bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
راضیه علی‌زاده: برخی از والدین به دلیل اینکه هر دوشاغل هستند و فردی را برای مراقبت از فرزند خویش ندارند، مجبور هستند که فرزندخویش را از کودکی در مهدکودک بگذارند

راضیه علی‌زاده

برخی از والدین به دلیل اینکه هر دوشاغل هستند و فردی را برای مراقبت از فرزند خویش ندارند، مجبور هستند که فرزندخویش را از کودکی در مهدکودک بگذارند در این یادداشت به آماده کردن کودک برای رفتن به مهدکودک پرداخته‌شده است رفتن به مهدکودک می‌تواند یک تغییر بزرگ برای والدین و فرزندان باشد.

وقتی کودکی به مهدکودک می‌رود، او و خانواده‌اش مجبورند از هم جدا شوند. معمولا کودکان چهار یا پنج‌ساله راحت‌تر به مهد می‌روند ولی کودکان کوچک‌تر با مهد رفتن مشکل‌دارند. بهتر است مادران قبل از فرستادن فرزندشان به مهدکودک، با او صحبت کنند و بگویند قرار است در مهد چه اتفاقاتی برای او بیافتد. حداقل چند هفته قبل از فرستادن فرزندتان به مهد، او را آماده کنید. اگر قبلا کودک خودتان را به مهد برده‌اید، از او درباره آنجا سوال بپرسید. اگر او تابه‌حال به آنجا نرفته است، در مورد ساختمان مهد و وسایلی که در آن وجود دارد، برای کودک حرف بزنید. نام دوستانش را که به آن مهد می‌روند برایش بگویید و اگر آشنایی را نمی‌شناسید، به کودک بگوید او در آنجا می‌تواند دوستان زیادی پیدا کند. اگر مربی فرزندتان را می‌شناسید، اسمش را به او بگویید.

اگر فرزندتان زیر دو سال است، نمی‌تواند این مطالب را درک کند، بنابراین آماده کردن او برای رفتن به مهدکودک کار دشواری است. در این شرایط نیز در مورد چیزهایی که کودک از آن‌ها خوشش می‌آید، با او حرف بزنید. در روزهای اول، جدا شدن او از شما برایش مشکل است، بنابراین مربی مهد باید خیلی مراقب کودک باشد تا او به محیط جدید عادت کند. شما نیز باید برنامه‌ی کاری خودتان را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید فرزندتان را زودتر به خانه ببرید.

اولین روز مهدکودک، به فرزندتان بگویید قرار است او را به مهد ببرید و بگویید چه ساعتی او را به خانه‌برمی‌گردانید. اگر او سرویس دارد و با آن به مهد می‌رود، حداقل چند روز اول خودتان او را به مهد ببرید. روزهای اولی که او را به مهد می‌برید، باید تحملتان زیاد باشد. بسیاری از بچه‌ها نمی‌توانند به‌راحتی از مادرشان جدا شوند. وقتی فرزندتان می‌خواهد از شما جدا شود ممکن است گریه کند. او را نترسانید و مجبورش نکنید دست از گریه کردن بردارد. او به حمایت‌های شما نیاز دارد. می‌توانید عروسک موردعلاقه‌ کودک را به او بدهید تا از ترس یا نگرانی‌هایش کم شود. سعی کنید زودتر به مهد برسید تا بتوانید چنددقیقه‌ای در مهد کنار کودکتان بمانید. وقتی می‌خواهید از او جدا شوید خوراکی خوش‌مزه‌ای به او بدهید و یا عکس یا نقاشی جالبی را به او بدهید که او همراه خودش به کلاس ببرد.

در نظر داشته باشید که کودک شما برای اجتماعی شدن نیازمند زمان است، بنابراین برای اینکه فرزندتان آماده رفتن به مهد شود، صبور باشید.


نام:
ایمیل:
* نظر: