bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
حمید کللی‌فرد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
حمید کللی‌فرد یکی از پیشکسوتان فوتبال استان بوشهر است که سال‌های سال در استقلال بوشهر بازی کرده است. وی سه بار به تیم ملی بزرگسالان و امید دعوت شد و...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: استان بوشهر همیشه جزء قطب‌های اصلی فوتبال کشور بوده و هست. استان ما بازیکنان بزرگی را به فوتبال معرفی کرده، بازیکنانی که با عشق و تعصب به تیم خود وارد مسابقات می‌شدند و مسائل مالی هیچ تاثیر در بازی آنها نداشت و همیشه برای موفقیت تیم با تمام توان خود بازی می‌کردند. بعضی از بازیکنان پس از پایان بازیگری مربی تیم‌های استان می‌شدند و از تمام تجربیات خود برای موفقیت آن تیم در رده‌های کشوری استفاده می‌کردند.

حمید کللی‌فرد یکی از پیشکسوتان فوتبال استان بوشهر است که سال‌های سال در استقلال بوشهر بازی کرده است. وی سه بار به تیم ملی بزرگسالان و امید دعوت شد و در تیم ملی امید جزء یاران اصلی تیم بود. کللی‌فرد به همراه تیم ملوان انزلی در سه دوره مسابقات جام تخت جمشید شرکت کرد و در این مسابقات ضربه کات‌دار وی که از فاصله ۴۵ متری درون دروازه استقلال تهران قرار گرفت، فراموش نشدنی است.  وی سابقه مربیگری در تیم‌های شاهین بوشهر، ایران جوان بوشهر و ملوان بندر انزلی را دارد و توانست تیم شاهین بوشهر را از لیگ دسته اول به لیگ برتر فوتبال ایران رساند. هم‌اکنون این پیشکسوت سرمربی تیم شهرداری بندر عباس است و توانسته این تیم را به مرحله دوم مسابقات لیگ دسته دو برساند.

حمید کللی‌فرد در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من فوتبال را از سال 50 با پیوستن به تیم تاج بوشهر (استقلال) به‌طور حرفه‌ای شروع کردم، گفت: در سال 54 با حضور در مسابقات جوانان کشور مورد توجه ملوان انزلی قرار گرفتم و تا قبل از انقلاب من در این بازی کردم. بعد از این تیم دوباره به بوشهر برگشتم و به استقلال پیوستم و تا سال 62 در این تیم حضور داشتم. در همان سال به تیم ملوان بوشهر که یک تیم نظامی بود رفتم و تا پایان دوران فوتبالی خود که سال 72 بود در این تیم ماندم. بعد از پایان دوارن بازیگری، رسما کار مربیگری را با ملوان بوشهر به عنوان سرمربی تیم آغاز کردم. 
وی در ادامه با بیان این‌که بعد از ملوان، در سال 78 سرمربی تیم شاهین بوشهر شدم، افزود: در سال اول حضورم مقام دوم لیگ استان و در سال دوم قهرمان این مسابقات شدیم و توانستیم به زیر گروه کشور راه یابیم و در این مسابقات عنوان قهرمانی را به‌دست آوریم و به لیگ دو صعود کردیم. در لیگ دو بنا به دلایلی من با آقای نجفی که مدیرعامل شاهین در آن زمان بود به توافق نرسیدم و در سال 83 از این تیم جدا شدم و سرمربی تیم ایرانجوان بوشهر شدم. پس از گذشت یک سال دوباره به شاهین بوشهر برگشتم و در سال 85 به گل‌گهر سیرجان رفته و سرمربی آن تیم شدم. پس از مدتی دوباره سرمربیگری شاهین را به عهده گرفتم و در سال 88 موفق شدم با این تیم به لیگ برتر صعود کنیم. من برای مدتی کوتاهی سکان‌دار این تیم در لیگ برتر بودم، چراکه مدیران تیم تصمیم گرفتند که من از باشگاه جدا شوم و همان سال به تیم اتکا گلستان پیوستم و موفق شدم این تیم را از سقوط به لیگ دو نجات بدهم. دو سال پیاپی من در این تیم ماندم و دوباره به شاهین برگشتم ولی به‌دلیل شرایط مالی و وضعیت نامناسب باشگاه از تیم جدا شدم‌. متاسفانه در اثر همین مشکلات شاهین به لیگ دسته دو سقوط کرد.

سرمربی سابق شاهین تصریح کرد: من پس از شاهین برای بار دوم به اتکا گلستان پیوستم. پس از اتکا، به‌مدت یک سال استراحت کردم و سپس سرمربی تمیم پارس جنوبی شدم و سال گذشته با این تیم در لیگ دسته دو تا مرحله پلی‌آف آمدیم ولی متاسفانه در این مرحله حذف شدیم. در سال جاری هم سرمربی تیم شهرداری بندر عباس شدم و با همکاری مدیران تیم و همدلی بازیکنان به دو دوم لیگ دسته دو صعود کردیم و امیدواریم در این مسابقات که از 12 اسفند سال جاری آغاز می‌شود موفق باشیم و بتوانیم به لیگ یک صعود کنیم.
بازیکن سابق استقلال بوشهر در مورد دوره بازیگری خود با بیان این‌که در استقلال بوشهر به‌مدت هفت سال فعالیت کردم، یادآور شد: در آن سال‌ها در بوشهر فقط ایرانجوان بوشهر، شاهین، پاس و استقلال و یک یا دو تیم دیگر تنها باشگاه‌هایی بودند که در مسابقات شهرستانی شرکت می‌کردند. با تیم ملوان به‌مدت سه سال در جام تخت جمشید شرکت کردم و در این تیم خاطرات و لحظات خوبی داشتم. با این تیم توانستیم در اولین دوره مسابقات جام حذفی کشور قهرمان شویم و یک مقام سومی، یک چهارمی و یک مقام ششمی در جام تخت جمشید به‌دست آوردیم. بعد از آن به‌دلیل انقلاب، مسابقات فوتبال به‌مدت یک سال تعطیل شد و من نیز چون نظامی بودم به بوشهر برگشتم و در استقلال تا سال 64 به فوتبال خود ادامه دادم. در آن سال‌ها تیم استقلال به‌دلیل بازی‌های درخشان و وجود بازیکنان سطح بالا و باانگیزه به‌عنوان مدعی در فوتبال استان فعالیت می‌کرد. در حدود 10 سال بازیکن و کاپیتان در تیم منتخب استان حضور داشتم که مربیان چون محمد دوانی، مجید مشایخ، جلال غریب‌زاده و گشویی در این تیم فعالیت کرده‌اند و من در خدمت آنها بودم و زحمت زیادی برای بنده کشیدند که من از همه آنها تشکر می‌کنم. 

کللی‌فرد در مورد وضعیت فوتبال بوشهر و نوساناتی که این رشته در استان داشته است، با بیان این‌که زمانی فوتبال فقط عشق و تعصب بود و بازیکنانی در استان زندگی می‌کردند بسیار با استعداد بودند و ما می‌توانستیم با 4 یا 5 تیم خوب در لیگ‌های کشوری حضوری شرکت کنیم. زمانی که فوتبال به‌سمت مسائل مالی رفت، تیم‌های خوزستان، تهران، اصفهان و تبریز که از نظر مالی و وضعیت اقتصادی از استان ما بهتر بود، پیشرفت زیادی کردند و ما در همان مقطع فوتبالی از آنها عقب ماندیم و تا الان هم این مساله ادامه دارد. استان این‌قدر جوانان بااستعداد دارد که می‌تواند در رقابت‌های کشور موفق باشد. در سال جاری ایرانجوان با استفاده از همین جوانان نتایج خوبی گرفته است ولی مشکلات مالی باعث شده است که این تیم پیشرفت نکند و به‌عنوان مدعی در مسابقات ظاهر نشود.
پیشکسوت فوتبال استان ادامه داد: مشکلات مالی همچون یک ویروس وارد فوتبال ما شده است و جلوی پیشرفت فوتبال ما را گرفته است. در این چند سال ایرانجوان چند‌بار به مرحله پلی‌آف رفته است ولی در آنجا ناموفق است، شاهین با اقتدار و امید به لیگ برتر می‌رود و آن مشکلات برای این تیم رخ می‌دهد که باعث شد، این تیم تا لیگ سقوط کند. 

واقعا جایگاه فوتبال بوشهر این نیست که شاهین و ایرانجوان به‌خاطر مشکلات مالی جایگاهی در فوتبال کشور داشته باشند که در حد و اندازه‌های فوتبال بوشهر نباشد. من امیدوارم با توجه منابعی که استان ما دارد، وضعیت فوتبال بوشهر بهبود یابد و پتانسیل و استعداد‌هایی که در استان وجود دارد در اختیار تیم‌های استان قرار بگیرند و در باشگاه‌های ماندگار شوند تا به آنجا که حق فوتبال ماست برسیم.
مربی سابق ایرانجوان در مورد خاطرات خود در باشگاه‌هایی که بازی کرده است با بیان این‌که بهترین خاطر من در انزلی بود، یادآور شد: تیم ما با تاج تهران (استقلال) یک بازی حساس داشت که برای اولین‌بار توانستیم این تیم که بازیکنان نامداری را در اختیار داشت، شکست دهد و زننده تگ تیم ملوان هم من بودم و این گل یکی از بهترین خاطرات من در دوران بازیگری است.
وی در مورد جوانان استان گفت: هر وقت بازیکنی تحت نظر من قرار می‌گیرد، من قبل از این‌که به مسائل فوتبال و ورزشی آنها تذکر دهم، تحصیلات آن را در اولیت قرار می‌دهم. وقتی بازیکن از نظر سواد در جایگاه خوبی باشد، هم باعث پیشرفت او در زمینه ورزش می‌شود و هم بازیکن می‌تواند راه بهتر را تشخیص دهد. سواد باعث می‌شود که بازیکن بداند چگونه به فوتبال خود ادامه دهد، چراکه یک فوتبالیست برای پیشرفت در فوتبال باید از 60 درصد هوش خودش استفاده کند و سواد این کار را برای او هموار می‌کند.
وی در پایان با بیان این‌که آروزی سلامتی برای همه مردم استان دارد، افزود: از همه آنها تشکر می‌کنم، چراکه آنها در پیشرفت من موثر بوده‌اند. امیدوارم مردم بوشهر با حضور در ورزشگاه‌ها از تیم‌های استان حمایت کنند، چرا‌که حمایت آنها از بازیکنان در مقاطع مختلف سال، باعث کمرنگ شدن اثر مشکلات مالی بر بازیکنان می‌شود. 

برچسب ها: ورزش ، بوشهر ، فوتبال ، کللی
نام:
ایمیل:
* نظر: