bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
«تعدیل نیرو»، یکی از خبرهای هراس‌برانگیز برای نیروهای قراردادی هر سازمان و ارگانی است که این روزها از گوشه و کنار کشور و استان بسیار شنیده می‌شود.
بامدادجنوب- هدی خرم آبادی: «تعدیل نیرو»، یکی از خبرهای هراس‌برانگیز برای نیروهای قراردادی هر سازمان و ارگانی است که این روزها از گوشه و کنار کشور و استان بسیار شنیده می‌شود. خبر بد و مستاصل‌کننده بیکاری و بی‌پولی که تنها نصیب قشر کارگر هم می‌شود؛ کارگری که ماهی 500 تا یک میلیون (حقوقی ناچیز) آن هم با تاخیر دریافت می‌کند، اکنون عذر او را می‌خواهند، زیرا می‌دانند دستش به جایی بند نیست و چاره‌ای ندارد جز این‌که جل و پلاسش را جمع کند، سرش را پایین بیندازد و برود... . این خبر در حالی منتشر می‌شود که در سال گذشته منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هم خبر اخراج ده‌ها کارگر خود را اعلام کرد.
در حال حاضر این تعدیل نیرو در اداره‌ ورزش و جوانان استان و شهرستان‌ها صورت گرفته است. گفته می‌شود در حدود 30-32 نفر نیروی هیاتی این اداره اخراج شده‌اند که یکی از آنها مرد نان‌آوری بوده که سرایدار بوده است. شاید اداره ورزش کاکی نیازی به سرایدار نداشته که این نیرو را پس از چندین سال سابقه اخراج کرده است. 
این تعدیل نیرو در حالی صورت گرفته که روز گذشته مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن یک مصاحبه مطبوعاتی اذعان کرده که:  «ضمن افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر از بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی جنوب کشور در شهرستان کنگان بهره‌برداری می‌شود». 
با این حال به گزارش تسنیم، احمد بهروزیان‌فرد در بررسی روند اجرائی طرح‌های ورزشی در شهرستان دشتی از افزایش سرانه فضای ورزشی در استان خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام و اجرای مجموعه‌های ورزشی مینی‌فوتبال در شهرها و روستاهای استان سرانه فضای ورزشی افزایش یافته است.

حال این سوال پیش می‌آید که وقتی با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و زمانی که به‌علت کمبود منابع مالی در حدود 32 نفر از نیروهای هیاتی خود را در سطح استان اخراج می‌کنیم، چه دلیلی برای افزایش سرانه فضای ورزشی وجود دارد؟ اگر برای پرداخت حقوق یک سرایدار در کاکی با کمبود منابع مالی روبه‌رو هستیم، پس افتتاح و کلنگ‌زنی این همه طرح و مانور دادن روی بزرگ‌ترین استخر جنوب کشور و بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی این بار در کنگان چه معنایی دارد؟ 
بهروزیان در ادامه با اشاره به تکمیل فاز نخست ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر گفته است: این ورزشگاه که با اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرا شده با پیگیری‌های مستمر روند اجرائی مطلوبی دارد که فاز نخست آن امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. البته وی نگفت که منظور از فاز اول چیست و این‌که آیا قرار است چمن باشد و تماشاگر نباشد یا برعکس!
بهروزیان‌فرد استخر کوثر بوشهر، پیست تارتان ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر و 200 زمین مینی فوتبال را از طرح‌های افتتاح شده در سال گذشته دانست و گفت: به‌زودی دو سالن نیمه‌تمام ورزشی در روستاهای درازی و زیارت ساحلی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
ناگفته نماند مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان به همان اندازه که برای پیشرفت مطلوب طرح‌های این اداره‌کل تلاش می‌کند برای وضعیت نیروهای هیاتی خود نیز پیگیری‌هایی انجام داده است. 
در همین راستا، یک منبع موثق که نخواست نامش فاش شود، در این باره به بامداد جنوب گفت: بهروزیان فرد بارها از استانداری و حتی وزارت کشور درخواست منابع مالی کرده که البته نتیجه‌ای هم نداشته و اعلام کرده که به هر طریق ممکن تکلیف این نیروها را مشخص خواهد کرد.  

این نیروی هیاتی که 15 سال هم سابقه کار داشته و اکنون اخراج شده است، در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: سال 81 بدون قرارداد کار خود را آغاز کردم که سال 82 با حکم داخلی رئیس وقت به‌عنوان مسوول ورزشی بانوان منصوب شدم و سال 83 به بعد با قراردادی تحت عنوان ماده 17 (نیروی هیاتی) به فعالیت خود در اداره ورزش و جوانان ادامه دادم. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا حقوق‌های شما سر وقت پرداخت می‌شده یا خیر، تصریح کرد: حقوق نیروهای هیاتی در حدود 500 هزار تومان بوده که هر سه – چهار ماه یک‌بار پرداخت می‌شده است. 
این شخص در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا به مراجع قانونی شکایتی هم ارائه کرده‌اید، افزود: در حال پیگیری از طریق اداره کار هستم، چراکه پس از 15 سال می‌توانستم استخدام شوم نه این‌که اخراج شوم. در آغاز فعالیتمان به ما گفتند باید مدرک داشته باشید و حالا پس از آن‌که هزینه کردیم و ادامه تحصیل دادیم، اخراج شده‌ایم. 
یکی از مسوولان ورزشی بانوان در یکی از شهرستان‌ها درباره این تعدیل نیرو گفت: نیروهای هیاتی، نیروهایی هستند که بیشتر از 10 – 12 سال است که با اداره‌کل ورزش استان و شهرستان‌ها همکاری داشته‌اند و اینک عذر آنها خواسته شده است. 
این مسوول در ادامه با بیان این‌که علت این تعدیل نیرو، کمبود منابع مالی اعلام شده، افزود: این تعدیل نیرو در حالی است که ما در بخش‌های مختلف اداره ورزش و جوانان با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و نیاز به کارشناسان با تجربه بیش از پیش در اداره‌های ورزش و جوانان استان و شهرستان‌ها احساس می‌شود اما مجوز استخدامی صادر نمی‌شود. 

وی با اشاره به این‌که این نیروها پس از 10- 12 سال بیمه نبوده‌اند و اکنون با پیگیری از طریق اداره کار می‌توانند همه حق و حقوق خود را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: پیمانکار موظف بوده که حق و حقوق آنها را پرداخت کند، ضمن این‌که بسیاری از نیروهایی که پس از این نیروهای هیاتی در این اداره مشغول به کار شدند، هر کدام به دلایلی و تحت عناویتی همچون کارشناس حقوقی و ... در بوشهر استخدام شدند اما شهرستان‌ها نادیده گرفته شدند و از طرف مدیرکل‌های قبلی در حق آنها سهل‌انگاری شده است. اکنون بهروزیان فرد اعلام کرده که تا خودم هستم تکلیف این نیروها را مشخص می‌کنم.
گفته می‌شود در اهرم این نیروها براساس همان تعبیر «روابط بر ضوابط می‌چرخد»، مشغول فعالیت بودند که اینک اخراج شده‌اند، ما از این موضوع اطلاع چندانی نداریم اما انتظار می‌رود در اخراج نیروهایی که می‌توانستند و حقشان بوده که پس از این همه سال که عمر و جوانی خود را در خدمت به این اداره صرف کرده‌اند دقت به خرج دهیم و نان‌آور بودن و نیاز مبرم آنها را به کار و تبعات ناشی از بیکاری‌شان را در نظر بگیریم  و سپس برای تعدیل نیرو اقدام کنیم. بی‌شک این مساله تنها بر عهده اداره‌کل ورزش نیست و باید به درخواست کمک مدیرکل ورزش از سوی مسوولان ارشد استان توجه شود. 
مقابله با زمین‌خواران نوروزی
بامداد جنوب: گفته می‌شود در زمینه مقابله و مبارزه با زمین‌خواری خلأ قانونی زیادی وجود ندارد و در صورتی که نقصی در این قانون باشد باید اصلاح شود. تجاوز مستقیم به اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه‌ها و تخریب آنها یکی از روش‌های زمین‌خواری است که باید از سوی متولیان امر مورد توجه بیشتری نسبت به گذشته قرار گیرد.
در همین راستا، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از برخورد نیروهای گشتی با زمین‌خواران در پنج استان کشور در ایام نوروز خبر داد.
برخورد با زمین‌خواران نوروزی
سرهنگ قاسم سبزعلی با بیان این‌که با توجه به وضعیت حفاظتی امسال، در ایام نوروز مورد خاص تخریبی زیست‌محیطی نداشتیم، گفت: در ایام تعطیلات نوروز بیش از 1500 واحد سیار گشتی در سطح کشور فعال بود و بیش از سه هزار نیرو جهت انجام گشت و کنترل تخلفات به کار گرفته شد که به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت داشتند. وی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی چندین فقره تخلف در حوزه تصرفات غیر مجاز زمین‌خواری در استان‌های خراسان رضوی، قزوین، مازندران و چهارمحال و بختیاری انجام شده بود که به محض وقوع، نیروهای گشتی برخورد قانونی لازم را انجام دادند. فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به وقوع حریق در استان‌های گیلان و مازندران در روزهای نوروز، گفت: این آتش‌سوزی‌ها جزئی بودند که به محض وقوع با حضور عوامل در محل، اطفا شدند. عامل آتش‌سوزی‌ها گردشگران طبیعت بودند که با وجود همه تذکرات با بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌های خود باعث ایجاد حریق شدند.

سرهنگ سبزعلی در ادامه به تفاهمنامه‌‌ای که قبل از شروع امسال بین سازمان جنگل‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان امور اراضی منعقد شده بود، اشاره کرد و گفت: گشت‌های تلفیقی با حضور نیروهای یگان این سه سازمان در ایام نوروز انجام شد. فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با اشاره به این‌که کد 1504 پل ارتباطی سازمان جنگل‌ها با مردم است، گفت: کد 1540 پل ارتباطی سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با مسائل حیات وحش و شکار است و کد 131 محور ارتباطی سازمان امور اراضی برای تخلفات در امور اراضی و تغییر کاربری زمین‌هاست که شهروندان از طریق این شماره تماس‌ها می‌توانند در سراسر کشور تخلفات را به این سازمان‌ها اطلاع دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: