bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۱
تلفیق عجیب فقر و غنا در ثروتمندترین استان کشور؛
داود علیزاده: نکته مورد توجه شمار افراد فقیر و مددجو در ثروتمندترین استان کشور است؛ به طوری که با وجود 90 هزار مددجو و تحت پوشش قرار گرفتن 45 هزار خانوار به طور تقریبی هفت درصد از جمعیت این استان فقرشان محرز و شناسایی شده است.

داود علیزاده

کمیته امداد امام خمینی صرفا یک بنگاه خدمات اجتماعی نیست و در کنار آن نقش کارآفرینی اجتماعی را نیز بر عهده دارد در سال‌های اخیر فعالیت‌های این نهاد بر بحث اشتغال و خودکفایی مددجویان متمرکزتر شده است به‌طوری‌که در سال گذشته در استان بوشهر حدود ۱۵۰۰ نفر با توانمندسازی از دایره مددجویان استان بوشهر خارج شدند؛ اما نکته مورد توجه شمار افراد فقیر و مددجو در ثروتمندترین استان کشور است؛ به طوری که با وجود 90 هزار مددجو و تحت پوشش قرار گرفتن 45 هزار خانوار به طور تقریبی هفت درصد از جمعیت این استان فقرشان محرز و شناسایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان اینکه فعالیت‌های اشتغال‌زایی کاری بسیار حساس است، گفت: در کمیته امداد بر اساس تجربه‌هایی که تاکنون کسب‌شده ایجاد اشتغال از طریق کلان پروژه‌های راهبری شغلی، هدایت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی کم سرمایه‌بر و زودبازده و همچنین ارتباط با کارفرمایان از طریق کاریابی و شغل یابی برای مددجویان صورت می‌پذیرد.

محمدرضا میری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران از رشد توزیع لوازم ضروری، جهیزیه، وام کارگشایی و تسهیلات مسکن به جامعه مددجویی خبر داد و افزود: توزیع این تجهیزات و تسهیلات درمجموع در سال 1400 نسبت به سال ماقبل آن 731 درصد رشد یافته است.

وی از توزیع یک هزار و 627 دستگاه کولرگازی بین مددجویان در نقاط محروم استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته علاوه بر توزیع یک هزار و 627 دستگاه کولرگازی یک هزار و 500 دستگاه یخچال در اختیار نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر بابیان اینکه این میزان توزیع وسایل سرمایشی نسبت به سال ماقبل آن 126 درصد افزایش‌یافته است تصریح کرد: با توجه به افزایش دما هوا و گرما شدید، امروز توزیع بیش از 3 هزار وسایل سرمایشی شامل 2 هزار دستگاه کولرگازی و یک هزار و 500 دستگاه یخچال فریزر با اعتبار 40 میلیارد تومان به‌صورت رایگان میان نیازمندان آغازشده است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی در حوزه آب‌رسانی گفت: با راه‌اندازی پویش نذر آب و مشارکت خیران و نیکوکاران در این عرصه 4 هزار و 500 مخزن ذخیره یک هزار لیتری آب بین نیازمندان توزیع شد.

میری افزایش 133 توزیع جهیزیه بین نوعروسان جامعه هدف در استان بوشهر را مورداشاره قرارداد و خاطرنشان کرد: اکنون صف دریافت جهیزیه در استان بوشهر وجود ندارد و توزیع این تجهیزات به‌روزرسانی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به رشد ۱۳۳ درصدی خرید جهیزیه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر در بخش فرانشیز درمانی ۱۱۸ درصد، تسهیلات کارگشایی ۱۲۸ درصد و تسهیلات مسکن ۲۱۴ درصد رشد داشته است.

میری بااشاره به اینکه سرانه اکرام و محسنین در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۵۵۱ هزارتومان و ۲۱۰ هزارتومان بوده است، افزود: این ارقام در سال ۱۴۰۰ به ۷۹۰ هزارتومان و ۳۲۰ هزارتومان افزایش یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بااشاره به اینکه شرایط کرونا پارسال بسیاری از مشاغل را دچار مشکل کرد، گفت: پارسال حدود ۱۵۰۰ نفر با توانمندسازی از دایره مددجویان استان بوشهر خارج شدند، اما در کل تعداد ورودی‌های مددجویان نسبت به خروجی‌ها بیشتر بوده است.

وی توانمندسازی اقتصادی و معیشتی را یکی از اولویت‌های کمیته امداد استان بوشهر دانست و تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی و درآمدزایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق از جمله آمایش سرزمینی اجرا و پس از آموزش مهارتی زمینه فرصت شغلی فراهم می‌شود.

میری بااشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ به‌دنبال توانمندسازی مددجویان هستیم، تاکید کرد: توانمندسازی خانواده‌ها به معنای پول پاشی نیست بلکه برنامه داریم طرح‌های اشتغال‌زایی و درآمدزایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق ازجمله آمایش سرزمینی اجرا و پس از آموزش مهارتی زمینه فرصت شغلی فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر تاکید کرد: سال قبل با فراهم شدن فرصت‌های شغلی یک هزار و 500 خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه حفظ سلامت مددجویان به‌خصوص کودکان دچار سوءتغذیه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است افزود: طرح توزیع سبد غذایی میان کودکان مبتلابه سوءتغذیه براساس تکلیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان باهدف بهبود تغذیه در گروه‌های هدف انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه در زمان حاضر ۴۵ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر زیر پوشش این نهاد قرار دارند. ادامه داد: این سازمان مسوول ایجاد فقر نیست بلکه ایستگاهی است که سرریز مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم در آن جمع می‌شود و نیاز است که به شکلی آبرومند و با حفظ صیانت و تکریم این خانواده‌ها، زمینه کاهش فقر فراهم شود.

این مقام مسوول از اجرای طرح سامانه امداد هوشمند با هدف تسهیل در ارائه خدمات به نیازمندان و مددجویان این نهاد مقدس خبر داد و ادامه داد: این طرح کارآمد در جهت حفظ عزت‌نفس و کرامت انسانی نیازمندان است که از بستر این طرح خدمات بهتر، مطلوب‌تر و آسان‌تر به نیازمندان و محرومین ارائه می‌شود.

میری بابیان اینکه سال گذشته هشت هزار و 500 فرصت شغلی ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر ایجاد شد خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری امسال ایجاد 12 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان است.

وی از پرداخت 340 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان این نهاد در سال 1400 خبر داد و بیان کرد: امسال 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای فراهم شدن اشتغال افراد تحت پوشش مصوب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با اشاره به جهش خرید مسکن به میزان 108 درصد در سال قبل خاطرنشان کرد: احداث، خرید، لوله‌کشی گاز، تعمیرات ازجمله برنامه حوزه مسکن مددجویان است که سال گذشته ضمن احداث حدود دو هزار واحد مسکونی 3 هزار و 277 واحد تعمیر و بازسازی شد.

میری از رشد 159 درصدی احداث مسکن مددجویی در سال قبل خبر داد و بیان کرد: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس 220 واحد مسکونی ویژه مددجویان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پتروشیمی استان بوشهر با اعتبار 26.4 میلیارد تومان احداث کرد و تحویل مددجویان داده شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بابیان استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ مقاوم دوم پرداخت زکات را بدست آورده است. گفت: پارسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان صدقات در این استان پرداخت‌شده است، و در دو ماهه نخست سال جاری ۵۶۹ میلیارد تومان صدقه در استان بوشهر جمع‌آوری‌شده است.

به گفته میری صف پشت نوبت جهیزیه، تسهیلات کار و فرانشیز درمان مددجویان استان بوشهر به صفر رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بهترین مسیر برای پشتیبانی و حمایت از مددجویان و اقشار ضعیف، ایجاد اشتغال و در مسیر اشتغال قرار دادن آن‌هاست که با سرعت و دقت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه کار کمیته امداد جهادی، انقلابی و اعتقادی است گفت: معتقدم باید تلاش کنیم بتوانیم از طریق اشتغال‌زایی سطح زندگی مددجویان تحت حمایت را ارتقا بخشیم که دیگر نیازی به اینگونه خدمات جزئی نداشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: