bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مدیرکل جدید گمرک بوشهر با حضور معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران معارفه شد. روز گذشته احمد پورحیدر از سمت ناظر گمرکات استان و مدیرکلی گمرک بوشهر تودیع و به جای وی بهنام نوروزی برای این سمت معرفی شد.
بامداد جنوب: مدیرکل جدید گمرک بوشهر با حضور معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران معارفه شد. روز گذشته احمد پورحیدر از سمت ناظر گمرکات استان و مدیرکلی گمرک بوشهر تودیع و به جای وی بهنام نوروزی برای این سمت معرفی شد.
فرود عسگری در این آئین با بیان این‌که گمرک ایران به واحدهای تولیدی که عضو سامانه جامع گمرکی باشند، تسهیلات ارائه می‌دهد، گفت: واحدهای تولیدی عضو سامانه از ارزیابی معاف شده و هم اینک 250 واحد تولیدی در کشور تحت پوشش این طرح هستند.
وی افزود: همچنین دریافت اظهارنامه قبل از ورود کالا یکی دیگر از تسهیلات این طرح به واحدهای تولیدی در کشور بوده که امسال عملیاتی خواهد شد.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به ابلاغ دستورالعملی برای معرفی فعالان اقتصادی استان‌ها تصریح کرد:  به همه استان‌ها ابلاغ شده که لیست فعالان اقتصادی خود را تهیه کرده تا مشمول تسهیلات مورد نظر شوند و این مهم در دستور کار مدیرکل جدید گمرکات استان بوشهر نیز قرار خواهد گرفت.

عسگری ادامه داد: در زمینه صادرات و واردات کالا 46 قانون وجود دارد که 25 دستگاه اجرائی در راستای فعالیت‌های گمرکی نظر می‌دهند و هر ساله این قوانین را تغییر داده و تنها روش مناسب برای اطلاع رسانی روش الکترونیک است.
وی با تاکید براین‌که سامانه جامع گمرکی دارای نواقص اندکی بوده که در صدد رفع آنها هستیم، بیان کرد: هم اینک 76 گمرک درسطح کشور به‌صورت عملیاتی 95 درصد کالاها را از طریق این سامانه ترخیص می‌کنند.
شايان ذكر است كه بهنام نوروزي پيش از اين مديركل گمرك باهنر بود و مديركل گمرك آبادان و رئيس گمرك پيام نيز در كارنامه كاري وي ديده مي‌شود. همچنین پس از این مراسم، پورحیدر از کار دولتی بازنشسته شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: