bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۴
در این رابطه با یکی از خوانندگان هم‌استانی که در سبک پاپ می‌خواند، به گفت‌وگو پرداختیم.فرزاد مستوفی در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: تقریبا از هشت سالگی با موسیقی بزرگ شدم و...
بامدادجنوب- الهام بهروزی: خستگی‌هایم را به نوای حزن‌آلودی می‌سپارم که در فضا پخش می‌شود، مرغ خیالم را به دوردست‌ها پرواز می‌دهم و تمام خاطرات تلخ و شیرین زندگی‌ام مثل فیلم از مقابل چشمانم می‌گذرد، گاهی شیرینی‌اش لبخندی بر لبم می‌نشاند و گاهی هم تلخی‌هایش قطره اشکی را میهمان چشمانم می‌کند، ناگاه صدای خواننده مرا به خود می‌آورد که با اندوهی قابل لمس ترانه‌ای را می‌خواند. موسیقی از دیرباز در زندگی ما آدم‌ها جای خودش را باز کرده و انسان‌ها با هم‌ذات‌پنداری با نواها و آواها، لحظاتی را رهای از زندگی و دغدغه‌هایش به‌سر می‌برند.

 وجود موسیقی در زندگی‌های امروزی نسبت به گذشته خیلی ملموس‌تر و چشمگیرتر به‌نظر می‌رسد، به‌طوری که در جامعه کنونی با خیلی عظیمی از خواننده‌ها در سبک‌های گوناگون مواجه هستیم، عده‌ای به موسیقی آیینی خود می‌پردازند و عده‌ای دیگر به سبک‌های امروز و غربی گرایش دارند. در استان بوشهر افزون بر گروه‌های موسیقی محلی و آیینی، جوانانی دیده می‌شود که در سبک‌های دیگر استعداد و توانایی خویش را به نمایش گذاشته‌اند و در این مسیر هم موفق عمل کرده‌اند. در این رابطه با یکی از خوانندگان هم‌استانی که در سبک پاپ می‌خواند، به گفت‌وگو پرداختیم.

فرزاد مستوفی در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: تقریبا از هشت سالگی با موسیقی بزرگ شدم. نخستین سازی را که برای یادگیری و شروع موسیقی انتخاب کردم، گیتار بود. به نوعی فعالیت خودم را در عرصه موسیقی از یادگیری ساز شروع کردم تا رسیدم به نوشتن ترانه و بعد از آن هم به آهنگسازی پرداختم. البته در کنار آهنگسازی به نوشتن هم ادامه دادم و با این کار به نوعی قلمم محکم شد. در نتیجه با رعایت نکاتی که در قالب ترانه به کار می‌رود و همچنین با مطالعه توانستم خودم متن موزیک‌هایم را بنویسم، چراکه همیشه کلام برایم خیلی مهم است، همین‌طور برای آهنگسازی کارهایم نیز روی کلامی که می‌خواهم بخوانم، حساس هستم. تقریبا چهار سالی هم می‌شود که به‌صورت حرفه‌ای می‌خوانم. پیش از این بیشتر به تجربه و یادگیری توجه داشتم.

وی با بیان این‌ در کارهایم بیشتر به پاپ گرایش دارم، افزود: اما در بعضی از کارهایم موسیقی آیینی هم رعایت کردم، به نوعی تلفیقی از موسیقی پاپ و سنتی اجرا کردم. من به‌منظور ارتقای کار و حرفه‌ام و برای آشنایی بیشتر با بازار موسیقی و سبک‌هایی که وجود دارد، به انواع موسیقی گوش می‌دهم که یکی از آنها موسیقی سنتی است اما گرایش و یادگیری من بیشتر در زمینه پاپ است، با وجود این سعی می‌کنم در آهنگ‌هایم حس ایرانی بودن را حفظ کنم و در آن غرب‌زدگی دیده نشود.

این خواننده و آهنگساز بوشهری با اشاره به این‌که اولین کار رسمی خودم را به سفارش تلویزیون شروع کردم که قطعه‌ای به‌نام «عطش» برای ماه محرم بود، خاطرنشان کرد: بعد از آن وارد بازار موسیقی اینترنتی هم شدم. البته با رعایت قوانین چون به نوعی به‌عنوان خواننده تلویزیونی معرفی شده بودم تا این‌که در سال 93 آلبومی به‌نام «این بار» (شامل 10 ترک بود) منتشر کردم که به‌صورت اینترنتی از سایت‌های معتبر موزیک کشور پخش شد. خدا را شکر این آلبوم بازتاب خوبی داشت، البته تک آهنگ‌هایی هم جدای از این آلبوم منتشر کردم که مخاطب‌پسند بودند و با استقبال همراه شدند. این کار باعث شد که طرفدارهای بیشتری را جذب کنم.

مستوفی با تاکید بر این‌که صد در صد یک خواننده با مخاطبان و طرفدارانش زنده است، عنوان کرد: سعی من این‌‌ است که بتوانم فعالیت موسیقایی خودم را بیشتر کنم، چراکه با انتشار اینترنتی آلبوم «این بار» و بازتاب آن انرژی بیشتری گرفتم و همین مساله باعث شد به فکر تهیه آلبوم رسمی خود باشم و به نوعی به‌صورت حرفه‌ای فعالیتم را ادامه بدهم. با همین انگیزه، آلبوم رسمی‌ام به‌نام «خاطرات من» کلید خورد که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند. امیدوارم بتوانم جایگاه خوبی را میان خواننده‌های مطرح کشورمان به‌دست بیاورم.
وی در خصوص قطعه‌های آلبوم جدیدش گفت: با تمام مشکلاتی که پیش رویمان قرار داشت، خدا را شکر اکثر قطعه‌های آن مجوز گرفته‌اند که ان‌شاءالله در سال 95 وارد بازار می‌شود. این قول را به مخاطبانم می‌دهم که در سال آینده ان‌شاءالله آلبومم منتشر می‌شود و همچنین اولین کنسرت بزرگ و رسمی خودم را اجرا خواهم کرد.

این خواننده پاپ با اشاره به این‌که در حال حاضر در استان، موسیقی بومی‌‌-محلی نسبت به پاپ از شرایط بهتری برخوردار است، افزود: در مجموع به موسیقی آیینی و محلی اهمیت بیشتری داده می‌شود، به‌طوری من در بوشهر به‌جز مرکز صدا و سیمای استان حامی دیگری نداشتم، با وجود این‌که تاکنون جلسه‌های فراوانی با مسوولان و مدیران داشته‌ام اما تا اینجای کار شوربختانه کمک آنچنانی به من نشده است. به همین علت خودم به‌تنهایی هزینه‌ها را متحمل شده‌ام. کاش مسوولان به همه هنرمندان به یک چشم بنگرند و پسندیده است که آنها به گذشته و پشتکار هنرمندان هم نگاه کنند.

وی با تاکید بر این‌که تا الان با وجود همه مشکلات تنها خانواده‌ام از نظر مالی حامی من بوده‌اند، یادآور شد: پیشنهادم به علاقه‌مندانی که می‌خواهند به‌صورت حرفه‌ای در سبک پاپ یا موسیقی محلی و سنتی فعالیت کنند، حتما پایتخت‌نشین بشوند و ‌به‌طور جدی فعالیت داشته باشند، چراکه برای شروع هر کار هنری باید سختی‌های زیادی را متحمل شد. فقط امیدوارم تهیه‌کننده‌ها به جوانان و توانایی‌های آنها اعتماد کنند. 

مستوفی با اشاره به این‌که در حال حاضر در آموزشگاه موسیقی مشغول به تدریس هستم، خاطرنشان کرد: ایمان دارم با منتشر شدن آلبوم «خاطرات من» اتفاق‌های خوبی در پیش رویم قرار دارد، چراکه برای هدفم تلاش کرده‌ام و خدا هم همیشه با من بوده و هست. در این آلبوم تنظیم‌کننده و نوازنده‌های خلاق و مطرح کشوری نظیر فتاح فتحی و... حضور دارند. البته تصمیم دارم ‌ان‌شاءاالله بعد از انتشار آلبوم «خاطرات من»، اولین کنسرت رسمی خود را در بوشهر یا شهرهای مجاور برگزار کنم.

امید است که مسوولان و مدیران در کنار برنامه‌های توسعه‌طلبانه خود، حمایت از هنرمندان جوان و بااستعداد هم‌استانی را در برنامه کاری خود قرار بدهند، چراکه یک هنرمند زمانی استعدادها و توانایی‌هایش بارور می‌شود که با اقبال عمومی رو‌به‌رو شود. هنر به زندگی نشاط و پویایی می‌دهد، در عصر کنونی که روز‌به‌روز زندگی‌ها ماشینی و ماشینی‌تر می‌شود، نیاز است که هنر را پرورش دهیم و توجه خاصی به آن داشته باشیم، چراکه به‌واسطه پرداختن به هنر احساس و عواطف لطیف خود را بالنده می‌سازیم. فرهنگ و هنر از زیرساخت‌های مادر و کلیدی یک جامعه محسوب می‌شود اما متاسفانه مدیر کلان استان کوچک‌ترین توجه‌ای به حوزه فرهنگی آن ندارد و تمام اهتمام خویش را در زمینه‌هایی به کار بسته که در راستای رشد و توسعه استان نقش موثری ندارند.

برچسب ها: هنر ، موسیقی ، پاپ ، مستوفی
نام:
ایمیل:
* نظر: