bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
احمدزاده با شاهین، تقوی با پارس جم؛
تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری این روزها خود را برای فصلی داغ آماده می‌کنند و مسوولان فدراسیون در این یک ماه گذشته وضعیت تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر، لیگ یک و 2 را مورد بررسی قرار داده‌اند.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری این روزها خود را برای فصلی داغ آماده می‌کنند و مسوولان فدراسیون در این یک ماه گذشته وضعیت تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر، لیگ یک و 2 را مورد بررسی قرار داده‌اند. از طرفی بسیاری از تیم‌ها حدود دو هفته پیش نه تنها کار خود را به‌صورت جدی شروع کردند، بلکه تمرینات بدنسازی را به‌طور مرتب انجام می‌دهند. کاری که در استان ما کاملا برعکس انجام می‌شود و گویا مسوولان تیم‌های ما وقتی فقط بیست و اندی روز به شروع لیگ مانده‌ است، تازه یادشان می‌آید که تیمی هم دارند و باید وضعیت آن را برای حضور در لیگ‌ها مورد بررسی قرار دهند. روشی که در این سال‌ها لطمه شدیدی به فوتبال استان بوشهر وارد کرده است و همچنان ادامه دارد. البته در کنار این دور شروع کردن‌ها، مسائل مالی و اختلافات دورنی در یک تیم هم می‌تواند در دیر بسته شدن تیم‌ها موثر باشد؛ چنان‌که در حال حاضر یکی از تیم‌های بوشهر دچار چنین مشکلی است و هنوز برای فصل جدید سرمربی جدید خود را انتخاب نکرده است.
امروز قصد داریم نگاهی کلی به وضعیت سه نماینده بوشهر در لیگ یک و 2 بیاندازیم تا ببینیم کدام یک از تیم‌ها می‌توانند، انتظارات را برآورده کنند. انتظاراتی که هر سال پایین‌تر می‌آید که اگر این موضوع ادامه داشته باشد، شاید سال‌ها بعد تنها آرزوی ما بوشهری‌ها این باشد که حداقل یک تیم در لیگ 3 کشور داشته باشیم. 

شاهین شهرداری
ابتدا از شاهین شهرداری شروع می‌کنیم که این روزها تمرینات خود را آغاز کرده است. شاهین که نتایجی خوبی در مرحله نهایی لیگ دسته 2 کسب نکرد و در آنجا مجبور شد سرمربی خود را تغییر دهد. پس از پایان لیگ دسته یک به‌نوعی موتورش خاموش شد و برای معرفی مربی جدید تلاش چندانی نکرد. این موضوع تا حدود دو هفته پیش ادامه داشت که بالاخره مسوولان این باشگاه با وجود این‌که زمان را از دست داده بودند، ولی برای مشخص کردن مربی بعدی این تیم، کار خود را به‌صورت جدی شروع کردند. در روزهای اولیه زیادی به این باشگاه لینک شدند و ما در این مورد قبلا گزارش‌های افراد مفصلی نوشتیم.
از اشخاصی که در این لیست قرار داشتند، می‌توان به فرشاد پیوس و حمید کللی‌فرد، اشاره کرد. ولی باشگاه با هیچ‌کدام از آنها به توافق نرسید. پس از گذشت چند روز، نام احمدزاده، مربی سابق ملوان، مطرح شد که ولی در همان روز ملوانی‌ها اعلام کردند با احمدزاده به توافق رسیده‌اند. بعد از احمدزاده نام مهدی پاشازاده به گوش آمد و در حالی که همه منتظر بودند این مربی به بوشهر بیاید، احمدزاده با این باشگاه به توافق رسید و سرمربی شاهین معرفی شد.
وی فردای آن روز به بوشهر آمد و در جلسه معارفه اعلام کرد که با مکتب شاهین آشنا است و مربی پروازی نیست. این حرف‌ها به‌نوعی ثابت کردند که این مربی با سابقه می‌خواهد کار بزرگی را در این باشگاه انجام دهد (البته وی اعلام کرد که می‌خواهد تمام کادرش بومی باشند). شاهینی‌ها از روز جمعه هفته جاری زیر نظر این مربی تمرینات خود را شروع کردند و در کنار این مساله، مسوولان این باشگاه در حال مذاکره با چند بازیکن بومی و غیر بومی هستند. با وجود این‌که آنها تمرینات خود را دیر شروع کرده‌اند، ولی نظمی که هم‌اکنون بر باشگاه شاهین حاکم است نشان‌دهنده جو مثبتی است که در باشگاه پیچیده است و این خود می‌تواند اتفاق خوبی باشد. 

 ایرانجوان
ایرانجوان امسال را فقط می‌توان با یک کلمه توصیف کرد، «‌بحران‌زده». تیمی با قدمت 70 ساله که هواداران زیادی در سطح استان بوشهر دارد حال دچار مشکلی شده است که هیچ مسوولی نمی‌تواند آن را حل کند. اختلاف در بین مدیران باشگاه و سهامداران باعث شده است که این تیم فعلا در هیچ بخشی فعالیت نکند ولی در مقابل چند بازیکن موثر خود را از دست داده است. البته یکی از مشکلات فعلی ایرانجوان، بدهی‌های این باشگاه است که این مشکل را می‌توان به روشی حل کرد. ولی همان‌طور که گفتیم مشکلات داخلی این باشگاه همچنان ادامه دارد و اگر این مساله همچنان ادامه پیدا شد، آنچه ما برای این تیم در فصل جدید پیش‌بینی می‌کنیم، سقوط به دسته‌های پایین‌تر است.
اتفاقی که می‌تواند خیلی بالاتر از یک غم بزرگ برای هواداران این باشگاه باشد. هوادارانی که این روزها برای جان گرفتن مجدد تیم تمام تلاش خود را می‌کنند ولی تا به امروز تلاششان ثمری نداشته اشت. روز جمعه هم جلسه‌ای میان استاندار و مسوولان این باشگاه انجام شد که استاندار در آن جلسه به جای این‌که بگوید از این تیم حمایت می‌کند، گفت از این تیم حمایت شود. سخنی که باعث تعجب هوادارن شده است. استانداری دقیقا سال گذشته اعلام کرد که با تمام قدرت از این تیم حمایت می‌کند ولی مگر با 500 میلیون تومان می‌شود یک تیم را تشکیل داد؟ پولی که از قیمت بسیاری از بازیکنان حاضر در لیگ یک نیز کمتر است. 
در کنار همه این مسائل، برخوردی که با سعید مفتخر که یک سال تمام، با وجود تمام مشکلات در تیم ماند و ایرانجوان را در لیگ یک ماندگار کرد، بدتر از آن چیزی بود که ما فکر می‌کردیم. زحمت‌های او از سوی بعضی از مسوولان همین باشگاه زیر سوال رفت و همین باعث شد که او از این باشگاه برود. آخرین خبرها حاکی از آن است که سرمربی جدید این باشگاه طی روزهای آینده مشخص می‌شود. باید ببینیم که ایرانجوان بحران‌زده امسال می‌تواند در لیگ یک باقی بماند یا به سرنوشتی شاهین در سال 92 دچار می‌شود.

پارس جم
آخرین و سومین نماینده استان بوشهر پارس جم است که امسال به لیگ یک صعود کرده است، تیمی که از سوی پارس جنوبی حمایت می‌شود و به‌لحاظ مالی با مشکل خاصی مواجهه نیست. این تیم که فصل گذشته با هدایت مهدی پاشازاده (‌که سابقه لیگ یکی کردن چهار تیم را در کارنامه داشت) در لیگ دسته دو و مرحله نهایی این لیگ عملکرد خوبی را از خود نشان داد و در نهایت در مرحله پلی‌آف توانست جواز حضور در لیگ دسته یک را کسب کند. از همان ابتدا قرار شد که مهدی پاشازاده سرمربی این تیم در لیگ دسته یک باشد و همه با این اتفاق موافق بودند اما این بحث به بدون هیچ دلیلی به درازا کشید و در آخر به‌خاطر یک بند (بنا بر گفته‌ها این بند در مورد سفرهای پاشازاده بوده) مسوولان این باشگاه نتوانستند با پاشازاده به توافق برسند باشگاه تا مدت‌ها از گفتن این خبر طفره می‌رفت. در روزهایی که آنها سرمربی خود را نمی‌شناختند اما در بخش جذب بازیکن روزهای خوبی را پشت سر ‌گذاشتند و توانستند در چند پست بازیکن مورد نظر خود را جذب کنند. اتفاقی که در ظاهر خوب بود ولی در پشت قضیه می‌توانست به‌نوعی به ضرر این تیم باشد.

البته برخی از سایت‌ها خبر‌ی مبنی بر این‌که پاشازاده به پارس برمی‌گردد را کار کردند ولی هفته گذشته مسوولان این باشگاه با مجتبی تقوی که سرمربی سابق سایپا بود، به توافق رسیدند و تیم را در اختیار وی قرار دادند. با وجود این‌که که مسولان پارس جم پس از صعود به لیگ دسته یک، می‌گفتند این تیم در همین فصل به لیگ برتر صعود می‌کند اما تجربه این را ثابت کرده است که یک تیم برای صعود به لیگ برتر باید حداقل یک ماه پیش از شروع مسابقات تمرینات خود را شروع کرده باشد که‌ این مساله برای پارس جم صدق نمی‌کند. آنها می‌توانند در اولین فصل حضور خود در لیگ یک تجربه کسب کرده و برای صعود به لیگ برتر، روی فصل‌های آینده برنامه‌ریزی کنند. باید ببینیم که آیا تقوی می‌تواند این تیم را امسال در جایگاه مناسبی قرار می‌دهد یا خیر.

نام:
ایمیل:
* نظر: