bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت گندم امسال در سطح 114هزار و 500 هکتار از اراضی این استان آغاز شده است.
خسروعمرانی گفت: از این میزان 19هزار هکتار گندم آبی و 95هزار هکتار دیم است که با توجه به خشکسالی های حاکم بر منطقه تلاش می شود میزان سطح زیر کشت گندم دیم به 85هزار هکتار کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال زراعی جاری 11 هزار و 700 تن بذر گندم از ارقام چمران، کوهدشت، دهدشت، وریناک و کریم در استان بوشهر تامین و توزیع آن میان کشاورزان از شهریورماه آغاز شده است.

عمرانی اظهارکرد: امسال 16هزارو 800 هکتار از مزارع گندم شامل شش هزار و 800 هکتار آبی و 10 هزار هکتار دیم در استان بوشهر به صورت مکانیزه کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال جاری پنج هزار هکتار خاک ورزی حفاظتی و 18 هزار هکتار مبارزه با علف های هرز در استان بوشهر اجرا می شود.

وی یادآور شد: دراین ارتباط برای کمک به کشاورزان 287میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش گندم برای استان تامین و توزیع شهرستانی آن نیز انجام شده است.

عمرانی با بیان اینکه در زمینه تامین کود مشکلی در استان بوشهر نداریم گفت: برداشت گندم در این استان اواخرفروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال بعد آغاز می شود.

وی اضافه کرد: امسال به جای بیمه گندم دیم بیمه تضمین تولید در استان بوشهر جایگزین شده و تنها مزارع گندم آبی در استان بیمه می شوند.
در سال زراعی گذشته به علت خشکسالی گندمزارهای دیم استان بوشهر تولیدی نداشت و کشاورزان فقط 25 هزار و 500 تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند که 72درصد کمتر از خرید سال 93 بود.
برچسب ها: کشت ، گندم ، استان بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: