bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: درمهر امسال ١٤ میلیون و ٧٢٥ هزار و ٤٦٩ بشکه میعانات گازی از طریق سه گوی شناور (SPM) در بندرهای عسلویه و کنگان بارگیری شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال ٨٠ درصد افزایش داشته است.
 روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران روز یکشبنه به نقل از سید پیروز موسوی افزود: بهره برداری از فاز ١٢ پارس جنوبی در اسفندماه ٩٣ که معادل سه فاز استاندارد گازی است در افزایش تولید این محصول راهبردی موثر بوده است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از فازهای ١٥ تا ١٨ میدان پارس جنوبی میزان تولید میعانات گازی از این فازها به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

موسوی بیان کرد: هم اکنون امکان پهلوگیری و بارگیری دو کشتی به صورت همزمان در پایانه صادراتی این شرکت در عسلویه فراهم شده است و میعانات گازی تولیدی فاز ١٢ پارس جنوبی از طریق گوی شناور مستقر درمنطقه پارس دو کنگان بارگیری و صادر می شود.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران یادآورشد: درشش ماهه نخست امسال ٧٣ میلیون و ٨٢١ هزار و ٥٦٥ بشکه میعانات گازی تولیدی فازهای پارس جنوبی بارگیری و روانه بازار های جهانی شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ١٦ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: کشورهای کره، ژاپن، امارات و چین مشتریان میعانات گازی ایران هستند.
برچسب ها: اقتصاد ، گاز ، پارس ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: