bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
فرمانداردیر استان بوشهرگفت: عشایر در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش عمده ای ایفا کردند و در اقتصاد مقاومتی نیز توانمندی های خود را نشان خواهند داد.
 حمزه اعتماد روز چهارشنبه در نشست با مدیر کل امور عشایر استان افزود: در سال جاری که به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، عشایر می توانند با تولید محصولات دراین زمینه نقش آفرین باشند.
وی اضافه کرد: اکنون 70 خانوار در قالب 350 نفر عشایر در این شهرستان فعالیت دارند که یک سوم دام تولیدی متعلق به عشایر است و مسئولان باید خدمات دهی خوبی برای آنان داشته باشند.

اعتماد اظهارداشت: ایجاد زیربناهای رفاهی و ارائه امکانات مورد نیاز برای عشایر از طریق دستگاههای اجرایی مرتبط با عشایر، برای بهبود وضعیت دام و مرتع مهم و تاثیر گذار است و این امر باعث تقویت روحیه عشایر برای کار و تلاش مضاعف در زمینه توسعه و پیشرفت منطقه خواهد شد.
مدیرکل امور عشایری استان بوشهر در این نشست گفت: عشایر پس از جوامع شهری و روستایی، جامعه سوم کشور بشمار می آید و لازم است خدمات دهی مناسب برای این قشر انجام گیرد.
فرهمند آقایی ضمن قدردانی از حمایت فرماندار و سایر مسئولان شهرستان دیر از جامعه عشایری افزود: ارائه خدمات پشتیبانی و مطالعات جامع مناطق عشایری از محورهای فعالیت امور عشایری بوده است.

وی گفت: عشایر تولید کننده واقعی و کم توقع ترین قشر جامعه هستند و انتظار است با تامین اعتبار لازم محدوده عشایری در منطقه چاکت شهرستان دیر اجرایی شود.
مدیر کل امور عشایری استان بوشهر اظهارداشت: در استان بوشهر 30 هزار نفر عشایر در قالب پنج هزار و 200 خانوار فعالیت می کنند که سال گذشته 25 میلیارد ریال در زمینه امور عشایری در این استان هزینه شده است.
در این آیین تورج دهبوده نژاد به عنوان مسئول دفتر نمایندگی امور عشایر شهرستان دیر معرفی و از خدمات علی فولادی نماینده پیشین قدردانی شد.
بندردیر در فاصله 180 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
برچسب ها: عشایر ، دیر ، اقتصاد
نام:
ایمیل:
* نظر: