bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۵۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از اختصاص 94 میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبر داد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از اختصاص 94 میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبر داد.
 
 محمدتقی منوچهری صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره ضریب مکانیزاسیون در محصولات کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: این ضریب در استان بوشهر 7 دهم است درحالی‌که میانگین کشوری این رقم 95 صدم است و دلیل این آمار پایین هم سطوح دیم بسیار زیادی است که در استان بوشهر وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال زراعی 92 ـ93 ،‌92  میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون به استان بوشهر اختصاص‌یافته که 89 درصد این رقم جذب شد و 145 دستگاه تراکتور و 300 دنباله بند خریداری کردیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در سال جاری نیز دولت درمجموع 10 هزار میلیارد ریال خط اعتباری مکانیزاسیون اختصاص داده که از این رقم 94 میلیارد ریال به استان بوشهر تعلق‌گرفته است.

منوچهری همچنین در مورد خسارت وارده به کشاورزان در اثر حوادث غیرمترقبه خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هر خسارتی که به کشاورزان وارد می‌شود باید از طریق صندوق بیمه جبران شود لذا تأکید می‌کنیم کشاورزان محصولات خود را حتماً بیمه کنند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه تنها جایی است که خسارت وارد به محصولات کشاورزی را پرداخت می‌کند البته برخی محصولات مثل جالیزی شامل طالبی، هندوانه و خربزه زیرپوشش صندوق بیمه نیستند و امیدواریم در برنامه ششم توسعه تمام محصولات کشاورزی زیرپوشش صندوق بیمه قرار گیرند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر در ارتباط با کمک‌های دولتی برای جبران خسارت به کشاورزان بیان داشت: یکی از راه‌های جبران خسارت کشاورزان، امهال تسهیلات بوده که از بند و تبصره 11 قانون بودجه به مدت یک تا 3 سال تسهیلات بخش کشاورزی امهال می‌شوند.

منوچهری افزود: همچنین اعتباری معادل 40 میلیارد ریال هم از طریق سازمان مدیریت بحران برای انتقال آب از طریق لوله به اراضی کشاورزی اختصاص یافت.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: