bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۵ دی ۱۴۰۰
در آیینی با حضور جمعی از مسوولان و پژوهشگران؛
داود علیزاده: مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسوولان و پژوهشگران این دانشگاه برگزار شد.در این آئین از ۱۵ نفر از اساتید هیات علمی و مدعو پژوهشگر، چهار نفر از کارکنان پژوهشگر و دو دانشجو معلم پژوهشگر برتر استانی و کشوری دارای تألیف و مقاله تکریم و تقدیر شد.

داود علیزاده

مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسوولان و پژوهشگران این دانشگاه برگزار شد.در این آئین از ۱۵ نفر از اساتید هیات علمی و مدعو پژوهشگر، چهار نفر از کارکنان پژوهشگر و دو دانشجو معلم پژوهشگر برتر استانی و کشوری دارای تألیف و مقاله تکریم و تقدیر شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با ارزیابی وضعیت پژوهشی این دانشگاه، کمبود اعضای هیات‌علمی این دانشگاه را دلیل آمار پایین مقالات تولیدی این دانشگاه دانست.

اکبر مولایی ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران این دانشگاه گفت: هفته پژوهش در این دانشگاه کم‌کم دارد از جایگاه خوبی به همت مسوولان مرتبط در این زمینه برخوردار می‌شود؛ البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب پژوهش در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر فاصله داریم.

مولایی با بیان اینکه پژوهش در دانشگاه هنوز آن جایگاه مطلوبی هنوز پیدا نکرده که مد نظر یک دانشگاه است تصریح کرد: دلیلش نیز این است که عمر پژوهش در دانشگاه فرهنگیان به گشایش این دانشگاه در سال ۱۳۹۱ برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه تا قبل از تبدیل مراکز تربیت‌معلم به دانشگاه فرهنگیان بعد پژوهشی دانشگاه فرهنگیان، بعد بسیار پر رنگی نیست، افزود: در این راستا نیز دلایل منطقی وجود داشت که کار این مراکز آموزش، تربیت‌معلم و تاکید بر آموزش، بهبودی وضعیت آموزش و بازدهی آموزش است.

مولایی با اشاره به روند تبدیل مراکز تربیت‌معلم به دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: از این زمان بخش تحقیق و پژوهش نیز جایگاه خاص خود را پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: خوشبختانه باوجود بحث تبدیل اعضای هیات علمی دانشگاه از مرتبه مدرسی به استادیاری، دانشیاری و استاد تمامی و همچنین رتبه‌های سالانه‌ای که اعضای هیات علمی باید دریافت کنند و بحث توقف علمی اساتید، نیاز و دلیلی شده که پژوهش در دانشگاه فرهنگیان به‌صورت جدی‌تر دنبال شود.

وی تصریح کرد: باید تحقیق و پژوهش در زندگی اجتماعی ما و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم نمود اجتماعی پیداکرده و ماحصل تحقیقات و پژوهش‌ها باید در زندگی کاری و اجتماعی ما نمود پیدا کند.

به گفته وی پیشنهاد من این است که یک‌بار دیگر مفهوم و معنای تحقیق و پژوهش را دوره کنیم و اینکه هدف از تحقیق و پژوهش چیست؟ و هدف از چاپ کتاب چیست؟ و هدف از چاپ مقاله در مجلات معتبر چیست؟

وی با بیان اینکه هدف پژوهش‌ها باید این باشد و این هست که نتایج و یافته‌های ما یا به یک مرتفع شدن نیازی منجر شود و یا تحقیقات ما منجر به تکنولوژی جدید شود.

مولایی تاکید کرد: پژوهش‌ها در حوزه دانشگاه فرهنگیان باید نخست در راستای رفع نیاز دانشگاه و دوم توسعه دانشگاه را در برگیرد و سوم بالا بردن بهره‌وری و کیفیت کار در دانشگاه باشد.

وی متذکر شد: از همه پژوهشگران در دانشگاه‌های فرهنگیان سطح کشور می‌خواهم تا توجه و تمرکز پژوهش‌های خود را بر محور مسائل و مشکلات دانشگاه و راهکارهای رفع نیازها و بالا بردن کیفیت و سطح استانداردهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان باشد و متأسفانه در حال حاضر این فرآیند را در دانشگاه فرهنگیان یا ندیده یا کمتر می‌بینیم.

مولایی در خصوص تعداد مقالات تولیدی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در راستای آغاز حرکت بزرگ سایر دانشگاه‌های فرهنگیان در حوزه پژوهش کار خود را آغاز کرده است ولی تولیدات علمی ما در حوزه کتاب و مقاله تعداد قابل‌توجهی نیست.

به گفته وی دلیل نخست آن نیز این است که تعداد هیات علمی‌های ما در این دانشگاه زیر ده نفر است و این در قیاس با سایر دانشگاه‌های فرهنگیان که هیأت علمی بالاتری دارند خیلی مشهود نیست و دلیل دوم آن نیز این است پژوهش‌های بیش از ۲۰۰ نفر اساتید مدعو ما در حوزه دانشگاه فرهنگیان به‌حساب نمی‌آید.

مولایی از مسئولان حوزه پژوهش در پردیس‌های دانشگاه خواست اگر موضوع پژوهش‌های اساتید مدعو دانشگاه فرهنگیان بوده باشد قاعده کار این است که بهره معنوی پژوهش آن‌ها به دانشگاه فرهنگیان برسد و عنوان دانشگاه را در پژوهش‌های خود استفاده کنند و طبق مصوبات شورای پژوهشی دانشگاه، قطعاً دانشگاه نیز در فکر این خواهد بود که به تشویق پژوهشگران بپردازد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: هفته پژوهش نمادی از بزرگداشت، گرامیداشت، تشویق، اعلام نیاز و تهییج آن افرادی است که دستی بر پژوهش برای نوآوری و ایجاد یک کار خلاقانه در حوزه پژوهش که منجر به تولید علم بومی شود و نفع آن نه‌تنها به دانشگاه فرهنگیان بلکه به دانشگاه‌های دیگری که رشته‌های آموزش را ارائه می‌دهند کاربرد داشته باشد.

معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در آئین تجلیل از پژوهشگران این دانشگاه گفت: در راستای ترویج و تقویت حوزه پژوهش در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ما نشست‌های متعددی را در قالب شورای پژوهشی دانشگاه برگزار کرده‌ایم.

سید محسن محمدی بابیان اینکه تلاش کرده‌ایم که حوزه پژوهش نسبت به گذشته هر چه بیشتر فعال‌شده و در این راستا ظرفیت‌های واحدهای مختلف دانشگاه برای توسعه این امر را به کار بسته‌ایم. افزود: اساتید هیات علمی و مدعو دانشگاه و همچنین برخی از دانشجو معلمان و کارکنان دانشگاه نیز بیشتر از گذشته و جدی‌تر به مقوله پژوهش ورود کرده‌اند و کارهای پژوهشی خوبی در حوزه چاپ کتاب و مقاله داشته‌اند.

وی هفته پژوهش را نماد عینی تکریم فعالان این عرصه دانست و تصریح کرد: در این راستا امروز از جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان پژوهشگر دانشگاه تقدیر می‌کنیم و دو کتاب از کتاب‌های تازه انتشاریافته اساتید دانشگاه رونمایی می‌شود.

معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس‌های استان بوشهر گفت: پژوهش زیرساخت، پایه و اساس پیشرفت هر جامعه‌ای است و تلاش خواهیم کرد که هر چه بیشتر در این راستا در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حرکت کرده و فعالیت‌های علمی پژوهشی بیشتری داشته باشیم.

کارشناس مسوول امور پژوهشی پردیس علامه طباطبایی در این نشست افزود: در آئینی که به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد، از دو عنوان کتاب برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بندر دیلم اثر دکتر درویشی و نظام کارورزی اثر دکتر عرب زاده از اساتید این دانشگاه رونمایی شد.

حیدر امیری گفت: در این آئین از ۱۵ نفر از اساتید هیات علمی و مدعو پژوهشگر، چهار نفر از کارکنان پژوهشگر و دو دانشجو معلم پژوهشگر برتر استانی و کشوری دارای تألیف و مقاله تکریم و تقدیر شد.

امیری با بیان اینکه سخنران ویژه این آئین نیز دکتر مهدی نامداری مدیرکل نشر و اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان از طریق ویدئوکنفرانس بود. در ادامه متذکر شد: همچنین از دست‌اندرکاران حوزه پژوهش دانشگاه در شورای پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

در این آئین رئیس و معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، سرپرست پردیس بنت الهدی صدر، معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس‌های استان، معاونین توسعه منابع و امور دانشجویی، دکتر بندری رئیس گروه پژوهش و کارشناسان حوزه فناوری اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر، جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر: