bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مصرف سرانه برق استان بوشهر چهار برابر متوسط کشور و ۱۱برابر متوسط جهانی است.
امرالله پاراد ظهر سه‌شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در استان بوشهر اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به‌نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» افزود: استان بوشهر با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در هشت ماه از سال گرم است و برق نقش تنفس را برای مردم در این استان را دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: مصرف برق در استان بوشهر ۱۰ هزار و ۸۵۵ کیلو وات در ساعت است و این چهار برابر متوسط کشور و ۱۱ برابر متوسط جهانی است.
پاراد با بیان اینکه استان بوشهر رتبه اول را در زمینه مصارف خانگی در کشور دارد خاطرنشان کرد: دلیل عمده عدم مصرف بهینه برق توسط مردم در جامعه علی‌رغم تبلیغات گسترده پایین بودن رنج قیمت برق است.
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در این زمینه اصل اساسی است افزود: سهم برق در سبد کالای هر خانواده ایرانی ۱.۲ درصد است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: برخی کارهای کوچک مانند عدم استفاده زیاد از برق در زمان اوج مصرف، تبدیل کولرها به اسپیلیت و تنظیم آن در درجه صحیح از جمله کارهای کمک‌کننده در راستای مصرف بهینه برق است.
وی با بیان اینکه ادارات ۲۰ درصد از میزان مصرفی برق استان را مصرف می‌کنند، اضافه کرد: مصرف مناسب می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.
پاراد  گفت: لازمه اصلاح الگوی مصرف، اصلاح فرهنگ مصرف است و برای ترویج آن در جامعه باید ابتدا از خودمان شروع کنیم.
برچسب ها: اقتصاد ، برق ، مصرف
نام:
ایمیل:
* نظر: