bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۴
به مناسبت هفته وحدت؛
کارهای بزرگ و خیرخواهانه همیشه در یادها می‌مانند و فراموش نمی‌شوند. بی‌گمان دست‌هایی که کمک می‌کنند از لب‌ها و دست‌هایی که عبادت می‌کنند، بسی با ارزش‌ترند
بامدادجنوب- هدی خرمآبادی: کارهای بزرگ و خیرخواهانه همیشه در یادها می‌مانند و فراموش نمی‌شوند. بی‌گمان دست‌هایی که کمک می‌کنند از لب‌ها و دست‌هایی که عبادت می‌کنند، بسی با ارزش‌ترند، اینان خزان برگ‌ریزان را هم بهار می‌کنند. زمستان را هم بهار می‌کنند. قرار است یک جشن خیریه غذا به مناسبت هفته وحدت، میلاد نبی‌اکرم بهانه خلقت و قرآن ناطق، امام صادق (ع) روزهای پنجشنبه و جمعه، 10 و 11 دی‌ماه راس ساعت 18 تا 22 در پارک مرجان برگزار شود. از جمله‌ برنامه‌های جانبی در این جشنواره عبارت است از: اجرای موسیقی زنده، مسابقه کیک و شیرینی، مسابقه طناب‌زنی، مسابقه دارت، قصه‌گویی، اهدای کتاب، ایستگاه نقاشی، مشاوره خانواده غرفه سلامت و فروش تولیدات موسسه خیریه سرو سبز.

از آنجا که این جشنواره با همکاری موسسه خیریه سرو سبز، انجمن مهرورزان کودک و موسسه مهر خانواده برگزار می‌شود، برای بررسی بیشتر برنامه و اهداف این جشن خیریه، با برگزارکنندگان آن گفت‌وگو کردیم. 
مدیرعامل موسسه خیریه سرو سبز در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای جشنواره چیست و به چه ‌صورت است، تصریح کرد: برنامه موسسه در این جشنواره، فروش غذا به نفع خیریه است، بدین صورت که به خانم‌هایی که به شرکت در این برنامه تمایل دارند، اطلاع داده شده و آنها غذاهای خود را در جشنواره ارائه می‌دهند که سود حاصل از فروش غذای آنها برای خیریه هزینه می‌شود.

شهره موسولی در پاسخ به این سوال ‌که در فصل جاری، این چندمین جشنواره غذاست که برگزار شده، افزود: با توجه به آب و هوای بوشهر در این فصل و ایام محرم و صفر، این نخستین جشنواره‌ای است که در فصل جاری برگزار شده اما با فرا رسیدن مناسبت‌های دیگر از قبیل 22 بهمن درصدد هستیم که جشنواره‌های دیگری را برگزار کنیم.
وی در ادامه با بیان این‌که موسسه‌های خیریه همواره مشکلات خاص خود را دارند، یادآور شد: موسسه خیریه سرو سبز که سه-چهار سال است فعالیت می‌کند، اوایل سال جاری به‌صورت رسمی ثبت شده اما با مشکلات بسیاری در زمینه مرتفع کردن مشکلات مالی-درمانی خانواده‌های هدف خود روبه‌روست. 

موسولی با اشاره به این‌که باری به هر حال با فروش غذا و محصولاتی همچون کارهای دستی زنان از قبیل دم‌کُنی، دستگیره و وسایل آشپزخانه، مخارج لازم را برای کمک به افراد نیازمند تحت پوشش موسسه فراهم می‌کنند، گفت: موسسه منبع درآمد زیادی ندارد اما ما همه تلاشمان را متمرکز کرده‌ایم تا هزینه‌هایمان را تامین کنیم و بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری به افراد و خانواده‌های مورد نظر ارائه کنیم. 
«سرو» درختی همیشه سرسبز و استوار است که حتی در سرما هم پایداری می‌کند. الحق که انتخاب این نام برای یک موسسه خیریه بجا و نیکوست. امید است نبض این درخت پایداری در استان تا همیشه بزند.

در ادامه با مدیرعامل انجمن مهرورزان کودک گفت‌وگو کردیم. حیدر حکمت‌شعار درباره برنامه‌های انجمن در این جشنواره به بامداد جنوب گفت: بر طبق اساسنامه، کار ما هم حمایت است و هم ارائه آموزش. حمایت شامل کودکان خاص و نیازمند می‌شود اما در بخش آموزش هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و همه جامعه هدف را در بر می‌گیرد. 
وی با بیان این‌که انجمن مهرورزان 12 سال سابقه فعالیت دارد اما از سال گذشته به‌صورت رسمی ثبت شده است، تصریح کرد: از جمله برنامه‌های انجمن برای این جشنواره، کارگاه قصه‌گویی است، بدین شکل که کودکان با حضور خانواده‌هایشان در این کارگاه شرکت می‌کنند و مربیان به‌صورت یک تعامل دو طرفه با کودکان برای آنها قصه‌گویی می‌کنند و در پایان سوال و جواب‌هایی مطرح می‌شود، زیرا از جمله اهداف این کارگاه، آموزش قصه‌گویی به والدین و مشارکت کودکان در فرایند قصه‌گویی و ایجاد سوال برای آنهاست.

حکمت‌شعار به دیگر برنامه‌های انجمن اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های ورزشی از قبیل برگزاری مسابقه دارت، طناب‌کشی و دیگر برنامه‌های ورزشی-سرگرمی بر عهده انجمن مهرورزان کودک است. 
به قول خواجه عبدالله: اگر بر هوا پري، مگسي باشي و اگر بر روي آب رَوي، خسي باشي، «دلي» به دست آر تا «كسي» باشي. در گوشه و کنار این شهر هستند کودکانی که تشنه محبتند. محتاج گرفتن یک دست تا به آنها برای ادامه حیات انگیزه، عشق، علاقه و انرژی بدهد. جای بسی خوشحالی است که چنین انجمن‌هایی در استان پا به عرصه میدان نهاده‌اند و مردانه‌وار در جهت تربیت و آموزش صحیح کودکانمان گام برمی‌دارند. 

در ادامه به سراغ سومین موسسه‌ای که در برپایی این جشنواره همکاری و مشارکت دارد، رفتیم و نظر مدیرعامل  آن را در این خصوص جویا شدیم. فاطمه زارعی، مدیرعامل موسسه مهر خانواده در پاسخ به این سوال که برنامه موسسه برای شرکت و حضور در این جشنواده چیست، گفت: برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای خود را به‌صورت گروهی و براساس تعامل و گفت‌وگو ارائه می‌دهیم و اگر درخواستی برای مشاوره به‌صورت فردی هم داشته باشیم، بر دیده منت می‌نهیم.  
وی با بیان این‌که موسسه مهر خانواده از سال 84 تاسیس شده، در خصوص اهداف موسسه افزود: اهداف موسسه براساس ارائه آموزش به خانواده‌ها در راستای چگونگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، حال این آسیب‌های اجتماعی شامل بیماری‌های خطرناکی چون ایدز و هپاتیت باشد یا مسائل مربوط به طلاق و ... . 

تلاش سه موسسه یادشده برای برپایی چنین جشنی، آن هم با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی-هنری شهرداری قابل تحسین است اما همواره این نکته را ملکه ذهنمان کنیم که: کار نیک تو را به عجب آرد، پس چنان زی که به ثنا ارزی... . همچنین انتظار می‌رود مسوولان استان در کنار دیگر نهادها و ارگان‌ها تا جایی که برایشان مقدور است، به چنین موسساتی در راستای به مقصد رساندن اهدافشان کمک کنند. 


نام:
ایمیل:
* نظر: