bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۴
منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از جمله مناطق اقتصادی مهم استان است که با وجود همه پتانسیل‌های خاصی که دارد، به اذعان فعالان ساکن در آن، متاسفانه از سوء‌مدیریت و نبود تخصص مدیریتی رنج می‌برد.
روز گذشته خبری از زبان مدیرعامل این منطقه در یکی از سایت‌های استان منتشر شد که ایشان واردات کالاهای چینی را عامل اصلی زمین خوردن تولید داخلی و شکستن کمر تولیدکنندگان ایرانی عنوان کرده بود.

با وجود این‌که همه مسوولان و فعالان اقتصادی کشور واردات را یکی از عوامل مهم رکود تولید داخلی می‌دانند، اما باید مراقب بود که این جملات بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف و غیرقابل قبول مدیران دولتی نشود.
شنیده‌ها و دیده‌های ما از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تماما بیانگر این واقعیت است که انتخاب افراد نالایق برای مدیریت این منطقه خود یکی از عوامل عمیق‌تر شدن مشکلات واحدهای تولیدی مستقر بوده و حتی در مواردی با دخالت‌های بی‌جا از برطرف شدن مشکلات واحد‌های تعطیل نیز جلوگیری شده است. مسوولان این منطقه در طول مدتی که بر میزهای مدیریتی این منطقه تکیه زده‌اند، حتی ذره‌ای از مصائب این منطقه نکاسته‌اند و بلکه در مواردی بر مشکالات آن نیز دامن زده‌اند.

کسانی که اندکی با منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آشنایی دارند، گواهی می‌دهند که در طول این مدت، همچنان مشکلات برق، مخابرات و سایر زیر ساخت‌های اساسی هر فعالیت اقتصادی، به قوت خود باقی است و از شدت قطع‌ و وصل‌های مخابراتی و نا امیدی به برطرف شدن مشکلات، ارتباطات واحد‌های تولیدی در منطقه به‌وسیله بیسیم‌‌هایی که شرکت‌های مستقر خریداری کرده‌اند، برقرار می‌شود.
مدیرعامل محترم منطقه ویژه اقتصادی البته خود بر وجود مشکلات عدیده در این منطقه اذعان داشته و در جلسات مختلف استانی و کشوری برای برطرف شدن آنها اظهار نظرهایی نیز کرده است اما ما نمی‌دانیم ایشان که تخصص‌شان در رشته‌های فنی و مهندسی است، در چه زمان و مکانی تخصص لازم را برای «مدیریت» یک منطقه اقتصادی به‌دست آورده است. آیا انتظار بی‌جایی نیست که فردی با تحصیلات دانشگاهی در رشته مکانیک و داشتن بالاترین رزومه کاری ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خلیج فارس، بتواند برای دومین نقطه اقتصادی مهم استان کار موثری انجام دهد؟

به تازگی نیز بر اثر سوء مدیریت مدیران، بر مشکلات مالی منطقه افزوده شده و حالا منطقه ویژه‌ای که به دادن حقوق‌ها و پاداش‌های میلیونی به مشاوران و معاونانش مشهور بود، کم‌کم توان پرداخت حقوق و مزایای پرسنلش را نیز ندارد. همین مشکلات مالی نیز باعث شد تا در روز دوشنبه مدیرعامل این منطقه مسوولان گمرک را به منطقه ویژه اقتصادی دعوت کند تا شاید بتواند منبع درآمد اصلی خود را پس بگیرد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
0
با سلام و تشکر از مدیریت سایت آخر یه سایت پیدا شد حرف دله کارمندان منطقه ویژه را زد بخدا مردی بقیه سایتا که نظر مخالفین را هم نمیزاران.
نام:
ایمیل:
* نظر: