bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
با وجود افتتاح رسمی؛
خبرنگار بامداد جنوب در محل حاضر شد و از برخی از اجزای آن بازدید کرد. بر اساس مشاهده خبرنگار ما، موتورخانه این استخر هنوز تکمیل نشده و کارگران مشغول کار هستند. مستندات آن در عکس گزارش قابل مشاهده است و هنوز تا زمان افتتاح نهایی آن زمان مانده است...
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: همزمان با فرارسیدن دهه فجر، خبر افتتاح، کلنگ‌زنی و یا اجرائی شدن عملیات و پروژه‌های گوناگون در جای‌جای استان سوژه رسانه‌ها و سایت‌های خبری بود اما در این بین برخی طرح‌ها و پروژه‌های ناقص و نیمه‌کاره جلوه خاص دیگری دارند که جز دوباره‌کاری و افتتاح مجدد پیامد دیگری را در چنته ندارند. 
از جمله این طرح‌ها که می‌توان به افتتاح دهکده گردشگری (هر چند با انتشار گزارش بامداد جنوب باز هم به تاخیر افتاد)، افتتاح میدان شهدای خلیج فارس و در کنار اینها افتتاح استخر کوثر اشاره کرد. استخر کوثر که پس از پنج سال تعطیلی با اما و اگرهای بسیار و ایجاد تنش‌های فراوان بر سر هزینه‌های مطرح و مورد نیاز پیش از این قرار بود تا اواخر تیرماه افتتاح شود اما وعده آن به دهه فجر موکول شد. اکنون هم با اما و اگرهای فراوان روبه‌رو است. بامداد جنوب دو ماه پیش در گزارشی با یادآوری این مهم که در استان بوشهر، جایی برای ورزش‌های آبی نداریم به نقل از رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو نوشتیم که قرار است استخر کوثر در ماه‌های آینده نوسازی و افتتاح شود در همان گزارش یادآور شدیم که این استخر با توجه به شرایطی که دارد، نمی‌تواند جوابگوی مشکلات باشد. 
مرغ ما یه پا داره
در دوم اردیبهشت سال جاری مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام می‌کند که بازسازی استخر کوثر که پس از چند سال فعال شده، به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و در ادامه می‌گوید که این استخر تا اواخر تیرماه افتتاح خواهد شد. استخر در اواخر تیرماه که نه در ماه‌های بعد هم افتتاح نمی‌شود تا این‌که وی در 29 دی‌ماه نیز در نشست بررسی طرح‌های ورزشی استان می‌گوید: استخر با تخصیص 50 میلیارد ریال پس از پنج سال تعطیلی در دهه فجر افتتاح می‌شود. 
این در حالی است که نخست قرار بود استخر هفته پیش افتتاح شود اما بنا به گفته یک منبع آگاه، به‌علت آماده نبودن افتتاح آن به روز گذشته 24 بهمن موکول شد. این منبع موثق که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با بامداد جنوب تصریح کرد: استخر هنوز به‌صورت کامل تکمیل نشده و طی دو روز گذشته آن را با شتاب هر چه بیشتر با تانکر پر کرده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که علت این افتتاح ناقص و نیمه‌کاره چیست، افزود: دلیل افتتاح نیمه‌کاره فشار استانداری است. به نظر می‌رسد علت اصلی افتتاح‌های ناقص و تکمیل نشده که دیگر صدای عوام را هم در کنار دیگر مسوولان در نقاط مختلف استان درآورده تنها به کرسی نشاندن وعده‌هایی باشد که تا کنون رسانه‌ای شده و همگان از آنها خبر دارند. با این افتتاح‌های ناقص نشان دادند که وعده‌هایشان محقق هم می‌شود! مهم این است که وعده‌ها محقق شوند، حال هزینه‌های هنگفتی که در این راه هدر می‌رود و رفاه و آسایش و رضایت عمومی شهروندان تنها موضوعی است که در سبک و سنگین کردن شرایط و وضعیت موجود از سوی متولیان پروژه‌ها جایی ندارد. 
دست به دست هم دهیم...
مدیرکل ورزش و جوانان استان چندی پیش در خصوص هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای چنین طرح‌هایی با بیان این‌که مجموعه ورزشی شهید بهشتی بوشهر 28 میلیارد ریال به شهرداری بابت عوارض ساخت و ساز بدهی دارد، عنوان کرده که: بسیاری از شهرداری‌های کشور تیم‌های ورزشی را حمایت می‌کنند ولی در استان بوشهر این مهم به‌خوبی انجام نشده است.
وی همچنین در ادامه به نکته قابل تامل دیگری اشاره می‌کند و می‌گوید: در راستای حمایت شهرداری بوشهر از ورزش انتظار داریم این میزان بدهی که مربوط به سنوات گذشته است، بخشوده شود.
البته انتظار بیشتری از آقای مدیرکل ورزش که تحت فشارهای مختلف قرار دارد تا به‌نوعی توپ را در زمین دیگران بیندازد، نمی‌رود اما سوال اینجاست که اگر شهرداری بندر بوشهر نبود، شاهین چه وضعیتی داشت. قرار بود نهادهای دیگر به داد ایرانجوان برسند اما تکلیف چه شد؟ ای کاش نامبرده فکری به حال دیگر ورزش‌های استان می‌کرد... .
بهروزیان‌فرد در همان نشست خبری با بیان این‌که حمایت صنعت نفت و گاز از ورزش استان مطالبه‌ای عمومی است، تصریح کرده که: با وجود این‌که در برخی از استان‌های همجوار شمار رشته‌های ورزشی مورد حمایت وزارت نفت زیاد است اما در استان بوشهر صنعت نفت توجه لازم را به ورزش استان نداشته است. همان‌طور که قبلا هم متذکر شدیم وی گفته بود که استخر با تخصیص 50 میلیارد ریال پس از پنج سال تعطیلی در دهه فجر افتتاح می‌شود و البته آیا نفت و گاز به این پروژه کمکی کرده است! 
منبع موثق ما در پاسخ به این سوال که برآورد هزینه استخر چقدر بوده خاطرنشان کرد: پنج میلیارد و 700 میلیون تومان. این شمه‌ای از تلاش مدیرکل ورزش استان برای تامین هزینه‌های استخر بود که علنی گفته شده است. 
در این میان البته در همین نزدیکی شهر استخری ساخته شد و با همه امکانات که تنها چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه آن شده است و تازه موتورخانه آن هم خوب کار می‌کند.
منبع آگاه بامداد جنوب در ادامه در پاسخ به این سوال که کارفرما چه کسی بوده و چه مقدار از هزینه پیمانکار پرداخت شده، افزود: کارفرما اداره‌کل ورزش استان بوده و در حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان از پول پیمانکار پرداخت شده اما هنوز عوارض شهرداری و حق انشعاب آب و گاز و فاضلاب پرداخت نشده است. 
به احتمال زیاد عوارض شهرداری و حق انشعاب آب و گاز و فاضلاب جزء حمایت‌هایی به شمار می‌رود که شهرداری‌های کشور به ورزش کمک می‌کنند و شهرداری بوشهر هم باید از خیر آن بگذرد تا اداره‌کل در افتتاح، کلنگ‌زنی، اجرائی کردن عملیات، به بهره‌برداری رسیدن و علاوه بر اینها پیشرفت و کسب مقام‌های عالی در تمام رشته‌های ورزشی پیشتاز باشد. این منبع موثق در پاسخ به این سوال که ناظر و پیمانکار این طرح کدام نهاد یا شخص بوده گفت: ناظر شرکت ... و پیمانکار هم... بوده است که البته نام آنها نزد بامداد جنوب محفوظ خواهد ماند. حال باید دید فرجام این افتتاح‌های ناقص و نیمه‌کاره به کجا ختم خواهد شد؟ استخر کوثر که به‌علت نشت آب از حوضچه و کم شدن سطح آب با مشکل روبه‌رو بود، پس از پاس‌کاری‌های بسیار مسوولان، سرانجام دستور تعطيلي اين استخر که تنها محل تمرين دو هيات شنا و نجات غريق است به هيات شنا به‌عنوان متولي استخر کوثر داده شد، اين در حالي است که رئيس هيات شنا در همان زمان طی نامه‌ای به‌صورت مکتوب ضمن شرح وضعیت استخر خواستار تخصیص بودجه برای تعمیرات اساسی استخر شد اما سازمان تربیت بدنی به‌دلیل آنچه که نبود بودجه کافی اعلام شد، به این درخواست توجهی نمی‌کند تا این‌که بالاخره استخر به‌دلیل بی‌توجهی مسوولان تعطیل می‌شود ... . از آن تعطیلی تا این افتتاح چندین سال می‌گذرد اما این افتتاح ناقص و نیمه‌کاره به هیچ عنوان معضل نبود یک استخر را در بوشهر جبران نمی‌کند.
همچنین خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است که استخر کوثر تا یک سال در دست اداره کل ورزش استان خواهد ماند و پس از آن وارد مناقصه می‌شود که بر اساس همان خبرهای غیر رسمی، آقای ... برای عهده‌دار شدن آن برنامه‌ریزی می‌کند. 
روز گذشته البته همزمان با مراسم باشکوه!! افتتاح این پروژه سترگ، خبرنگار بامداد جنوب در محل حاضر شد و از برخی از اجزای آن بازدید کرد. بر اساس مشاهده خبرنگار ما، موتورخانه این استخر هنوز تکمیل نشده و کارگران مشغول کار هستند. مستندات آن در عکس گزارش قابل مشاهده است و هنوز تا زمان افتتاح نهایی آن زمان مانده است. 
گفتنی است با توجه به آن‌که هنوز موتورخانه استخر که قلب تپنده آن به شمار می‌رود و قرار است آب را تصفیه کند، شروع به کار نکرده است، به مردم و به‌خصوص ورزشکاران توصیه می‌شود که به هیچ عنوان در این استخر شنا نکنند، چراکه به صورت قانونی هر روز باید آب استخر تصفیه، گندزدایی و کلرزنی شود و نمی‌شود با تانکر هر روز آب آن را تامین کرد. البته پس از حضور خبرنگار بامداد، مسیر موتورخانه استخر هم با استقرار یک خودرو مسدود شد!


نام:
ایمیل:
* نظر: