم‌انداز آغاز شد. فاز نخست پارک لیان شهر بوشهر شهریور سال گذشته به مساحت ۲.۵ هکتار و با ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و در هفته‌های اخیر با مصوبه استانداری بوشهر این پارک برای سرمایه‌گذاری و گسترش به شهرداری واگذارشده است.

در همین زمینه روز یکشنبه شهردار بوشهر بازدیدی از این پروژه داشت. وی در خصوص ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری پارک لیان بوشهر گفت: با سازوکار تعریف‌شده منابع سرمایه‌گذاری پارک گردشگری لیان این بندر از بازار سرمایه تامین می‌شود.

حسین حیدری با بیان اینکه پارک لیان بوشهر با مساحت ۲۵۰ هکتار با چشم‌انداز دریا یک ظرفیت بسیار خوب برای جذب گردشگر و ایجاد سرمایه‌گذاری برای احداث امکانات تفریحی و توریستی با رویکرد اشتغال‌زایی، تولید، رفاه و توانمندسازی محلی است. افزود: برای تحقق این مهم با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در پروژه‌های گردشگری ضروری است.

به گفته وی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر نیز آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه با مشارکت شهرداری در پارک لیان اعلام کرده است.

شهردار بوشهر با اشاره به دستور استاندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به دستور استاندار بوشهر برای واگذاری این پارک به شهرداری با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های تفریحی و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، پارک لیان می‌تواند به یک منطقه توریستی زیبا در جنوب کشور تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر نیز که در این بازدید شهردار را همراهی می‌کرد گفت: دریا، بافت تاریخی و شرایط مناسب آب و هوایی بوشهر در هفت ماه از سال می‌تواند جاذب مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

مهرداد ابراهیمی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی نیازمند اعتبارات مالی جدیدی است افزود: با بالا رفتن توقع شهروندان از مدیریت شهری و ضرورت اجرای برنامه‌های جدید توسط مدیران شهری و استمرار ارائه خدمات به شهر و شهروندان اعتبارات موجود و عوارض جوابگو نیست و نیازمند اعتبارات مالی جدیدی است که بازار سرمایه یکی از آن‌ها است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در شهر بوشهر وجود دارد، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر آماده سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمران شهری است و بسته پیشنهادی خود را نیز به شهرداری ارائه داده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: