bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
رئیس کل دادگستری استان؛
استان بوشهر به‌عنوان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور همواره شاهد پذیرایی از مهمانان نوروزی در سطح گسترده‌ای است و ضرورت دارد که باوجود کاستی‌های بسیار در مدیریت گردشگری استان، از حداقل‌های موجود بیشترین بهره‌برداری شود.
بامدادجنوب- صادق راستگو: استان بوشهر به‌عنوان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور همواره شاهد پذیرایی از مهمانان نوروزی در سطح گسترده‌ای است و ضرورت دارد که باوجود کاستی‌های بسیار در مدیریت گردشگری استان، از حداقل‌های موجود بیشترین بهره‌برداری شود. 
طبیعتی که البته در نوروز رو به‌پژمردن می‌رود اما هوایی که همچنان طراوتی از بهاران برایش مانده، به‌همراه ساحل طولانی که از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین آن بیش از 700 کیلومتر طول دارد – و اگر مقیاس بگیریم از بسیاری از کشورهای جهان نیز طولانی‌تر و زیباتر است- به‌همراه مردمانی که رسم مهمان‌نوازی را به‌خوبی به‌جا می‌آورند، از بوشهر به‌عنوان گردشگاهی خوب ساخته است.
هر چند که مدیریت گردشگری استان در هواست و ضعف و بی‌سوادی در آن بیداد می‌کند و برخی افراد منسوب و نزدیک به آقایان حاضر در قدرت با سفارشات گوناگون در آن حضور پیدا کرده و وضعیت آن را هر روز بدتر می‌کنند، اما واقعیت آن است که حتی دهکده گردشگری آقای استاندار که با صدها افغانی و چند پیمانکار و میلیاردها تومان بودجه بر آن بود تا در دهه فجر افتتاح شده و چمن‌هایش در نوروز آن اندازه رشد یافته باشند که نام او را در ذهن مسافران نوروزی جا بیندارند، اما این اتفاق هم روی نداد و به قیمت نابود کردن ساحل زییای کنار بزرگراه امام علی (ره)، هنوز مانده تا رنگ و رویی بگیرد.

با این اوصاف، مهمانان نوروزی با همت مضاعف نیروهای امنیتی، مسوولان قضائی و همچنین همکاری مردم و خود مهمانان، می‌توانند روزهای خوبی را در استان پشت سر بگذارند و دستکم با خیال راحت از دریای زیبای پارس لذت ببرند. در همین راستا، طرح‌های خوبی توسط مجریان قانون تدارک دیده شده است و بر اساس شرایط گذشته، این انتظار می‌رود که نوروزی خوب و با امنیت کامل داشته باشیم. 
چهارشنبه‌سوری را گرامی‌ بداریم
از سوی دیگر، چهارشنبه آخر سال نیز به‌عنوان یک‌ دغدغه اساسی برای خانواده‌ها مطرح می‌َشود. پیوستگی این چهارشنبه با تحویل سال نو که به‌فاصله چند روز است، نگرانی‌های عمده‌ای ایجاد کرده است. وفور مواد آتش‌زا و همچنین قاچاق گسترده ترقه‌های چینی وظایف ماموران و مجریان قانون را سخت‌تر کرده است. در حالی که تنها دو هفته دیگر تا چهارشنبه آخر سال فرصت داریم و این فرصت هر روز تنگ‌تر و سخت‌تر می‌شود، هشدارهای لازم در این زمینه توسط نهادها، رسانه‌ها و مقامات مسوول داده شده است و باید دید که در بخش فرهنگی تا چه اندازه می‌توان مردم را قانع کرد که چهارشنبه سوری، چهارشنبه‌سوزی نیست.
این آیین باستانی ایرانیان که توسط عده‌ای منحرف شده و در راستای همین انحراف توسط گروهی دیگر تکفیر شده است، لازم است که در مسیر صحیح خود قرار بگیرد. این تصحیح مسیر البته کار سختی نیست و به‌جای بدگویی به چهارشنبه‌سوری باید آن را به‌عنوان یک فرهنگ اصیل ایرانی برای رسیدن به افق‌های تازه و نو در عرصه جامعه و همچنین شادی مردم استفاده کرد و با گسترش و جهانی کردن آن در قالب ثبت آن به‌عنوان میراث معنوی ایران، در راستای جذب گردشگر نیز از آن بهره گرفت. با این وجود، تا رسیدن به این مقطع مهم و حساس، باید تنها مراقب بود که دلالان مرگ، از نیت مردم به‌خصوص کودکان و نوجوانان برای لحظه‌ای شادی سوءاستفاده نکرده و از آسیب رسیدن به اعضای جامعه خودداری کرد. 
یکی از پیشنهادهای مهم در این زمینه، تدارک یک محوطه بزرگ برای خالی کردن هیجان‌های مردمی است که در یک زمستان طولانی باید با آتش زدن سرما و یخبندان درون، به استقبال فصل شکوفایی گل و طبیعت و برداشت محصول بروند. این مکان به‌وفور در اطراف بوشهر و دیگر شهرهای استان موجود است و از این‌رو، شهرداری‌ها به‌سادگی می‌توانند در این زمینه فعالانه عمل کنند.
نهادهای نظارتی برخورد می‌کنند
 در همین رابطه، رئیس کل دادگستری استان می‌گوید که با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز با برهم زنندگان نظم و امنیت طبق قانون برخورد می‌شود. علی جمادی که در نشست تدابیر پیشگیرانه ویژه نوروز سخن می‌گفت با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال نیروی انتظامی برای پیشگیری از هرگونه اقدام که مخل نظم و امنیت و باعث ایجاد مزاحمت برای مردم شود برخورد قانونی انجام دهد.
جمادی در سخنان خود با بیان اینکه همچنین نیروی انتظامی باید عوامل توزیع کننده مواد محترقه را در استان شناسایی و با آنان برخورد لازم صورت گیرد، افزود: پلیس راهور با فعال کردن گشت‌های خود با خودروهای که باعث ایجاد سد معبر، آلودگی صوتی و حرکت‌های نمایشی، اخلال در عبور و مرور وسایل نقلیه می‌شود برخورد لازم قانونی کند.

رئیس دادگستری استان با بیان اینکه همه ارگان‌ها و نهادها با تعامل مثبت، نوروزی شاد و بدون دغدغه را برای مردم رقم بزنند گفت: برای کنترل سارقان حرفه‌ای و سابقه داری که در زندان هستند مرخصی آنان لغو و با فعالیت گشت‌های انتظامی از سرقت‌های شبانه در روزهای عید جلوگیری شود.
مسوول قضائی استان در ادامه بیان تدابیر اتخاذ شده برای عبور بهتر از نوروز و روزهای پایانی سال ضمن تاکید بر این مساله که اداره کل تعزیرات حکومتی نیز با همکاری مرجع انتظامی گشت‌های مشترکی برای نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان بویژه درتعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی کند، یادآور شد: همچنین اداره کل پزشکی قانونی نیز برای سرعت بخشی در انجام وظایف قانونی، پاسخ بموقع به استعلام مرجع قضایی، معاینه احتمالی جسدها و اشخاص ترتیبی داده شود تا پزشکان کشیک در محل کار خود حضور داشته باشند. جمادی در پایان تاکید کرد که اداره کل ثبت اسناد و املاک نیز در نوروز به منظور توقیف اسنادی که برای توزیع وثیقه از سوی مرجع قضایی اعلام می‌شود کارکنان ذی‌صلاح خود را بعنوان کشیک تعیین کنند. 
با توجه به این سخنان می‌توان امیدوار بود که در آستانه نوروز باز هم استانی امن، مردمی مهمان‌نواز و هوشیار خواهیم داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: