bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
پس از تهمت‌های تقوی به مجموعه پارس جم؛
حدود دو هفته پیش بود که از باشگاه پارس جم خبر رسید که با جدایی قطعی پاشازاده، مجتبی تقوی، سرمربی و اکبر محمدی، مربی این تیم در مسابقات لیگ دسته یک خواهند بود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: حدود دو هفته پیش بود که از باشگاه پارس جم خبر رسید که با جدایی قطعی پاشازاده، مجتبی تقوی، سرمربی و اکبر محمدی، مربی این تیم در مسابقات لیگ دسته یک خواهند بود. پس از این انتخاب تمرینات پارس جم زیر نظر تقوی در تهران برگزار شد و پس از اتمام اردو، مسوولان این تیم تصمیم گرفتند که در کیش اردو بزنند. اردویی که باعث اعتراض برخی از بازیکنان این تیم شد و آنها معتقد بودند که در گرمای تابستان هیچ تیمی در کیش اردو نمی‌زند. ولی روز سه‌شنبه اتفاق عجیبی در اردوی کیش رخ داد و تقوی از بازیکنان خود خداحافظی کرد. این مربیان با باشگاه به‌طور دوستانه قطع همکاری کردند و مقرر شد در پایان اردوی کیش آنها دیگر هدایت این تیم را برعهده نداشته باشند.

پس از این اتفاق بهرام رضاییان مدیر عامل باشگاه پارس جنوبی جم پیرامون جدایی مجتبی تقوی از این تیم گفت: روز سه‌شنبه به این نتیجه رسیدیم ادامه همکاری ممکن نیست و در یک محیط خیلی دوستانه قطع همکاری کردیم.
به گزارش فوتبال بوشهر، وی افزود: از زحمات هر دو عزیز آقایان تقوی و محمدی تشکر می‌کنم. قسمت نبود لیگ را با این عزیزان آغاز کنیم و آنها بعد از خداحافظی با بچه‌ها اردو را ترک کردند. مشکل خاصی نیست و تا 24 ساعت آینده سرمربی جدید تیم را معرفی خواهیم کرد. ولی بعد از حرف‌های مدیر عامل پارس جم، سرمربي حالا ديگر سابق پارس جنوبي جم اتهاماتي را به مدير عامل و يكي از اعضاي كادر فني اين تيم زده كه جاي تامل دارد.

مجتبی تقوی در گفت‌وگویی با ورزش جوان در این خصوص گفت: علت اصلی که از پارس جنوبی کنار کشیدم مبارزه با دلال‌ها بود. در مرحله اول توانستم پای دلال‌ها را از فوتبال بوشهر و تیم پارس جنوبی قطع کنم‌ اما طولی نکشید که مدیران پارس جنوبی پای دلال‌ها را در این تیم باز کردند. متاسفانه دخالت‌های بی‌مورد مدیرعامل پارس جنوبی سبب شد تا تمرکزمان را در بازار نقل و انتقالات از دست بدهیم و این امر سبب شد تا دلال‌ها در تیم ورود پیدا کنند و عرصه کاری برای من و همکارانم تنگ شود.
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: علاوه بر مدیرعامل و دلال‌ها، مربی بدنساز تیم نیز بازیکن به ما معرفی می‌کرد و در صدد آن بود که دلال بازی برای من و همکارانم در بیاورد، که این امر اوج فاجعه را در بوشهر نشان می‌دهد و با هم‌فکری اکبر محمدی تصمیم گرفتیم از این تیم کنار بکشیم.

لازم به ذکر است که وی در این چند روز با هیچ کدام از رسانه‌های بوشهری مصاحبه نکرده است. هرچند برخي بازيكنان پارس جم اين موضوع را تكذيب كرده و حتي مسائلي را مطرح كرده‌اند كه نشان مي‌دهد حق با مدير عامل پارسي‌ها بوده است.
پس از این اتفاق مدیر عامل باشگاه پارس جم، بهرام رضاییان در این‌باره گفت: 14 روز دوستان در كنار تيم كار كردند اما روز سه‌شنبه به اين نتيجه رسيديم شرايط براي هر دو طرف يعني باشگاه و كادر فني مساعد نيست. اين اتفاق در فوتبال طبيعي است و امكان دارد در هر ارگان يا نهادي رخ داد. ما با آقايان تقوي و محمدي بر اساس سوابق آكادميك و خوب آنها در گذشته توافق كرديم اما قسمت نشد ليگ را با آنها آغاز كنيم.

رضاييان در مورد مصاحبه امروز تقوي كه گفته تيم را با دلالي مي‌بندد و مدير عامل دخالت مي‌كند، واكنش نشان داد و تصریح کرد: اين مسائل صحيح نيست و بايد واقعيت‌ها را بگوييم. دوستان هر امكانات و شرايطی را خواستند، فراهم كرديم و حتي اردوي كيش در اين گرما هم تدارك ديديم. من در يك نهاد دولتي كار مي‌كنم و عملكرد همه ما از سوی نهاد‌هاي نظارتي رصد مي‌شود اين‌گونه اتهامات بي‌مورد است. من و مجموعه‌ام پاك پاكيم و اين را نهاد‌هاي نظارتي در نفت به‌خوبي واقف هستند. 
وي در اين‌باره یادآور شد: در مملكتي زندگي مي‌كنيم كه قانون حرف اول را مي‌زند، وقتي بازيكن با مدير برنامه مورد تائيد رسمي فدراسيون فوتبال و كارت اجنتي به باشگاه مي‌آيد و در مورد قراردادش صحبت مي‌كند آيا مي‌توان او را بيرون كرد؟ چرا من بايد دلال باشم؟ همه قرارداد‌هاي بسته شده تيم ما‌، با نظارت سرمربي بسته شده و حتي امضاي تائيدي ايشان پاي برگه‌ها وجود دارد‌، من آنها را براي همين روزها نگه داشته‌ام.

رضاييان در مورد اتهامات مطرح شده به جودكي مربي بدنساز تيم هم گفت: مطرح كردن اين حرف‌ها جوانمردانه نيست. جودكي فردي تحصيل‌كرده و استاد دانشگاه است كه سال‌هاست تدريس مي‌كند. او فصل گذشته زحمات زيادي براي تيم كشيد نبايد تهمت ناروا به او بزنند. دوستان هفته گذشته اعلام كردند همين آقاي جودكي در كادر نباشد و ما نيازي به مربي بدنساز نداريم. من هم بر اساس درخواست سرمربي از ايشان خواستم در تمرين شركت نكند، ديگر بايد چه كاري انجام مي‌دادم.
مدير عامل پارس جنوبي جم در مورد دخالت خود نسبت به جذب بازيكن گفت: خدا را شاهد مي‌گيرم، من هيچ بازيكني را توصيه نكردم. حتي در آخرين روزهاي كار تقوي، آنها اعلام كردند بازيكن خاصي مد نظر داريد كه گفتم من دخالت نمي‌كنم فقط كسي را جذب كنيد كه به تيم كمك كند. استان ما از نظر استعداد شرايط خوبي دارد و اگر بومي‌هاي شايسته جذب شوند، چه بهتر.
ما برای بررسی بیشتر موضوع به سراغ سرپرست سابق این باشگاه رفتیم. غریبی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که من صحبت‌های آقای تقوی را تائید نمی‌کنم، گفت: من فصل گذشته در این باشگاه بودم و هرگز با همچین مسائلی روبه‌رو نشدیم. شاید فضا برای وی مهیا نبوده که به‌نظر من این‌طور نبوده و حرف‌های وی بهانه‌ای برای خروج از باشگاه بود. همان‌طور که گفتم من حرف‌های آقای تقوی و دستیارش آقای محمدی را قبول ندارم، چراکه من یک فصل با مجموعه پارس جم زندگی کرده‌ام و آقای رضاییان واقعا انسان شریف جوانمردی بود. این تهمتی که آنها به وی زدند، به خودشان برمی‌گردد، چراکه اگر کار آقای تقوی درست بود، قبل از پارس سرمربی تیم دیگری بود.

وی افزود: آنها طی 3 سال اخیر تیمی نداشتند و چرا این دو نفر نتوانستند در جای دیگر مربیگری کنند، خود جای سوال دارد. حال مجموعه پارس جم به آنها اعتماد کرده است و برای آنها فضای کاملا مناسبی را آماده کرده و با تهمت‌های ناروای که این دو به این مجموعه زدند، مرا به‌عنوان یک بوشهری ناراحت کردند و نظر من این است که مسوولان باشگاه باید از طریق مراجع قضائی پیگیر این موضوع باشند.
وی در مورد این‌که با خروج این مربی در مهم‌ترین روز‌های پیش فصل با بیان این‌که به‌نظر من پارس جم هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند به راه خود ادامه دهد، افزود: فصل گذشته، آقای پاشازاده یک هفته قبل از شروع بازی‌ها سرمربی این تیم شد و قبل از وی این تیم 3 بار سرمربی خود را عوض کرده بود. سه مربی که هر کدام بازیکنان خاص خود را داشتند ولی در نهایت نتیجه حاصله، صعود به لیگ یک بود. تیم تمرینات خود را به‌طور جدی شروع کرده است و زمان را از دست نداده است. بازیکن‌گیری به خوبی انجام شده است و آقای رضاییان توانسته علاوه‌بر فراهم کردن امکانات و اردو‌های مختلف، در امر بازیکن‌گیری موفق باشد. به‌نظر من آقایی تقوی به‌نوعی ترسیده بود و فهمیده بود که نمی‌تواند کاری را انجام دهد، به همین دلیل با تهمت‌هایش سعی کرد توپ را در زمین مدیران باشگاه بیاندازد ولی من همین‌جا اعلام می‌کنم که آقای رضاییان به هیچ عنوان اهل این‌کارها نیست و اصلا بحث‌های که در مورد ایشان می‌شود، صحیح نیست. 

در پایان جوابیه‌ای از سوی باشگاه پارس جم منعکس شد که در بخشی از آن آمده است: باشگاه پارس جنوبی جم با ایمان به توانایی‌ها و دانش بالای آقای تقوی ایشان را به‌عنوان سرمربی تیم معرفی کردند و معتقد بودیم می‌توانیم تیمی یک‌دست و منظم داشته باشیم اما مشکلات تیم بعد از گذشت چند روز و با شروع نقل و انتقالات آغاز شد. 
آقای تقوی گفتند که با دلالان مبارزه کرده بودند و چون مدیر عامل باشگاه و آقای دکتر جودکی بدنساز تیم در امور فنی دخالت کرده‌اند ایشان تصمیم به جدایی گرفته‌اند‌ اما این خبر نیز به دور از واقعیت بود. از زمانی که اکبر محمدی دستیار مجتبی تقوی شد مشکلات تیممان آغاز شد، فردی به نام م _ت که خود را کارگزار رسمی فیفا معرفی می‌کند که البته این نیز دروغ است! پایش به باشگاه پارس جنوبی باز شد، آن هم به‌خاطر دوستی صمیمی و گرمی که با اکبر محمدی داشت .

م-ت با بازیکنانی که مد نظر باشگاه بود‌ تماس گرفته که اگر می‌خواهید به باشگاه پارس جنوبی بیایید باید از کانال من رد شوید. مدارک و مستندات این کار موجود است و فایل‌های ضبط شده از سوی چند بازیکن که از سوی م _ ت تهدید شده‌اند را رسانه‌ای می‌کنیم. بعد از تذکراتی که به مجتبی تقوی و اکبر محمدی داده شد تا این شخص را از خود دور کنند و پشت گوش انداختن سیاست‌های باشگاه بزرگ پارس جنوبی‌، هیات مدیره باشگاه تصمیم گرفت با آقایان تقوی و محمدی قطع همکاری کند.
در پایان باید عنوان کنیم دکتر جودکی هیچ دخالتی در امور فنی تیم نداشته است و تمامی اتفاقات به وجود آمده با تائید کامل مدیر عامل و مستندات موجود بوده است، امیدواریم شما نیز در عرصه خبرنگاری که بسیار زحمت‌کش هستید حقایق را بیان کنید تا جو بدی علیه هیچ فرد یا باشگاهی به وجود نیاید.
نام:
ایمیل:
* نظر: