bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
سد تنگ ارم در بخش ارم شهرستان دشتستان با 85 درصد پیشرفت امسال به بهره برداری می رسد.
 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: این سد برای تامین آب آشامیدنی این منطقه ضروری است زیرا بخش کوهستانی ارم از خطوط اصلی آبرسانی استان فاصله دارد و چاه‌های محلی هم ظرفیت تامین آب مورد نیاز اهالی را ندارد. 
شاهپور رجایی افزود: این سد با ارتفاع 31 متر، طول تاج 135متر و حجم مخزن 3 میلیون و 200 هزارمتر مکعب بر روی رودخانه 2 دره قرار دارد که قرار است آب آشامیدنی جمعیت 21 هزار نفری بخش ارم را در دوره‌ای 10 ساله تامین کند.
وی اضافه کرد: کنترل سیلاب های رودخانه دودره و هدایت آب مازاد بر ذخیره سد به سمت حوضچه‌های تغذیه مصنوعی از جمله اهداف اصلی ایجاد این سد است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بوشهر همچنین در بررسی روند ساخت سد آب پا در نزدیکی شهر برازجان گفت: این سد برای کنترل سیلاب و فراهم سازی زمینه بهره‌گیری از آن در طرح‌های تغذیه مصنوعی دشت شرق برازجان بر روی یکی از شاخه‌های اصلی دره آردو در حال اجراست.

شاهپور رجایی با اشاره به پیشرفت حدود 20 درصدی این سد افزود: به علت محدودیت اعتبار، ساخت سد از اردیبهشت متوقف شده است و اگر حدود 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد می‌توان انتظار داشت تا پایان شهریور پیشرفت سد به 60 درصد برسد.
سد آب پا از نوع ذوزنقه ای با ارتفاع 24 متر، طول تاج 153 متر و حجم مخزن حدود یک میلیون و 130 هزار مترمکعب بر روی رودخانه آب پا و در فاصله 20 کیلومتری شرق شهر برازجان قرار دارد.
در سال‌های گذشته شهر برازجان شاهد بروز سیلاب‌های مختلفی بوده که خسارت های زیادی به زیر ساخت های شهری وارد کرده است. 
برچسب ها: اقتصاد ، سد ، دشتستان
نام:
ایمیل:
* نظر: