bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
شهردار زلزله‌زده در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
از آنجا که شهر شنبه در آن زلزله معروف و دلخراش بسیار آسیب دید و تخریب شد، این بار به سراغ شهردار آنجا رفتیم و برنامه‌ها و طرح‌هایشان را برای بهبودبخشی به وضعیت شهری شنبه جویا شدیم.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: فعالیت شهرداری‌ها در دوره جدید نشان داده که رقابت از جنس سالم نیز وجود دارد و زمانی که وحدت، مشورت، هم‌اندیشی و همدلی بین شهرداران مختلف استان ایجاد می‌شود، اندک‌اندک چهره شهرها و در مجموع استان دیگرگون می‌شود؛ استانی که پیش از این میهمانان و مسافران نوروزی در کنار خاطره‌های به یادماندنی و شیرینی که از آن دارند اما از فضای شهری، وضعیت بهداشتی و دیگر امکانات آن همیشه گلایه داشته‌اند. اینک با این رقابت سالم، شهرداران با همکاری و تلاش شبانه روزی نیروهای خود آستین همت بالا زده‌اند و تلاش دارند تا فرا رسیدن نوروز امسال، رنگ تازه و جدیدی به شهرشان ببخشند. 

از آنجا که شهر شنبه در آن زلزله معروف و دلخراش بسیار آسیب دید و تخریب شد، این بار به سراغ شهردار آنجا رفتیم و برنامه‌ها و طرح‌هایشان را برای بهبودبخشی به وضعیت شهری شنبه جویا شدیم.
سيدطاها موسوي که دارای مدرک کارشناسی عمران و كارشناسی ارشد برنامه‌ريزي شهري و از خرداد ٩٣ تا كنون شهردار شهر شنبه است، در گفت‌وگو با بامداد جنوب در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری گفت: از زمان عهده‌دار شدن این سمت، با پیگیری‌های مستمر تلاشمان بر این بوده تا رفاه هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کنیم، در همین راستا پارک غدیر (ورودی شهر) با اعتبار چهار میلیارد ریال که به‌علت مشکل مالکیت در شش سال گذشته متوقف شده بود، مشکلش حل شد و اکنون در حال اجراست که موجبات رضایت و خوشحالی شهروندان را هم ایجاد کرده است.

 این پارک به مساحت سه هکتار است که سرانه فضای سبز را از حد استاندارد بالاتر می‌برد. تکمیل ساختمان آتش‌نشانی با اعتبار دو میلیارد ریال به مساحت حدود 600 متر مربع در دو طبقه، 5/2 میلیارد ریال اعتبار آسفالت معابر در ادامه طرح آسفالت معابر (سال گذشته نیز یک هکتار آسفالت داشتیم) به مساحت تقریبی یک هکتار که اکنون در حال اجراست. عقب‌نشینی گذرها از طریق شهرداری تملک شده و با اجرای کامل سنگ جدول، پیاده‌رو و آسفالت اجرا خواهد شد که این امر موجب روان شدن رفت و آمد و رضایت شهروندان شده است.

وی درباره دیگر طرح‌هایی که اکنون در حال اجراست، افزود: آسفالت خیابان اصلی شهر خیابان امام خمینی (ره) نیز با اعتبار ارزش افزوده در حال انجام است. ساختمان سه طبقه شهرداری در مرحله نماسازی با تزریق اعتبارات ارزش افزوده تا آخر سال تکمیل خواهد شد. نصب المان کشاورز در میدان خروجی شهر تا دهه فجر از اعتبار داخلی ارزش افزوده انجام می‌شود.
موسوی درباره پروژه‌های انجام شده، یادآور شد: با انجام این پروژه‌ها و نیز کاشت درختان در بلوارهای اصلی و پیاده‌روهای سطح شهر در زمینه فضای سبز و همچنین آسفالت معابر و ساختمان آتش‌نشانی و ساختمان شهرداری و همچنین با نصب 60 عدد فلاشرهای ال ای دی بلوار اصلی و خیابان‌های دانش‌آموز، ولی عصر و حافظ موجبات رضایت شهروندان فراهم شده است.

شهردار شنبه در خصوص تغییر و تحولات ایجاد شده در زمینه مبلمان شهری خاطرنشان کرد: در زمینه مبلمان شهری نیز با خرید مرحله دوم سطل‌های زباله ثابت و نیز نیمکت‌های پیاده‌رو خیابان‌های جدید به‌تدریج فضای شهری را دگرگون خواهیم کرد و آن را به تمام شهر تعمیم خواهیم داد. همچنین در خصوص آسفالت معابر نیز تملک پلاک‌ها و عقب‌نشینی‌ها، جابه‌جایی تاسیسات برق و گاز و سنگ جدول‌ها از اعتبارات ارزش افزوده در حال انجام است و آسفالت نیز از اعتبارات تملک انجام می‌شود.
انتظار می‌رود شهروندان نیز در خصوص وظایف شهروندی بیشتر مطالعه کنند و دست در دست شهردار و نیروهای شهرداری در آباد کردن شهرشان سهیم باشند و به این باور برسند که حفظ داشته‌ها بسی از ساخت دوباره آنها آسان‌تر است. هر چند در حوزه شهری هنوز هم جای کار بسیارست و نیازمند تعقل و تدبر مستدام اما «زمان» ضلع دیگری از مثلث شهری شهردار و شهروند است تا به رخ بکشد آنچه را با عشق و انگیزه کاشتند. 
«کز آباد کردن جهان شاد کرد            جهانی به نیکی ازو یاد کرد»

برچسب ها: جامعه ، شهرداری ، شنبه
نام:
ایمیل:
* نظر: