bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
با شروع فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر مراکز تکثیر میگوی این استان برای تامین بچه‌ میگو این اراضی فعال شدند و اکنون ۵۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید کردند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با شروع فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر مراکز تکثیر میگوی این استان برای تامین بچه‌ میگو این اراضی فعال شدند و اکنون ۵۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید کردند.

حسین بهمنیاری با بیان اینکه امسال اراضی پرورش میگو در استان بوشهر افزایش یافته است اظهار داشت: اراضی پرورشی از 4هزار و 40 هکتار سال قبل اکنون به 5 هزار هکتار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پرورش میگو از اردیبهشت ماه آغاز شده تصریح کرد: پرورش دهندگان میگو دراستان بوشهر با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در ابعاد پرورش، فرآوری و بازاریابی برای صادرات با ترغیب و شوق بیشتری وارد عرصه پرورش میگو شده‌اند و اکنون فعالیت پرورش میگو در اراضی ساحلی این استان را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های استان بوشهر تولید بچه میگو در مراکز تکثیر است بیان کرد: اکنون مراکز تکثیر فعالیت خود را برای تامین بچه میگوی پرورشی آغاز کرده‌اند که ضمن تامین به میگوهای اراضی پرورشی استان بوشهر بخشی هم به استان‌های ساحلی که درامر پرورش میگو فعال هستند صادر می‌کنند.
بهمنیاری از تولید 500 میلیون قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر این
 آبزیان خبرداد و خاطرنشان کرد: ازاین میزان تولید بچه میگو 400 میلیون قطعه بچه میگوی آن برای پرورش در اختیار پرورش دهندگان استان بوشهر و 100 میلیون قطعه دیگر نیز به استان‌‌های ساحلی دیگر برای پرورش ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه مراکز تکثیر میگوی استان بوشهر امسال 1.2 میلیارد قطعه بچه میگو تولید می‌کنند گفت: از این میزان بیش از یک‌میلیارد قطعه بچه میگوی آن برای ذخیره دراستان بوشهر و مابقی به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: پرورش دهندگان میگو سال قبل 12 هزار500 تن میگو تولید کردند که امسال با افزایش 40 درصدی به 18 هزار تن افزایش می‌یابد.
منبع:
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: