bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴
غلام دلگرم در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
یکی از این مربیان توانا و با استعداد، غلام دلگرم است که سال‌هاست که کار مربیگری را آغاز کرده است و با تیم‌های مختلف در استان در رقابت‌های استانی و کشوری موفق بوده است
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: استان بوشهر همیشه جزء‌ قطب‌های فوتبالی جنوب کشور است و همان‌طور که بازیکنان بزرگی را به فوتبال کشور معرفی کرده مربیان بزرگ و با استعدادی هم در این‌ راه به کشور معرفی کرده است. یکی از این مربیان توانا و با استعداد، غلام دلگرم است که سال‌هاست که کار مربیگری را آغاز کرده است و با تیم‌های مختلف در استان در رقابت‌های استانی و کشوری موفق بوده است و مقام‌های زیادی را در سطح استان کسب کرده است. این مربی پس از درخشش در تیم ایرانجوان مورد توجه تیم‌های دیگر استان‌ها قرار گرفت و امسال سکان تیم آلومینیوم اراک را که تیم تازه صعود کرده به لیگ دسته یک بود بر عهده گرفت و با وجود این‌که شروع خوبی را با این تیم در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته یک کشور داشت ولی به دلیل برخی مشکلات و اختلافات که در شروع نیم فصل دوم بین وی و مدیران باشگاه پیش‌ آمد، وی از این تیم کناره‌گیری کرد.

غلام دلگرم در گفت‌‌وگو بامداد جنوب با بیان این‌که در سال 80 با پشت سر گزاشتن کلاس‌های استعدادیابی مربیگری به سرپرستی استاد گیسویی وارد حرفه مربیگری شدم، افزود: در ابتدا با نوجوانان دخانیات حرفه مربیگری را شروع کردم و با این تیم با قهرمانی در سطح شهرستان و زیر گروه استان وارد لیگ استان شدیم، بعد از آن مربی تیم جوانان اتحاد شدم که توانستیم با قهرمانی در لیگ استان وارد لیگ کشوری شویم که در آن برهه بازیکنی همچون صادق گشنی در آن تیم حضور داشت. پس از این دو تیم، به تیم بزرگسالان دریادلان پیوستم و هدایت این تیم را بر عهده گرفتم، ما توانستیم در لیگ شهرستان دشتستان مقام قهرمانی کسب کنیم و پس از آن به تیم بهمن برازجان رفتم که با قهرمانی در لیگ دسته اول شهر برازجان و قهرمانی در مسابقات زیر‌گروه، به لیگ استان راه ‌یافتیم. توحید بوشهر تیم بعدی من بود که با این تیم نائب قهرمان لیگ استان شدم. بعد از این تیم به چند تیم دیگر استان نیز رفتم و با آنها مقام‌های مختلفی کسب کردم تا بالاخره به تیم ایرانجوان بوشهر پیوستم و چند فصل سرمربی این تیم بودم.

وی در مورد ایرانجوان بوشهر و حضور خود در این تیم و بیان این‌که چند سالی است تیم ایرانجوان بوشهر را به‌عنوان تنها نماینده فوتبال استان در لیگ دسته یک کشور می‌شناسیم، تصریح کرد: این تیم در این چند سال به‌خاطر مشکلاتی ضربه‌های سختی خورده است و با توجه به نبودن یکپارچگی میان بزرگان و پیشکسوتان این باشگاه تیم نتواسته است از پتانسیل بالای خود استفاده چندانی کند و در دو فصلی که من سکاندار این تیم بودم در اوایل مسابقات خیلی خوب کار می‌کردیم و در صدر جدول قرار گرفته بودیم و هرچه زمان می‌گذشت به‌دلیل فرسایشی بودن بازی‌ها و مشکلات مالی این تیم نمیتوانست در پایان فصل جایگاه خود را در جدول حفظ کند و اگر ما خواهان فوتبال در استانمان هستیم باید تمام شاخص‌های فوتبال را در استان اجرا کنیم. مطمئن باشید جوانان استان بوشهر این پتانسیل را دارند که در تمام زمینه‌ها بهترین باشند. من باور دارم که بازیکنان و کادر فنی تیم ایرانجوان ‌می‌توانند حرف‌های زیادی در فوتبال کشور داشته باشند. در این فصل هم بازیکنان جوان و کادر فنی بومی این تیم با وجود مشکلات مالی تا به‌حال گام‌های خوبی برداشته‌اند.

این مربی بوشهری در مورد فوتبال اراک با بیان این‌که وقتی به فوتبال اراک نگاه می‌کنیم، در چند فصل اخیر تیمی مانند صنایع اراک و یا شهرداری اراک در لیگ دسته‌ یک کشور حضور داشته‌اند و در تمام این فصول بنا بر دلایل مختلف نمایندگان اراک در نیمه‌ پایینی جدول قرار داشتند به‌طوری که تیم‌‌های این استان در بعضی از موارد به دسته‌های پایین‌تر سقوط کردند، یادآور شد: ریشه این مسائل در شرایط حاکم بر اراک وجود دارد و فقط در یک دوره تیم آلومینیوم اراک شانس صعود به لیگ را داشت ولی به دلیل مسائلی که پیش آمد این تیم نتوانست به این موفقیت دست یابد. ولی امسال از آن‌جا که تیم آلومینیوم اراک فصل قبل در لیگ دست دوم کشور حضور داشت و با قهرمانی در این دوره از مسابقات به لیگ دسته اول راه یافت، پیرو منداکراتی که من با این باشگاه داشتم، برای قرار گرفتن تیم در بین هفت تیم بالای جدول هدف‌گذاری کرده‌ بودیم و هدف کسب تجربه و شکل‌ دادن زیر‌ساخت‌های لازم برای این تیم در این فصل بود، به‌طوری که تیم آلومینیوم در صعود به لیگ دسته یک کشور طی فصول آتی تبدیل به یک تیم آسانسوری نشود که به لیگ دسته دو سقوط کند و از آن طرف دوباره به لیگ دسته یک برگردد.

دلگرم با بیان این‌که ما در ابتدای فصل با مشکلاتی روبه‌رو شدیم و بین مدیران باشگاه اختلافاتی وجود داشت، افزود: ولی به همت زحمات همکارانم در کادر فنی، بازیکنان تیم و حمایت مدیران کارخانه و باشگاه آلومینوم اراک تیم ما در 10 هفته ابتدایی فصل، 21 امتیاز کسب کردیم و توانستیم خودمان را به 4 تیم بالایی جدول برسانیم. در 10 هفته ابتدایی فصل تیم ما در بین 20 تیم حاضر در لیگ یک تواسنته بود بیشترین امتیاز‌های ممکن را به‌دست بیاورد و از آنجا که باشگاه آلومینیوم در ابتدای فصل یک سری تعهدات را مالی را به بازیکنان داده بود باید قبل از شروع مسابقات 30 درصد از حق‌الزحمه این بازیکنان پراخت شود. ما در حالی پای به نیم فصل دوم مسابقات لیگ گذاشتیم که هنوز 30 درصد حق‌الزحمه بازیکنان به طور کامل پرداخت نشده بود و طبق این بند همه بازیکنان تیم در نیم‌فصل اول مسابقات این بازیکن باید این درصد از حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کردند.

وی در ادامه گفت: در پی این اتفاق، تیم ما دچار چندگانگی شد و بازیکنان تیم به دفتر باشگاه رفته و یا خواهان 60 درصد از حق‌الزحمه خود شدند و یا این‌که باشگاه رضایت‌نامه آنها را صادر کند و به تیم‌های دیگر انتقال پیدا کنند. با توجه به نبود منابع مالی لازم در باشگاه، همه ما به این جمع‌بندی رسیدیم که برای جلوگیری از برهم خوردن آرامش و تمرکز تیم و با توجه به شرایط سختی که در آینده پیش ‌رو داریم، رضایت‌نامه این بازیکنان صادر شود. در پی این اتفاق، ما رضایت‌نامه چهار نفر از بازیکنان خود به اسامی رضا اعتمادی، صادق گشنی، مهدی خورشی و مهدی اسلامی را صادر کردیم که سه تن از این بازیکنان از مهره‌های تاثیرگذار ما بودند و طی جلسه‌ای که بنده با مدیر کارخانه و مدیر‌عامل باشگاه داشتم، اعلام کردم که در صورتی که ما بخواهیم به‌عنوان یک مدعی در لیگ ظاهر شویم باید با رفع مشکلات مالی و ضمن حفظ نیرو‌های تاثیرگذار خودمان، با جذب بازیکنان مورد نظر اقدام به ترمیم نقاط ضعف تیم کنیم.

مربی اسبق آلومینیوم اراک با بیان این‌که در همین راستا در پست‌هایی که ما احساس نیاز می‌کردیم یک لیست از بازیکنانی که پتانسیل لازم را برای حضور در باشگاه داشتند آماده کردیم و در اختیار باشگاه قرار دادیم، ادامه داد: باشگاه پس از مذاکره با هر کدام از این بازیکنان به دلیل مشکلات مالی نتوانست به توافق برسد. به طوری که در بین گزینه‌های خودمان، ما بر روی گزینه‌های انتهایی خودمان به جمع‌بندی می‌رسیدیم و همه ما باید قبول کنیم تیمی که قرار است مهره‌های تاثیرگذار خود را حفظ کند، با بازیکنان جدید تیم خود را ترمیم کند و به عنوان یک تیم مدعی در مسابقات ظاهر شود ضمن این‌که بازیکن جذب نکرده است بلکه برخی از مهره‌های تاثیر گذار را از دست داده است، باید از سودای مدعی در افکار خودش بیرون بیاید و به همان هدف اولیه باشگاه که حفظ کردن تیم در بین هفت تیم بالای جدول است رضایت دهد. 

وی با بیان این‌که متاسفانه همه مسوولانی که در پشت تریبون‌ها حاضر می‌شدند از صعود آلومینیوم به لیگ برتر خبر می‌دادند و این باعث شد که سطح توقع هواداران این تیم بدون توجه واقعیت‌های موجود در باشگاه روز به روز بالا رود. در همین راستا اختلافاتی میان بنده و مدیران باشگاه پیش آمد و این مسائل دست به دست هم دادند که دیگر فضای لازم جهت همکاری وجود نداشته باشد. همه ما باید این را بدانیم که در هر باشگاهی قرار داریم، آن باشگاه مانند خانواده ما است.
دلگرم، با بیان این‌که با این تیم فسخ قرارد کرده است، افزود: هم‌اکنون با مدیران باشگاه در حال تصویه حساب مالی هستم تا ارتباطم را به‌طور کامل با این تیم قطع کنم.
مربی اسبق ایرانجوان در پایان با بیان این‌که کار در استان بوشهر خیلی سخت است و امروزه از این استان به عنوان یک از دروازه‌های ورود به عرصه فوتبال در کشور یاد می‌شود و سابقه رشته فوتبال در این استان زیاد است، تصریح کرد: فوتبال با مردم این استان خوی گرفته و همه مردم استان از پیر و جوان توانایی تحلیل منطقی فوتبال را دارند و فرهنگ حاکم بر این رشته در استان بوشهر قوی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: