bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
صدای بی‌آبی استان بالاخره به تهران رسید؛
بی‌آبی در استان بی‌داد می‌کند این مساله‌ای نیست که کسی بخواهد آن را لاپوشانی کند. در این میان اما برخی‌ها دوست دارند بی‌آبی را به کمبود آن مرتبط کنند اما...
بامداد جنوب: بی‌آبی در استان بی‌داد می‌کند این مساله‌ای نیست که کسی بخواهد آن را لاپوشانی کند. در این میان اما برخی‌ها دوست دارند بی‌آبی را به کمبود آن مرتبط کنند اما ما کشورهایی را می‌بینیم که هیچ رودخانه‌ فصلی هم ندارند اما خیالشان از آب راحت است چون با مدیریت فکری برای آینده کرده‌اند اما در استان ما به‌نظر چنین اتفاقی قرار نیست بیفتد اما اصرار رسانه‌ها در پوشش خبری کم‌آبی و انفعال مسوولان استانی که سیاست سکوت در برابر رسانه‌ها را در پیش گرفته بودند باعث شد تا بالاخره آنهایی که در مرکز کشور نشسته و گاز و نفت بوشهر را برای توسعه شهرهای مرکزی و استان‌های دیگر مصرف می‌کنند و چیزی هم به بوشهری‌ها نمی‌رسد راهی مرکز استان شوند و بخشی از مشکلات را مشاهده کنند.

هر چند بر طبق اصلی که 30 ماه است در استان رواج دارد مسوولان مخفیانه می‌آیند و می‌روند و اگر خبری هم شد به‌صورت پالایش شده منتشر می‌شود اما از همین رفتارها هم مشخص است که معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور دچار نوعی سانسور رفتاری توسط مسوولان حوزه آب، به‌ویژه آبفای استان قرار گرفته و در ریز مشکلات و مسائل قرار نداشته است.
علی اصغر قانع که روز گذشته در استان به سر می‌برد و دیدارهای مختلفی هم در سطح استان داشت، تنها به این وعده بسنده کرد که در این ماه سه هزار متر مکعب آب به ظرفیت استان بوشهر افزوده می‌شود اما هم او و هم دیگر مسوولان می‌دانند که این میزان آب نه دردی را دوا می‌کند و نه قرار است به جایی برسد. 

البته نکته مهم‌تر در این زمینه، سخنانی است که او در ساختمان سرخ خیابان سنگی بر زبان رانده است. به گفته وی «با توجه به پی‌گیری‌های استانی درچند ماه گذشته تصمیم‌هایی برای سرعت بخشی در تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر اتخاذ و مقدمات کار نیز فراهم شده است.» قانع همچنین بار دیگر وعده‌های تکراری در این حوزه را برشمرد و گفت: «از جمله این اقدامات احداث چندین پروژه آبشیرین‌کن درنقاط مختلف استان از جمله شهر بوشهر است که مقرر شده آبشیرین کن با ظرفیت 35هزار مترمکعب آب در شبانه روز تاسیس شود.»
که معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور البته به تاریخ ساخت و راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن اشاره نکرد اما واضح است که پروژه 10هزار مترمکعبی آب‌شیرین‌کن فعلی که وی وعده راه‌اندازی آن در شهریورماه را داده، در موعد مقرر وارد مدارد نمی‌شود، چه برسد به زمان وعده جدید. 
برچسب ها: آب ، بی‌آبی ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: