bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
همه شهرداری‌ها باید تلاش کنند که امسال در زمینه جداسازی آب فضای سبز و آب شرب در استان بوشهر اقدامات لازم صورت بگیرد.
مدیرکل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: همه شهرداری‌ها باید تلاش کنند که امسال در زمینه جداسازی آب فضای سبز و آب شرب در استان بوشهر اقدامات لازم صورت بگیرد.

کیقباد یاکیده صبح شنبه در نشست هم‌اندیشی وضعیت آب در استان بوشهر اظهار داشت: کمبود آب در کشور یک موضوع بسیار مهم است و تنها راه برون رفت از این بحران نیز تغییر در فرهنگ مصرف آب و استفاده از روش‌های مناسب مصرف است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از خارج استانی یعنی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و استان فارس تامین می‌شود و تنها هشت درصد از آب استان از طریق چاه‌ها و منابع آبی و آبشیرین‌کن‌های استان تامین می شود.

مدیرکل آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید امسال حل شود، جداسازی آب فضای سبز از آب شرب است که انتظار داریم شهرداری‌ها اقدامات اساسی را در این زمینه داشته باشند.

۹۰ درصد مشترکین آبفار خانگی هستند

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان بوشهر نیز اظهار داشت: در استان بوشهر ۲۳۵ هزار نفر مشترک شرکت آب و فاضلاب شهری هستند که ۹۰ درصد مربوط به بخش خانگی و ۱۰ درصد نیز دیگر بخش‌ها هستند.

سهراب بیاتی با بیان اینکه اغلب مشترکین آب استان بوشهر در طبقه مصرف ۱۵ تا ۲۰ قرار دارند، بیان کرد: با مقایسه این آمار با دیگر استان‌ها به این نتیجه می‌رسیم که وضعیت مصرف در استان بوشهر خوب است و مردم شرایط کم‌آبی را درک کرده‌اند.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان بوشهر در خصوص موارد بازدارنده مصرف بالای آب نیز خاطرنشان کرد: بخشی مربوط به نرخ آب بها است که هر متر مکعب آب از ۱۵۸ تومان به دو هزار تومان در مصارف بالا قرار می‌گیرد.

اخطار و قطع انشعاب برای مشترکین پرمصرف

وی همچنین به اخطار و قطع انشعاب برای مشترکین پرمصرف اشاره کرد و افزود: انشعابات غیرخانگی بر اساس مجوز آن قرارداد بسته می‌شود و انشعاب ارائه می‌شود و اگر با کمبود منابع آبی روبرو شویم بر اساس قراداد می‌توانیم انشعابات را جمع‌آوری کنیم.

بیاتی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه آب در انشعابات غیرمجاز به عنوان یکی از مشکلات مهم در بخش آب محسوب می‌شود، اضافه کرد: انشعابات غیرمجاز در محلات جنوبی شهر شناسایی شده است و ساز و کارهایی نیز برای مجوزدارکردن آن‌ها انجام شده است.

معاون درآمد و امور مشترکین آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: قیمت تمام‌شده آب برای تحویل به مشترکین حدود دو هزار تومان است که مبلغ دریافتی از مشترکین به ازای هر مترمکعب حدود ۲۵۰ تومان است.
منبع:
مهر
برچسب ها: بوشهر ، آب
نام:
ایمیل:
* نظر: