bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
پیشکسوت فوتبال استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
کی از این بازیکنان با تعصب غلام سجادی، پیشکسوت فوتبال استان است که سابقه بازی در تیم‌های شاهین و استقلال بوشهر را در کارنامه دارد. وی در دهه 60 با درخشش در تیم استقلال اهرم به فوتبال استان معرفی شد...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: استان بوشهر همیشه جزء قطب‌های اصلی فوتبال کشور بوده و بازیکنان بزرگی را به فوتبال معرفی کرده است. با وجود این‌که بعضی از بازیکنان بوشهری در رده ملی نیز شرکت کرده‌اند اما بازیکنانی هم هستند که هیچ‌گاه این استان را ترک نکرده و فقط در تیم‌های بوشهری بازی کرده‌اند. بیشتر این بازیکنان با‌ وجود این‌که در تیم‌های ملی هیچ وقت به ‌میدان نرفته‌اند و به حق خود در فوتبال نرسیده‌اند ولی همیشه در ذهن مردم استان ماندگار هستند و یادگار‌های با ارزشی را از خود به‌ جا گذاشته‌اند.
یکی از این بازیکنان با تعصب غلام سجادی، پیشکسوت فوتبال استان است که سابقه بازی در تیم‌های شاهین و استقلال بوشهر را در کارنامه دارد. وی در دهه 60 با درخشش در تیم استقلال اهرم به فوتبال استان معرفی شد. پست اصلی وی دروازه‌بانی بود و سال‌های سال در درون دروازه‌ این تیم‌ها قرار گرفته بود. سجادی پس از پایان دوران بازیگری به تیم سابقش، استقلال اهرم برگشت و به‌عنوان سرپست و مربی دروازه‌بانان فعالیت خود را در این تیم ادامه داد. 

پیشکسوت فوتبال استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در دهه شست با پیوستن به تیم دوم استقلال اهرم، دلیرانه فوتبال خود را شروع کردم، افزود: پس از مدتی به تیم استقلال اهرم پیوستم و بعد از آن به تیم استقلال بوشهر رفته و مدتی در این تیم بودم. در مدتی که در این تیم بودم نام این به صدرا گسترش تغییر پیدا کرد و بعد از آن به تیم شاهین بوشهر پیوستم و فوتبال خود را در این تیم ادامه دادم. بعد از شاهین به چند تیم دیگر رفتم و دوباره به این تیم برگشتم. در اواخر دوران بازیگری خود از شاهین جدا شدم و به استقلال اهرم برگشتم و تا پایان فوتبال خود در این تیم ماندم.
غلام سجادی در مورد حضور در خود در استقلال اهرم، گفت: فوتبال خود در این تیم زیر نظر آقای مهرآور، آقای ماحوزی و آقای قاسمیان شروع کردم. در ده 60 شهرستان تنگستان قطب فوتبال استان بوشهر بود و من هم جزء کسانی بودم که روند رو‌به رشدی در این تیم داشتم و جایگزین دروازه‌بانان پیشکسوت استقلال و منتخب اهرم شدم. من همراه با استقلال قهرمانی‌های زیادی به‌دست آوردیم. من همراه با این تیم قهرمان جام حذفی شهرستان شدم و به لیگ استان صعود کردیم، در بازی فینال این مسابقات به شاهین بوشهر باختیم ولی موفق شدیم به بازی‌های کشوری راه یابیم.

 در مسابقات کشوری با وجود شایستگی از سوی یک تیم اصفهانی حذف شدیم. در آن دوران بازیکنانی در استقلال بازی می‌کردند که الان مثل‌ آنها در استان بسیار کم است. استقلال در آن دوران از تیم‌های قدرتمند استان بود و بسیاری از تیم‌ها خواهان برگزاری مسابقه با این تیم بودند. استقلال تنها تیمی در شهرستان بود که به‌عنوان نماینده شهرستان همیشه در رقابت‌ها موفق بود. ما با این تیم چندین سال در لیگ استان بودیم و قهرمانی‌های متعددی در تمام پایه‌ها به‌دست آوردیم. این موفقیت‌ها به زمانی بر‌می‌گردد که پول بر فوتبال حاکم نشده بود و بازیکنان با عشق و تعصب به باشگاه بازی می‌کردند و هم‌اکنون اوضاع کاملا برعکس شده است.
وی در مورد حضور خود در استقلال بوشهر با بیان این‌که در اوج فوتبال خود به این تیم آمده است، تصریح کرد: استقلال بوشهر آن زمان حاکم بر فوتبال بوشهر بود. در همان سال اولین قهرمانی خود را با این تیم در حضور تیم‌های چون ایرانجوان، شاهین، پاس و ... در لیگ استان کسب کردم. بعد از آن تیم ما به‌عنوان نماینده استان در لیگ دسته سه شرکت کرد و دوران خوبی را در این لیگ سپری کردم. در آن سال‌ها شاهین و ایرانجوان دو قطب فوتبال استان بودند ولی استقلال با بازی‌های خوبی که انجام داد، در کنار این تیم‌ها از بهترین‌های استان بود اما متاسفانه به‌دلیل مشکلات مالی این تیم منحل شد.

بازیکن سابق شاهین بوشهر در ادامه با بیان این‌که پس از به‌وجود آمدن مشکلات مالی باشگاه استقلال به صدرا فروخته شد و اسم این تیم به صدرا گسترش تغییر پیدا کرد، یادآور شد: در این تیم هم دوران درخشانی داشتم و به مدت دو سال نماینده استان در لیگ دسته 3 کشور بودیم، در همان سال‌ها این تیم در مسابقات نتایج قابل قبولی گرفت ولی به‌دلیل مشکلاتی این تیم در آستانه انحلال قرار گرفت و بنده قبل از این‌که این اتفاق رخ دهد به تیم شاهین بوشهر پیوستم. در شاهین هم دوران خوبی را سپری کردیم و با این تیم چندین سال نماینده استان در لیگ دسته 2 کشور بودیم و صرفا به‌دلیل این‌که مسوولان از این تیم حمایت نمی‌کردند و کمک‌هایی که تماشاگران به این تیم می‌کردند برای حل مشکلات مالی کفاف نمی‌داد، شرایط تیم به‌گونه‌ای شد که بعضی از بازیکنان حتی لوازم ورزشی مورد نیاز را خود تامین می‌کردند و هزینه رفت‌ و برگشت مسابقات را خود حساب می‌کردند آن سالها با وجود مشکلات زیاد من به بازی خود در این تیم ادامه دادم. در اواخر فوتبال خود به تیم استقلال اهرم پیوستم و به عنوان بازیکن، سرپرست و مربی با این تیم در لیگ استان شرکت کردم و هم‌اکنون هم به‌طور کامل بازنشسته شده‌ام.
سجادی در مورد خاطراتی که از حضور خود در زمین چمن دارد با بیان این‌که بنده‌ خاطرات زیادی از بازی در تیم‌های استان دارم، یادآور شد: یکی از خاطرات من بازی با ماشین‌سازی تبریز در تبریز بود. ماشین‌سازی یکی تیم‌‌های خوب کشور بود شرایط بسیار خوبی داشت و با وجود این‌که این بازی خیلی حساس بود و ما به‌شدت تحت فشار بودیم. من در آن بازی عملکرد درخشانی داشتم و یک پنالتی را مهار کردم و در آخر توانستیم یک برد شیرین به‌دست آوریم. یکی دیگر از خاطرات خوب من در فوتبال، پیروزی در مقابل تیم ذوب‌آهن است که در آن زمان از بهترین‌های کشور بود، در این بازی نیز عملکرد درخشانی داشتم و توانستیم با نتیجه 2-1 این تیم را شکست دهیم. البته من خاطرات خوب و پیروزی‌های شیرین دیگری هم در فوتبال دارم.

پیشکسوت فوتبال استان در مورد وضعیت فوتبال تنگستان با بیان این‌که در دهه 60 فوتبال تنگستان در اوج بود و بازیکنان بسیاری در این شهرستان بودند که در باشگاه‌های ایرانجوان، استقلال، پاس، شاهین فعالیت کردند و به کشور معرفی شدند. ولی در حال حاضر با توجه به مشکلات مالی که باشگاه‌های این شهرستان دارند، وضعیت فوتبال این شهرستان هرسال بدتر از سال قبل می‌شود و در بین تیم‌های که نام بردم تنها تیمی که توانسته بود در این سال در استان خودنمایی کند، استقلال اهرم بود ولی با مشکلات زیاد مالی این تیم هم‌اکنون در حال نابودی است. از لحاظ ساختار تیمی، تیم ایرانجوان در پایه‌ها موفق است ولی وقتی بازیکنان به تیم بزرگسالان این تیم راه پیدا می‌کنند، به‌دلیل مشکلات مالی آنها نمی‌توانند در این تیم موفق باشند نظم رو تیمی ایرانجوان از بین می‌رود. هم‌اکنون تیم‌های روستایی در مقایسه با تیم‌های شهری شرایط بهتری دارند، چراکه وضعیت مالی آنها بهتر است و از نظر تیم‌داری شرایط بهتری دارند. در کل من آینده فوتبال اهرم را درخشان نمی‌بینم و فکر می‌کنم اوضاع از این هم بدتر شود، چراکه هر سال شرایط تیم‌ها در این شهر بدتر می‌شود. در این دو یا سه سال گذشته هیچ کدام از نمایندگان شهر نتوانستند در لیگ استان خودنمایی کنند و همین مساله باعث بی‌انگیزه شدن بازیکنان بااستعداد اهرم شده است و در نهایت قید فوتبال را می‌زنند.

وی در مورد جوانان استان با بیان این‌که جوانان استان همیشه جزء با استعدادترین فوتبالیست‌های کشور هستند، تصریح کرد: جوانان بوشهر در کشور همیشه در حرف اول را می‌زدند ولی متاسفانه به‌دلیل این‌که مسولان برای پایه‌ها برنامه‌ریزی خاصی ندارد و تیم‌های استان دچار مشکلات مالی شدید شده‌اند. نظرم که نطر بسیاری از پیشکسوتان کشور است، این است که تیم‌ها از پایه تیم‌داری و سرمایه‌گذاری کنند و مسوولان نیز از آنها حمایت کنند تا فوتبال بوشهر پیشرفت کند. اگر مسوولان فقط حرف بزنند و عمل نکند مطمئن باشید فوتبال استان هیج‌وقت پیشرفت نمی‌کند.
سجادی در پایان با بیان این‌که آرزوی سلامتی برای مردم خوب استان به‌ویژه مردم خوب اهرم و همه ورزشکاران این شهر دارم، افزود: این‌جا جای دارد که از آقایان ماحوزی، مهرآور، باغکی، قاسمیان، غلام درویشی، حمید کللی‌فر، گیسویی، بختیاری‌زاده، احمید تورانی، احمد رزمی و اضغر کامیاب تشکر کنم، چرا‌که آنها در رشدم تاثیر زیادی داشتند، من برای همه آنها آرزوی سلامتی دارم.

نام:
ایمیل:
* نظر: