bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
سرمربی کارگر بنه‌گز در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
امسال از نظر فوتبالی در کل سال خوبی برای استان ما نبود. دو تیم از تیم‌های ریشه‌دار و پرتلاش استان در فصل گذشته به لیگ 3 سقوط کردند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که دو تیم با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کردند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: امسال از نظر فوتبالی در کل سال خوبی برای استان ما نبود. دو تیم از تیم‌های ریشه‌دار و پرتلاش استان در فصل گذشته به لیگ 3 سقوط کردند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که دو تیم با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می‌کردند. یکی از این تیم‌ها، کارگر بنه‌گز بود که در فصل گذشته به‌دلیل مسائل مالی، با مشکلاتی زیادی روبه‌رو شد و در نیم فصل، 13 بازیکن خود را از دست داد. 
این پایان مشکلات نبود و این تیم با نتایجی که کسب کرد، 5 هفته مانده به پایان مسابقات به لیگ دسته 3 سقوط کرد ولی با همت سرمربی و کادر و بازیکنان، کارگر تا روز آخر در مسابقات شرکت کرد. حال بعد از پایان لیگ، خبرها حاکی از آن است که این مشکلات همچنان گریبانگیر تیم است و این احتمال وجود دارد که این تیم محبوب به فروش برسد. به همین دلیل به سراغ سرمربی این تیم رفتیم تا اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

زالی در گفت‌وگو با بامداد جنوب در ابتدا به اتفاقات گذشته اشاره کرد و گفت: کارگز بنه‌گر عشق مردم منطقه بنه‌گز است و نه تنها در بنه‌گز، بلکه در روستاهای اطراف هم علاقه‌مندان زیادی دارد و جوانان در آن منطقه چشم امیدشان به این تیم بود اما متاسفانه کارگر در چند سال گذشته حمایت کافی نشد و یک بدهکاری از سال‌های قبل گریبانگیر تیم شد. با وجود این‌که جلسات متعددی در اوایل فصل صورت گرفته بود و مسوولان قول حمایت داده بودند ولی این اتفاق رخ نداد. البته مبلغی در حدود 80 میلیون به باشگاه کمک شد ولی عملا بودجه‌ای برای خرج تیم نداشتیم. یکی دیگر از مشکلاتی که در تیم به‌وجود آمد، جذب نکردن بازیکن در نیم فصل و جدا شدن بازیکنان تاثیر‌گذار از تیم بود، چراکه مبلغی که تیم‌های دیگر به این بازیکنان پیشنهاد می‌دادند بهتر از ما بود و به همین دلیل ما نمی‌توانستیم از خروج این بازیکنان جلوگیری کنیم.
وی افزود: خواسته این بازیکنان از ما این بود که «اگر پول دارید به ما بدهید و اگر چیزی ندارید، ما به تیم دیگری می‌رویم» ولی وقتی دست ما خالی باشد کاری نمی‌توان کرد. به‌نظر من پرداخت قرارداد این بازیکنان، حقشان بود و باید به آنها پرداخت می‌کردیم. با این مسائل، عملا تیم فدا شد و بسیاری از بازیکنانمان هم در اواخر فصل مصدوم شدند. پس سقوط ما طبیعی بود، چراکه در این جنگ نابرابر وقتی وضعیت تیم به این صورت باشد، آن تیم اگر امسال سقوط نکند سال دیگر سقوط می‌کند. باید یک منبع مالی باشد از این تیم‌ها حمایت کند. ما امسال به‌خاطر همین مسائل مالی دچار مشکلاتی زیادی شدیم از جمله؛ مسائل تغذیه بازیکنان، حمل و نقل بازیکنان، تهیه هتل برای اسکان بچه‌ها، پرداخت حقوق، زمین نامناسب و... . باور کنید تهیه غذای بازیکنان غیر بومی که در خوابگاه بودند برای ما به یک معضل بزرگ تبدیل شده بود.

زالی با بیان این‌که که ما به‌خاطر نام تنگستان و حفظ شأن مردم این شهرستان، به‌کار خود ادامه دادیم و با وجود این‌که سقوط‌مان قطعی شده بود، بسیار آبرومندانه در مسابقات ظاهر شدیم و نتایج خوبی کسب کردیم، ما با کسب این نتایج نشان دادیم که اگر از تیم ما حمایت کافی می‌شد و مسائل مالی باشگاه حل می‌شد، با کسب نتایج بهتر نه تنها سقوط نمی‌کردیم، بلکه می‌توانستیم در پایان لیگ رتبه خوبی هم کسب کنیم. البته ما اول فصل را هم خوب شروع کردیم ولی مشکلات مالی تاثیر خود را گذاشت.
سرمربی کارگر در مورد برنامه‌های کارگر برای حضور در لیگ سه با بیان این‌که جلساتی با مدیر باشگاه، حاج‌علی عالی‌نژاد داشتیم، یادآور شد: با این حال حضور در مرحله دوم لیگ 3 یک خودکشی است و ما نمی‌توانیم خود را گول بزنیم که حمایت صد درصدی از ما می‌شود. وضعیت برای ما فرقی نکرده و بدهکاری امسال هم به بدهکاری سال‌های گذشته افزوده شده و وارد شدن به این مرحله آن هم با وضعیت بد باشگاه بسیار سخت است و مطمئنم در هر لیگ و سطحی هم وارد شویم، ضربات جبران ناپذیری دریافت می‌کنیم. البته گزینه‌های دیگر روی میز است؛ مثل فروش باشگاه یا سوختن امتیاز باشگاه. در کل شرایط به ضرر ما است و هر چه قدر هم که فکر می‌کنیم باز هم، همه اتفاقات و مسائل به مشکل مالی باشگاه برمی‌گردد. با وجود این‌که بنه‌گز یک شهر کوچک است و کارخانه‌های زیادی در این شهر فعالیت نمی‌کنند، ولی می‌‌‌‌توان بازیکنان بااستعدادی زیادی را در این شهر پیدا کرد، چراکه تیم‌های دیگری هم در این شهر وجود دارند که در فصل گذشته با همین بازیکنان به مراحل بالاتر صعود کرده‌اند.

وی در مورد این موضوع افزود: اگر بودجه‌ای برای تیم‌های این شهر کنار گذاشته شود من به شما قول می‌دهم تیم‌های این شهر بهتر شده و بازیکنان باتجربه و بهتر می‌شوند. همان‌طور که قبلا هم گفته بودم مشکل ما در درون زمین مسابقه نیست بلکه خارج از آن است. ما هیچ‌گونه تمرین تاکتیکی نداشتیم و انتظار داشتیم که در روز بازی، بازیکنانمان معجزه کنند. این بازیکنان با وجود این‌که درصد ناچیزی از قرارداد خود را از ما دریافت کرده بودند تا روز آخر با تیم بودند. البته این برداشت شخصی من از جو حاکم بر باشگاه کارگر بنه‌گز است. 
زالی در ادامه در مورد حمایت سازمان ورزش و جوانان گفت: صحبت‌های در این زمینه شده است و ما امیدواریم که آنها کمک کنند. آقای عالی‌نژاد جلساتی با مسوولان اداره ورزش و جوانان داشتند ولی تا آنجا که من اطلاع دارم این جلسات نتیجه‌ای در بر نداشت. البته آقای بهروزیان‌فر سعی کرد کارهایی در جهت منافع باشگاه انجام دهند و مبلغی را به باشگاه واریز کنند ولی نتوانستند چنین کاری را اجرائی کنند و من این قضیه را درک می‌کنم. چراکه از قبل بودجه‌ای برای هر ارگان تعیین شده است و آنها بر اساس همین بودجه به تیم‌ها کمک رسانی می‌کردند. ما باید فکری اساسی‌تر بکنیم و مسوولان باید حدود 50 درصد از بار ما را سبک‌تر کنند. ما منابع زیادی در سطح استان داریم و تا زمانی که از آنها استفاده نکنیم و زیر نظر اداره تربیت بدنی که باشگاه‌های زیادی را پشتیبانی می‌کند، باشیم، مشکلات مالی همچنان وجود دارد. ولی در کل مسوولان ورزش استان مقصر صد درصد این مشکلات نیستند. 
سرمربی کارگر بنه‌گز افزود: مسوولان باید راهکاری را پیدا کنند که از تیم‌های کم بضاعت حمایت کافی شود. به‌نظر من اگر تیم کارگر حمایت می‌شد این تیم به لیگ یک صعود می‌کرد. مسوولان باید از کسانی که امتحان پس داده‌اند و زندگی‌شان را پای این تیم‌های کم بضاعت گذاشته‌اند حمایت کنند. من فکر می‌کنم اگر این شرایط در فوتبال بوشهر حاکم می‌بود، تیم‌هایی که با جیب شخصی حمایت شده بودند واقعا می‌توانستند در گروه خود موفق باشند.
وی در پاسخ به این سوال که در صورتی که مشکلات کارگر بنه‌گز حل شود، تمرینات این تیم از چه زمانی شروع می‌شود، پاسخ داد: نظر من این است در مورد مسائل فنی، نه تنها کارگر بنه‌گز بلکه هر تیم دیگر که بخواهد وارد مسابقات شود، باید 8 هفته دوره آماده سازی را طی کند و در این هفته‌ها باید تمام مسائل تاکتیکی، تمرینات هوازی و وزنه انجام شود و بازی دوستانه برگزار شود. تیم کارگر در هر سطحی از فوتبال ایران بازی کند، باید حداقل دو ماه قبل از این‌که این اتفاق رخ دهد، تمرینات خود را شروع کند. البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که ما اصولی کار کنیم که متاسفانه در استان ما این شرایط حاکم نیست. در بعضی مواقع هم زمانی پول به باشگاه واریز می‌شود که دیگر کار از کار گذشته است و تیم شروع به کار کرده است. در فوتبال امروز، تیم‌هایی موفق هستند که بتوانند در فصل نقل و انتقالات با خرید بازیکن مناسب چند امتیاز از تیم‌های رقیب جلو بیافتد. در تیم‌های استان این مرسوم است که در دوره نقل و انتقالات، بازیکنان و دوران بدنسازی آنها از دست می‌رود و این بسیار اتفاق بدی است. اگر تیم می‌خواهد وارد مسابقات شود باید تمام مسائلی که گفتم را حدود دو ماه قبل از مسابقات انجام دهد تا با مشکلی روبه‌رو نشود.
زالی در پایان گفت: کارگر تکه‌ای از وجود من است. وقتی یک نفر حدود 15 سال با برد تیمش خوشحال شود و با باختش گریه کند، نمی‌توان منکر آن شد که این فرد دلش برای این تیم محبوب نمی‌تپد. من با وجود این‌که به عشق و علاقه بازیکنان و کادر فنی به تیم کارگر بنه‌گز شکی ندارم، متاسفانه تا به امروز هیچ امیدی از سوی مسوولان داده نشد و فکر نکنم این تیم نای بلند شدن داشته باشد. من بسیار مأیوسانه به این قضیه نگاه می‌کنم و این بسیار سخت است. ما در نیم فصل حدود 13 بازیکن از دست دادیم و واقعا با غیرت بچه‌ها بود که مسابقات را به پایان رساندیم. امیدوارم که مسوولان حداقل تا آنجا که مقدور است از ما حمایت کنند و دستمان را بگیرند.
برچسب ها: ورزش ، بنه گز ، فوتبال
نام:
ایمیل:
* نظر: