bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
کاپیتان ایرانجوان از جدایی گفت؛
یکی از این بازیکنان با تعصب مهدی شکوهی کاپیتان پرتلاش ایرانجوان است که سابقه بازی در شاهین بوشهر را نیز در کارنامه خود دارد. او در دو سالی که در ایرانجوان با مشکلات مالی روبه‌رو شد دست از تلاش برنداشت و برای نتیجه گرفتن تیم مخصوصا در سال دوم
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال بوشهر از دیرباز بازیکنان بسیار بزرگی را در خود دیده است. بازیکنانی که با تمام وجود برای تیم‌های خود به میدان می‌رفتند و با وجود مشکلات مالی باز هم برای تیم خود تمام تلاششان خود را به خرج می‌دادند. این فقط شامل بازیکنان بومی نیست بلکه در این سال‌ها بازیکنان غیر بومی هم که باشگاه‌های بوشهری آمده بودند به بوشهر دلبسته شده و برای مردم این شهر احترام زیادی قائل بودند. 
یکی از این بازیکنان با تعصب مهدی شکوهی کاپیتان پرتلاش ایرانجوان است که سابقه بازی در شاهین بوشهر را نیز در کارنامه خود دارد. او در دو سالی که در ایرانجوان با مشکلات مالی روبه‌رو شد دست از تلاش برنداشت و برای نتیجه گرفتن تیم مخصوصا در سال دوم تمام زحمت خود را کشید. حال وی بعد از سال‌ها، روز گذشته حرف از جدایی زد و دلیل آن را شرایط نامطلوب باشگاه مطرح کرد. ما هم به همین دلیل به سراغ این بازیکن خوش اخلاق رفتیم.
مهدی شکوهی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من سال 1378 فوتبال خود را در مدرسه فوتبال سایپای تهران شروع کردم، افزود: من در تمام رده‌های سنی باشگاه سایپا بازی کرده‌ام. آخرین سالی که در باشگاه سایپا بودم، سالی بود که سایپا قهرمان لیگ برتر شد و آن زمان من کاپیتان تیم امیدهای این باشگاه بودم ولی برای تیم بزرگسالان هم بازی می‌کردم و حدود 2 سال در بزرگسالان این باشگاه بازی کردم. بعد از سایپا، به تیم مهرکام پارس تهران که در لیگ دسته توپ می‌زد، رفتم و سه سال در خدمت این تیم بودم. سال 1389 به تیم شهرداری ارکان رفتم و به‌دلیل عملکرد خوبی که در این باشگاه داشتم، یک سال بعد از آن به تیم شاهین بوشهر پیوستم که آن زمان در لیگ برتر بود. به مدت 1 سال و نیم در خدمت شاهین بوشهر بودم و پس از آن به تیم‌های گهر درود و نفت و گاز گچساران رفتم و پس از گذشت یک سال در نهایت به تیم ایرانجون پیوستم و تا امروز برای این تیم بازی کرده‌ام.

کاپیتان ایرانجوان در مورد حضور خود در بوشهر و تیم‌های ایرانجوان و شاهین بوشهر با بیان این‌که سال اول که من به بوشهر آمدم و در شاهین بازی کردم، شرایط خیلی خوب بود، گفت: هنوز هم باورم نمی‌شود که آن تیم شاهین که بسیار قدرتمند بود، به این وضعیت دچار شد. متاسفانه آن زمان تیم دچار مشکلات مدیریتی شد و در عرض یک سال، چهار بار مدیر عامل باشگاه تغییر کرد و در نهایت تمام مشکلات دست به دست هم دادند که این تیم نتیجه نگیرد. در کل دوران حضورم در شاهین خوب بود ولی نظر مالی برای من منفعتی نداشت. 
وی در این مورد یادآور شد: در کل حضورم در بوشهر برایم از نظر مالی منفعتی نداشت ولی من در شهر بوشهر راحت بودم و به لطف خدا تماشاگران هر دو تیم مرا دوست داشتند و این مساله برای من مهم‌تر از مسائل مالی بود. برخورد مردم بوشهر با من خیلی خوب بود و فضای خوبی برای من ایجاد کرده بودند. واقعا شما در چنین شهری زندگی می‌کنید، راحت هستید و با وجود این‌که دغدغه مالی وجود دارد ولی دیگر درگیر حاشیه‌ها نیستید. به‌خاطر همین، یکی از دلایلی که باعث شد در شهر بوشهر چهار سال دوام بیاورم، مردم بوشهر و رفتار آنها نسبت به من بود.

شکوهی در ادامه این مساله در مورد ایرانجوان و وضعیتی که امسال با این تیم داشت با بیان این‌که کلا ایرانجوان درگیر مشکلات مالی بوده و همیشه این مسائل برای این تیم حاشیه درست کرده است، افزود: ایرانجوان در کشور به‌عنوان تیم یاد می‌شود که کم بضاعت است که واقعا این‌طور نیست و حداقل مردم بوشهر می‌دانند که این تیم چقدر سرمایه دارد ولی متاسفانه سهامداران باشگاه اول از همه به فکر مردم نیستند. اگر آنها به فکر مردم بودند (مردمی که با فوتبال زندگی می‌کنند و تیم‌های مورد علاقه خود را واقعا دوست دارند) این کارها را نمی‌کردند و این برای مسوولان باشگاه خیلی بد است.
بازیکن سابق ایرانجوان تصریح کرد: خدا را شکر شاهین زیر نظر شهرداری بوشهر است و امیدوارم که مسوولان به تیم ایرانجوان هم کمک کنند ولی واقعا بد است که این شرایط برای باشگاهی که قدمت هفتاد ساله دارد بیافتند و مردم بیرون از استان با دید بدی به این تیم نگاه کنند. این تیم در سال‌های اخیر چند بازیکن به تیم ملی و باشگاه‌های لیگ برتری داده است و واقعا حیف است. من به جرأت می‌توانم بگویم که اگر تیم ما در نیم فصل تقویت می‌شد، نفرات خوبی به ما اضافه می‌شد و از نظر مالی بعد از بازی با تیم فجر سپاسی شارژ می‌‌شدیم، وضعیت تغییر می‌کرد. بعد از بازی با فجر سپاسی وقتی به ما پول داده نشد، بچه‌ها تمام امید و آرزوی خود را از دست دادند. واقعا ما می‌توانستیم جزء تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر باشیم. مسوولان و سهامداران باشگاه باید بدانند که این تیم متعلق به مردم است و ملک شخصی خودشان نیست که بخواهند با احساسات مردم بازی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از ایرانجوان می‌خواهد برود، پاسخ داد: من هنوز با مسوولان ایرانجوان صحبتی نکرده‌ام. من مصاحبه‌ای کرده‌ام و عنوان کرده بودم که امسال در ایرانجوان نمی‌مانم به‌دلیل این‌که در این دو سال از نظر مالی به مشکل خورده بودم. به هر حال مگر یک بازیکن چند سال می‌تواند فوتبال بازی کنند؟ سالی که من به این باشگاه آمدم مسوولان این باشگاه گفتند که مبلغ دیگر قرارداد‌ها را کم کرده‌اند که توان پرداخت کردن را داشته باشند. من از قرارداد سال اولم در طول فصل فقط 10 درصد از آن را گرفتم و از قرارداد سال دوم در امسال بیشتر 35 درصد نگرفتم و اینم به‌خاطر آن بود که در قراردادم شرط کرده بودم و این اتفاق رخ داد و این مساله مطمئن باشید به ضرر باشگاه تمام می‌شود. 
شکوهی در ادامه افزود: امسال مثل سال‌های قبل نیست که نتیجه گرفتن در لیگ یک راحت باشد واقعا آدم احساس نگرانی برای این تیم می‌کند. از 18 تیم، نزدیک 11 باشگاه کار خود را به صورت رسمی شروع کرده‌اند ولی ایرانجوان هنوز سرمربی خود را نمی‌شناسد و حتی من شنیده‌ام که مدیر عامل باشگاه هم احتمال دارد از این سمت کناره‌گیری کند و این باعث می‌شود که ایرانجوان به مشکل بخورد. فوتبال یک حساب دو دوتا چهارتا است و نمی‌شود که شما بگویید در مسابقات شرکت می‌کنیم و نتیجه را می‌گیریم. اتفاق‌هایی که سال گذشته برای این باشگاه رخ داد، جز اتفاق‌های نادر فوتبال بود. تمام بچه‌های ما مشکلات مالی داشتند ولی تیم نتیجه گرفت و ما اینجا نمی‌توانیم از زحمات کادر فنی غافل شویم. آنها زحمت کشیدند و ما را به جایی رساندند که تیم مدعی صعود بود و واقعا این ارزش کار کادر فنی را مشخص می‌کند. مشکلات باعث شد که ما نتوانیم آنطور که بقیه انتظار داشتند نتیجه لازم را کسب کنیم. 

وی تصریح کرد: من می‌گویم که هنوز هم با مسوولان باشگاه صحبتی نداشته‌ام. من می‌دانم که این اتفاق‌ها برای تمام شدن مشکلات نمی‌افتد چراکه اگر قرار بود این اتفاق رخ می‌داد در آن سال‌ها که تیم مدعی صعود به لیگ برتر بود، این مساله رخ می‌داد. من در مورد آینده‌ام هم بگویم که فعلا با دو تیم صحبت کرده‌ام و هر تیمی که شرایط بهتری داشته باشد به آن تیم می‌روم، چراکه می‌دانید که عمر فوتبالی یک بازیکن 10 تا 12 سال است و باید در این سال‌ها ذخیره‌ای برای آینده داشته باشد. اگر ما بخواهیم هر سال با این شرایط  فوتبال بازی کنیم که هزینه‌ای که برای باشگاه می‌کنیم از هزینه‌ دریافتیمان از باشگاه بیشتر باشد، خیلی ضرر می‌کنیم. من خیلی دوست دارم که در باشگاه ایرانجوان باشم ولی با این شرایط ماندن من غیر ممکن است. شما الان ببیند که هر کسی که به تیم ایرانجوان می‌خواهد بیاید یک بار امتحان خود را پس داده است. شما نمی‌توانید در این تیم به کسی اطمینان کنید، چراکه در این تیم بدقولی‌های زیادی می‌شود حتی اگر طرف مقابل از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. الان اگر در اخبار بگویند که ایرانجوان زیر نظر نیروگاه اتمی برود، باز هم من می‌گویم که اتفاقاتی مثبتی در این باشگاه رخ نمی‌دهد چرا سابقه این را نشان داده است.

شکوهی در مورد استعداد بازیکنان بوشهری گفت: من همیشه گفته‌ام که بوشهر منبع استعداد فوتبال است و بازیکنانی که من در بوشهر دیده‌ام واقعا در شهر‌های دیگر به ندرت می‌بینم. الان استان مازندارن، تهران، خوزستان و بوشهر فوتبالیست‌های بسیار خوب و با استعدادی دارند و تحویل جامعه فوتبال می دهند. الان واقعا بازیکنان که طی چند سال گذشته از ایرانجوان به تیم‌های لیگ برتر رفته‌اند، جزء استعداد‌هایی بودند که به‌ آنها بها داده شده است. ولی به نظرم باید مربیان بیشتر از اینها، به آنها بها بدهند، چراکه ما واقعا در این شهر بازیکنان بااستعدادی داریم که تحت نظر گرفته نمی‌شوند. حرف من این است که بچه‌های بااستعداد بوشهری قدر خود را بدانند و سقف آرزوهای خود را بالا ببرند. من الان واقعا لذت می‌برم یک بازیکن مانند دانیال ماهینی در تیم ملی بازی می‌کند، به خاطر این‌که آن زمان که این بازیکن با ما در ایرانجوان بازی می‌کرد، معلوم بود که می خواست به این سطح برسد و با اشتیاق تمرین می‌کرد. دانیال همیشه طوری تمرین می‌کرد که به خواسته‌هایش برسد و خدا را شاکرم که حالا به حقش رسیده که بتواند در جاه‌های بالاتر بازی کند.

مهدی شکوهی در پایان گفت: در این مدت که در بوشهر بودم اول از همه جا دارد از طرفدار شاهین و ایرانجوان تشکر کنم. واقعا در این مدت چهار ساله که من در خدمت آنها بودم، هیچ‌گونه بدی از هیچ‌ کدام از آنها ندیدم. اینجا جای دارد از مربیان زحمت‌کشم در بوشهر از قبیل آقای مفتخر، آقای دلگرم، آقای کللی‌فرد و کادر فنی آنها تقدیر و تشکر کنم. امیدوارم روزی برسد که فوتبال بوشهر به‌عنوان یکی از قطب‌های فوتبال ایران به جایگاه اصلی خود برگردد. امیدوارم شاهد حضور ایرانجوان و شاهین در لیگ برتر باشیم و آرزوی قلبی من این است که موفقیت فوتبال بوشهر را ببینم.
برچسب ها: فوتبال ، ایرانجوان
نام:
ایمیل:
* نظر: