bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
محدثه کهنسال در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
امروز ما به سراغ یکی از تیراندازان بوشهری که در این رشته فعالیت می‌کند، رفته‌ایم. محدثه کهنسال تیرانداز جوان دشتستانی که چند سالی است که در این رشته فعالیت می‌کند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: تير و كمان يك هنر است، هنري مقدس براي بسياري‌. مسلمان‌ها هرگز اين جمله پيامبراكرم (ص) را از ياد نمي‌برند: «هركس تيراندازي بداند و آن را ترك كند، يكي از نعمت‌هاي خداوند را ترك كرده است».
از تير و كمان به عنوان يكي از قديمي‌ترين هنرهاي روز ياد مي‌كنند. هنري كه تاريخچه‌اي باستاني دارد و در عين حال آن را جزء رشته‌هاي ورزشي نیز قرار داده اند. رشته‌اي كه مدال‌آور است و در المپيك‌ها حساب زيادي روي آن باز مي‌كنند. شواهد باستاني زيادي، بر تاريخي بودن اين رشته حكايت مي‌كنند و همواره نشانه‌هايي از تير و كمان در ادبيات، هنر، اساطير يوناني، زبان، جنگ آوري و... دیده شده است. 
در تاريخ‌ باستان، ايرانيان و مصريان داراي بهترين تيراندازان جهان بوده‌اند و در ارتش اين دو امپراتوری، از تير و کمان استفاده بسیاری مي‌شده است. ‌تيراندازي با کمان بين ايرانيان از جايگاه خاصي برخوردار بوده و در اعياد و جشن‌هاي گوناگون، پير و جوان با کمال مهارت خود را به نمایش می‌گذاشتند. 

امروز ما به سراغ یکی از تیراندازان بوشهری که در این رشته فعالیت می‌کند، رفته‌ایم. محدثه کهنسال تیرانداز جوان دشتستانی که چند سالی است که در این رشته فعالیت می‌کند. وی که در سال‌های گذشته در رشته ووشو فعالیت می‌کرد، به‌دلیل تصادف و مشکلات بعد از آن وارد رشته تیراندازی شد تا شانس خود را در این رشته امتحان کند. البته در این راه موفق هم بود و سال گذشته توانست در مسابقاتی که در آلمان برگزار شد، سهمیه پارالمپیک را کسب کند. او امسال هم توانست در مسابقاتی که در چکسلواکی برگزار شد در بخش تیمی مقام سوم را کسب کند تا مهارت خود بر همگان ثابت کند. به همین دلیل ما امروز به سراغ این بانوی تیرانداز رفتیم تا ببینیم چگونه با پشت سر نهادن همه مشکلات به این سطح رسیده است.
محدثه کهنسال در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من قبل از این‌که وارد رشته تیراندازی شوم، در رشته‌های ژیمناستیک، ووشو و شنا فعالیت می‌کردم، افزود: کلا قبل از تصادف فعالیت‌های متعددی داشتم. بعد از تصادف به‌دلیل آسیب دیدگی نتوانستم ورزش ووشو را ادامه بدهم و خانواده‌ام به‌دنبال رشته‌ای بودند که بتوانم به راحتی در آن فعالیت کنم و در سطح جهانی رتبه کسب کنم. البته رشته‌های مختلفی به من معرفی که شد که یکی از آنها تیر و کمان بود. بار اول که با این رشته برخورد کردم، زیاد از آن خوشم نیامد و در نهایت به‌دلیل این‌که از ورزشی به ورزش دیگر نروم، پذیرفتم در این رشته به فعالیت بپردازم. بعد از مدتی از جو این رشته خوشم آمد و به این کمان علاقه‌مند شدم و فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای شروع کردم.

وی با بیان این‌که من در مسابقات زیادی شرکت نکرده‌ام، افزود: دلیلش این است که؛ هم سنم کم است و هم خیلی به مسابقات برون مرزی اعزام نمی‌شویم. در کل در سه تورنمت خارج و دو تورمنت داخلی شرکت کرده‌ام. مسابقات داخلی مربوط به گذشته است. اولین مسابقات برون مرزی مربوط به 3 سال پیش بود و چون اولین مسابقه‌ام بود، برای کسب تجربه و آشنایی با جو مسابقات به آنجا رفتم. بعد از آن در مسابقات تیر و کمان در آلمان بود که شهریور سال پیش برگزار شد. من در آن مسابقات توانستم سهمیه پاراالمپیک 2016 برزیل را کسب کنیم. تورنمت سوم هم در چکسلواکی بود که خداراشکر توانستم با هم‌تیمی‌ام، آقای رنجبر مقام سوم را کسب کنیم.
کهنسال در پیشرفت این رشته در استان تصریح کرد: من خیلی سعی کردم که بوشهر بیایم و محیط این رشته را ببینم ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده است. خیلی دوست دارم در آینده‌‌ نزدیک بتوانم این کار را انجام دهم و محیط این رشته، بچه‌ها و پیشرفت آن را ببینم و با استادان این رشته بیشتر آشنا شویم. ان‌شاءالله که این اتفاق رخ دهد. البته نباید از زحمت مسوولان به راحتی گذشت. فعلا وضعیت حمایت آنها خوب است. مربیان و مسوولان در جهت پیشرفت بچه‌ها در این رشته خیلی تلاش می‌کنند و این خیلی خوب است.
مدال‌آور تیرانداز در پاسخ به این سوال که کسانی که برای رسیدن به سطح در این رشته فعالیت می‌کنند، برای رسیدن به این سطح باید چه‌کارهایی انجام دهند، گفت: در رشته تیر و کمان صبور بودن بسیار مهم است و کسانی که در این رشته می‌خواهند به موفقیت برسند باید صبور باشند و کم نیاوردند و به راه خود ادامه دهند. واقعا رشته تیر و کمان مانند زندگی است و باید در این زندگی همیشه در حال حرکت، رو به جلو باشید و هیچ متوفق نشوید تا بتوانید به اهداف خود برسید.

وی در برنامه‌اش برای آینده با بیان این‌که برنامه‌های زیادی دارم، افزود: من علاوه بر تیر و کمان در بخش‌های دیگر هم کار می‌کنم. من در رشته نقاشی نیز فعالیت می‌کنم‌ اما هدف نهایی من این است که در آینده‌‌ نزدیک در رشته‌‌ تیر و کمان رکوردی را ثبت کنم که تا سال‌ها کسی نتواند آن را بشکند
کهنسال در مورد حضور در پار‌المپیک با بیان که در این مسابقات شرکت خواهم کرد، خاطرنشان کرد: این‌که در بزرگترین مسابقات جهانی حضور داشته باشم، خیلی حس خوبی دارد. من زمان کودکی اسم المپیک را بارها شنیده بودم و هنگامی هم که وارد این رشته شدم مربیم به من گفتم که برای پار‌المپیک تلاش کنم. من فکر می‌کردم آنها با من شوخی می‌کردند ولی حالا همان شوخی‌ها جدی شده است. ‌من می‌خواهم حضور در آنجا را تجربه کنم و سعی می‌کنم در مسابقات خودم باشم و تمام کارهای که در تمرینات انجام می‌دادم، در مسابقات پاراالمپیک نیز انجام دهم. در مورد کسب مدال این مسابقات هم باید بگویم من تمام تلاش خود را می‌کنم و امیدوارم با یاری خداوند بهترین نتایج را کسب کنم. 
مدال‌آور تیرانداز در ادامه در مورد مسابقات چکسلواکی گفت: شرایط مسابقات که بی‌سابقه بود و بازیکنان زیادی در این مسابقات شرکت کرده بودند. من فکر می‌کنم که دلیل شرکت نفرات زیاد در این مسابقات، مقدماتی بودن این مسابقات برای حضور در پارالمپیک بود. از 48 کشور حدود 253 تیرانداز شرکت کرده بودند و شرایط خیلی خوبی برای محک زدن بود، چراکه همه رقبا در این مسابقات شرکت کرده بودند. سطح مسابقات در مقایسه با مسابقات قبلی خیلی بالاتر بود. خدا را شکر توانستم کار خودم را انجام دهم و یک مدال برنز کسب کنم.
وی در مورد مربیان خود و تاثیر آنها در پیشرفتش یادآور شد: صد درصد مربیانم خیلی تاثیر داشتند و واقعا دلسوازنه کار می‌کردند. این دلسوزی و تلاش آنها برای پیشرفت ما یک دنیا ارزش دارد و ما خود شاهد پیشرفتمان هستیم. حضور آنها در مسابقات به آدم دلگرمی می‌دهد مخصوصا من. هر وقت به مسابقات می‌روم، آنها در کنار من بوده‌اند و این باعث شده است که نتایج بهتری کسب کنیم. 

محدثه کهنسال در پایان گفت: از آقای رنجبر خیلی تشکر می‌کنم. حضور وی در مسابقات چکسلواکی به من انرژی زیادی داد. همچنین در پایان از آقای کهتری و مربیان عزیزم که برای پیشرفتم زحمت زیادی کشیده‌اند، تشکر ویژه می‌کنم.
تصمیمات شورای فنی کشتی آزاد در مورد المپیکی‌ها
بامداد جنوب: جلسه  شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد، برای بررسی عملکرد کشتی‌گیران حاضر در رقابت‌های بین‌المللی ارمنستان، بعد از ظهر روز گذشته با حضور اعضا‌ در محل خانه کشتی تهران، برگزار شد.
به‌دنبال تشکیل جلسه اعضای شورای فنی کشتی آزاد برای بحث و بررسی در خصوص انتخاب نفرات المپیکی ایران در اوزان 65، 97 و 125 کیلوگرم تصمیمات مهمی اتخاذ شد. در وزن 65 کیلوگرم با توجه به عملکرد ضعیف سید‌احمد محمدی در مسابقه‌های جام جهانی و تورنمنت ارمنستان و همچنین مصدومیت جدی این کشتی‌گیر، در نهایت میثم نصیری به‌عنوان آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران در رقابت‌های المپیک انتخاب شد. نصیری به‌تازگی در تورنمنت ارمنستان موفق به کسب مدال نقره شد اما محمدی در این تورنمنت از دور رقابت‌ها کنار رفت.
همچنین در وزن 125 کیلوگرم شورای فنی تصمیم گرفت کمیل قاسمی و پرویز هادی در رقابت انتخابی درون اردویی و یا حضور در یک مسابقه داخلی برای انتخاب آزادکار سنگین‌وزن ایران در رقابت‌های المپیک به روی تشک بروند. قرار است این دو کشتی‌گیر در حضور تماشاگران و خبرنگاران سه مرتبه رودرروی یکدیگر قرار بگیرند تا فرد پیروز به‌عنوان نماینده ایران انتخاب شود.
همچنین در وزن 97 کیلوگرم قرار است رضا یزدانی کماکان به تمرینات خود ادامه دهد تا در نهایت در خصوص این وزن نیز در آینده نزدیک تصمیم‌گیری شود. شورای فنی با حضور رضا یزدانی در تورنمنت اسپانیا نیز مخالفت کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: