bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب مطرح کرد؛
از همین رو، برای آشنایی بیشتر با برنامه‌های مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر استان با وی گفت‌وگو کردیم. حسین درویشی در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب با بیان این که هلال احمر استان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را برای بهبود هر چه بیشتر اقدامات هلال احمر در راس امور خود قرار داده است
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: سازمان هلال احمر یکی از سازمان‌های کلیدی در خدمت جامعه است که به‌خصوص در روزهای بحران شاهد حضور آنها در عرصه‌های مختلف هستیم. در ادامه مسیر طبیعی اداری کشور، یکی از نیروهای متخصص این سازمان روز یکشنبه به سمت مدیرعاملی جدید آن انتخاب شد. روز یکشنبه هفته جاری آیین تودیع و معارفه مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان که با حضور چرخ‌ساز، ریاست سازمان امداد و نجات و گرجی، معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی جمعیت هلال احمر و دیگر مسوولان استانی برگزار شد، عبدالکریم شعبان‌زاده، مدیرعامل سابق با تشریح مختصری از اقدامات هلال احمر، سمت جدید مدیرعامل جدید را به وی تبریک گفت. گفتنی است، مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر پیش ‌از این در سال‌های 89 تا 90 و 90 تا 93 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان‌های خوزستان و قزوین بود و سپس یک سال هم به‌عنوان معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر کشور مشغول به کار بوده است. گفته می‌شود، عبدالکریم شعبان‌زاده نیز به نمایندگی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در لبنان منتقل شده است. 

از آنجا که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیر‌انتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد، فعالیت‌های متعددی بر دوش این سازمان است که شامل بخش گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد. از همین رو، برای آشنایی بیشتر با برنامه‌های مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر استان با وی گفت‌وگو کردیم. حسین درویشی در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب با بیان این که هلال احمر استان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را برای بهبود هر چه بیشتر اقدامات هلال احمر در راس امور خود قرار داده است، در تشریح برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان از راه‌اندازی امداد هوایی و تجهیز جمعیت هلال احمر به بالگرد در آینده نزدیک خبر داد.
وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین برنامه شما در سمت جدیدتان به‌عنوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چیست، افزود: موقعیت استراتژیک استان و لزوم تجهیز و ارائه خدمات بهموقع و لازم به هم‌استانی‌ها از جمله اولویت‌های ما خواهد بود و امیدواریم با برنامههایی که داریم امیدواری تجهیزات امدادی و امدادرسانی ساماندهی بهتری داشته باشند.

درویشی در ادامه در خصوص «طرح سلامت» به بامداد جنوب گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به‌دنبال توسعه و تجهیز درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در سایر شعب هستیم تا زمینه‌های لازم به‌منظور استفاده حداکثری مردم از خدمات جمعیت به هم‌استانی‌های عزیز را فراهم کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند درمانگاه در استان راه‌اندازی شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در بوشهر و دیر در بخش‌های اطفال، قلب، ارتوپد و کلیه و مجاری ادراری راه‌اندازی شده است و سایر بخش‌ها نیز در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهند شد. همچنین واحدهای درمانی ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی و داروخانه در بوشهر در حال ارائه خدمات به هم‌استانی‌های عزیز هستند تا از این طریق توانسته باشیم گامی هر چند کوچک در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت برداشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان این‌که اعضای سازمان جوانان، داوطلبان و امدادگران بازوهای اصلی و توان اجرائی جمعیت هستند و ارائه خدمات بهتر و موثرتر نیازمند به ایجاد شرایط و امکانات لازم است، یادآور شد: به همین منظور در نظر داریم با همکاری فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی خانه‌های هلال احمر در مناطق مختلف شهری و روستایی را در راستای ارائه آموزش‌های لازم به‌منظور استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های مردمی در جهت ارائه خدمت امدادی و بشردوستانه تشکیل دهیم.
درویشی در ادامه تاکید کرد: با توجه به این‌که 17 پایگاه امدادی (دریایی، جاده‌ای و کوهستان) در استان در حال فعالیت هستند و همگی از طرف نیروی داوطلب و امدادگر جمعیت اداره می‌شوند، به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات و امدادرسانی به‌موقع نسبت به تجهیز و استانداردسازی در پایگاه‌ها و استخدام نیروهای متخصص از میان نجاتگران جمعیت از طریق آزمون استخدامی اقدام خواهد شد.

وی در پایان اجرای مانورها و دوره‌های بازآموزی را از برنامه‌های آتی جمعیت هلال احمر به‌منظور بالا بردن دانش فنی، تجربه و حفظ توان امدادی جمعیت مطرح کرد. 
انتظار می‌رود با همکاری جمعیت هلال احمر با دانشگاه‌های علوم پزشکی و همکاری و حمایت دیگر سازمان‌ها و مسوولان استانی، شاهد پیشرفت روزافزون و تسریع و بهبود اقدامات جمعیت در راستای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر و با کیفیت‌تر به شهروندان باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: