bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴
به‌دنبال تخلیه مدرسه شهید مطهری در خارگ؛
این مدرسه از دوسال پیش تخلیه شده و پتروشیمی قول مساعد داده که نوسازی آن را انجام دهد، هر چند تا کنون این اقدام صورت نگرفته است.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: مساله «تعلیم و تربیت» از جمله دغدغه‌ها و اهداف اصلی دولت‌ها در هر برهه‌ای از زمان بوده است اما این دغدغه و هدف گاهی تحت تاثیر برخی نامهربانی‌ها در ترافیک مشغله‌ها و امورات دیگر قرار گرفته و بدان بی‌توجهی و کم‌لطفی می‌شود و از آنجا که توسعه و پیشرفت یک جامعه در گرو تربیت فرزندانی صالح و تربیت شده به نحو احسن است، بی‌شک ضعف در این حوزه آسیب‌های اجتماعی فراوانی را رقم خواهد زد، ضروری است که بیش از اینها به این حوزه توجه شود، به ویژه در مناطق محروم. یکی از مناطق محرومی که با وجود تمام تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش آن، از این نظر با آسیب جدی روبه‌روست، جزیره خارگ است. طی تماس تلفنی یکی از شهروندان خارگی مبنی بر این‌که به‌علت تخلیه مدرسه‌ای به نام شهید مطهری (متوسطه اول)، دانش‌آموزان به نوبت دوم مدرسه دیگری (مدرسه دکتر شریعتی) منتقل شده‌اند و در همین زمینه با مشکلاتی همچون افت تحصیلی مواجه شده‌اند. 

به همین منظور با رئیس آموزش و پرورش جزیره خارگ گفت‌وگو کردیم. عباس امید در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا مدرسه شهید مطهری از دو سال پیش تخریب و تخلیه شده اما تا کنون برای مرتفع کردن و نوسازی آن اقدامی صورت نگرفته است، گفت: این مدرسه از دوسال پیش تخلیه شده و پتروشیمی قول مساعد داده که نوسازی آن را انجام دهد، هر چند تا کنون این اقدام صورت نگرفته است. 
وی با بیان این‌که ما تمام دغدغه‌مان، نوسازی مدرسه شهید مطهری است، افزود: تا کنون جلسات متعددی در این خصوص با شاهین مدیرعامل شرکت پتروشیمی، مرادی مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان، جعفری معاون نوسازی کل کشور، قاسمی مسوول کمیسیون معاملات و عطابخش نماینده هیات مدیره در تهران برگزار کردیم و قرار شد که هر چه سریع‌تر پیمانکار مربوط تعیین شود و کار نوسازی صورت بگیرد.

رئیس آموزش و پرورش خارگ با اشاره به این‌که در این جزیره نفتی، 10 مدرسه، شش مدرسه در شهرک نفت و چهار مدرسه در سطح شهر است، تصریح کرد: نگهداری و تعمیرات شش مدرسه‌ای که در شهرک نفت است، بر عهده شرکت پایانه‌هاست که بحمدالله هیچ مشکلی ندارند.
امید با بیان این‌که با همت و تلاش شرکت پایانه‌های نفتی مدرسه ارشاد (که اکنون مدرسه آزادی با 10 کلاس هوشمند به آنجا منتقل شده‌اند)، با مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان بازسازی شد. 
وی در ادامه با اشاره به این‌که در حال حاضر هم موسوی، مدیرکل پایانه‌های نفتی و ستایشی، رئیس روابط عمومی عملیات عمومی اعلام آمادگی کرده‌اند که با واگذاری مبلغ، نوسازی مدرسه شهید مطهری را بر عهده بگیرند، یادآور شد: تا کنون 30 درصد از مدارس خارگ بازسازی و نوسازی شده‌اند، این در حالی است که تمام همّ و غم و دغدغه مجموعه آموزش و پرورش، بخشداری، انجمن اولیا و مربیان، مرتفع کردن مساله تخریبی مدرسه شهید مطهری است. 

رئیس آموزش و پرورش خارگ در پاسخ به این سوال که نتیجه جلسات متعدد شما با مجموعه پتروشیمی در حال حاضر به کجا ختم شده، گفت: من به شخصه در تابستان سال قبل دو بار به تهران رفتم و با مدیرعامل پتروشیمی و معاون نوسازی کل کشور، نماینده هیات‌مدیره و مسوول کمیسیون معاملات جلسه‌ای داشتیم که در آن جلسه بحث اصلی، مساله انتخاب پیمانکار بود. اداره نوسازی مدارس پیمانکاری را معرفی کرد اما بنا به گفته مجموعه پتروشیمی رتبه‌بندی پیمانکار یاد شده با نظام مهندسی پتروشیمی همخوانی نداشت و آنها اذعان داشتند که خود پیمانکاری را معرفی خواهند کرد.
امید افزود: اینها در حالی است که اداره نوسازی مدارس که متولی این امر است، بارها متذکر شده که خود دست به کار خواهد شد اما پتروشیمی هم اصرار دارد که خود کار نوسازی مدرسه شهید مطهری را انجام می‌دهد.
وی در ادامه به وضعیت تخریبی مدرسه شهدای خارگ هم اشاره و تصریح کرد: قرارداد با پیمانکار این مدرسه 12 کلاسه در فروردین 94 با مبلغ 900 میلیون تومان منعقد شده که در سال جاری هم مبلغ یک میلیارد بوده که گفته شده تا اخر آذرماه تخصیص می‌یابد.

رئیس آموزش و پرورش خارگ با اشاره به جلسات مکرری که در این خصوص با مسوولان مربوط داشته اشاره کرد و گفت: آخرین جلسه مربوط به شهریور 94 بوده و قول مساعد داده شد که موضوع انتخاب پیمانکار هم رفع شده و کار نوسازی آغاز خواهد شد اما مدرسه شهید مطهری و مجموعه آموزش و پرورش همچنان چشم به راه هستند. 
در همین راستا با یکی از والدین دانش‌آموزان مدرسه شهید مطهری گفت‌وگو کردیم. این ولی دانش‌آموز در گفت‌وگو با بامداد جنوب بیان کرد: مدرسه شهید مطهری از دوسال پیش تخلیه شده و فرزندان ما نوبت دوم مدرسه دکتر شریعتی شده‌اند، این در حالی است که بچه‌ها روزهای شنبه و یکشنبه نوبت صبح و روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه نوبت بعد از ظهر هستند.
رئیس اداره نوسازی استان هم در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: آخرین برنامه این بوده که کار مناقصه و انتخاب پیمانکار نهایی شود و از آنجا که اعتبار و ساخت برخی مدارس از اعتبارات ملی، برخی استانی و برخی هم از سوی خیران است، پتروشیمی به‌عنوان خیّر، مسوولیت نوسازی آن را بر عهده گرفته است. 
مرادی بیان کرد: به هر حال ما نقشه و مشخصات را به شرکت پتروشیمی داده‌ایم و برای امر نظارت بر آن هم آماده هستیم و امیدواریم که هر چه سریع‌تر کار نوسازی این مدرسه عملی شود. 

وی در پاسخ به این سوال که این نوبت دوم به مدرسه رفتن، آن هم بدین صورت چه مشکلاتی را برای شما و فرزندانتان به وجود آورده، گفت: همه کسانی که با جزیره و موقعیت و مصائب ایاب و ذهاب آن آشنا باشند، می‌دانند که خانواده‌ها معمولا آخر هفته برای اموراتی همچون دکتر رفتن، خرید کردن و یا سر زدن به اقوام و ... به بیرون از جزیره می‌روند، حال با این وضعیت که بچه‌ها تا بعد از ظهر چهارشنبه سر کلاس درس هستند، به خودی خود اختلالاتی را برای ما ایجاد کرده، علاوه بر این‌که اگر بچه‌ها نوبت صبح باشند، پس از پایان مدرسه به‌علت گرسنگی و دیگر مسائل مستقیم به خانه می‌آیند اما اکنون که نوبت دوم هستند، پس از پایان مدرسه یا به سینما می‌روند یا به بازار یا ... که این موضوع، دغدغه اصلی والدین شده و برای آنها نگرانی‌هایی را رقم زده است. 
این شخص درباره دیگر مشکلات دانش‌آموزان این مدرسه تصریح کرد: علاوه بر اینها، دو نوبتی بودن مدرسه دکتر شریعتی، ساعات درس را هم مختل کرده، چراکه برنامه کلاسی معلمان براساس اصول و معیارهای منطقی هماهنگ نمی‌شود و به‌عنوان مثال کلاس ریاضی بچه‌ها روز چهارشنبه زنگ آخر برگزار می‌شود، حال تصور کنید زنگ درس ریاضی، آن هم ساعت پایانی روز چهارشنبه!
این ولی معترض و البته نگران با بیان این‌که این موضوع افت تحصیلی شدیدی را برای بچه‌ها به وجود آورده، افزود: در چنین وضعیتی که مدرسه دونوبتی است، امکان برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده وجود ندارد، چراکه کلاس‌ خالی نیست،علاوه بر آن مدرسه شریعتی هم وسایل سرمایشی، امکانات آموزشی از قبیل رایانه و کتابخانه مناسب و به‌روزی هم ندارد. 

وی در پاسخ به این سوال که مسوولان در قبال اعتراض و شکایت شما چه پاسخی می‌دهند، گفت: گفته می‌شود که سرانه دانش‌آموزی تنها 2500 تومان است و به‌راستی هم با 2500 تومان نمی‌توان دانش‌آموزانی سالم و صالح را در آموزش و پرورش تربیت کرد. 
هر چند به گفته رئیس آموزش و پرورش خارگ، این مجموعه سپاسگزار زحمات و تلاش‌های شرکت پایانه‌های نفتی، پتروشیمی، و همه خیران است اما انتظار می‌رود نسبت به نوسازی مدرسه شهید مطهری که از دو سال پیش چشم‌انتظار حرکتی از سوی مسوولان امر است، اقدامی صورت بگیرد و مجموعه آموزش و پرورش بتواند آیندگانی صالح و شایسته که به فردای جامعه ما کمک کنند را پرورش دهد. 

برچسب ها: جامعه ، خارگ ، مدرسه
نام:
ایمیل:
* نظر: