bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
در پی رفع محرومیت حضور ایرانجوان در لیگ یک؛
روز شنبه‌ای در پی اعلامیه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال کشور، پنج تیم از حضور در لیگ آزادگان محروم شدند که طبق معمول اسم یک تیم بوشهری (ایرانجوان) در این لیست وجود داشت.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: روز شنبه‌ای در پی اعلامیه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال کشور، پنج تیم از حضور در لیگ آزادگان محروم شدند که طبق معمول اسم یک تیم بوشهری (ایرانجوان) در این لیست وجود داشت. مساله‌ای که هر ساله به‌دلیل بدهی‌های این باشگاه تکرار می‌شود و تا به امروز هم مسوولان ایرانجوان نتوانسته‌اند، راهکار مناسبی برای این مساله پیدا کنند. البته چگونگی راهیابی باشگاه ایرانجوان به لیگ هم خیلی جالب است. هر سال که این تیم به‌دلیل بدهی محروم می‌شود، یکی از مسوولان ورزشی استان به‌عنوان واسطه موضوع را حل می‌کند و محرومیت را یک سال عقب می‌اندازد. امسال هم که این اتفاق رخ داد، با پادرمیانی آیت‌الله صفایی این مشکل برای مدت کوتاهی حل شد و می‌توان گفت به‌نوعی فعلا داروی بی‌حسی، برای فراموشی درد زده‌ایم. ولی در کل این پادرمیانی‌ها در شان این باشگاه بزرگ و محبوب بوشهری نیست. 
در همین حال برای بررسی بیشتر موضوع به سراغ قائم مقام مدیر عامل ایرانجوان رفتیم. رضا فرهمندنیا در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در حل مسائل و مشکلات به وجود آمده، همه عوامل باشگاه زحمت کشیدند، تصریح کرد: البته آیت‌الله صفایی برای حل این مشکل با رئیس فدراسیون، آقای تاج تماس گرفت و در پی این تماس فدراسیون به ما فرصتی داده است که بتوانیم در زمان مشخص شده، مشکلات بدهی باشگاه را حل کنیم. خدا را شکر این اتفاق رخ داد و اینجا جای دارد از همه، از جمله هیات فوتبال استان و آیت‌الله صفایی تشکر کنم. به هر حال مساله ختم به خیر شد و اجازه ورود به مسابقات به ما داده شد و کارت بازی بازیکنان صادر شد.

فرهمندنیا در ادامه در مورد بدهی‌های باشگاه با بیان این‌که این بدهی‌‌ها چندین سال است که گریبان‌گیر باشگاه ایرانجوان شده است، تصریح کرد: تیمی که نه اسپانسر داشته باشد، نه حمایت‌کننده مالی داشته باشد و نه خودش بتواند از داشته‌ها، املاک و تمام چیزهای که در اختیار دارد، استفاده کند، طبیعی است که هیچ‌گاه نمی‌تواند مشکلات مالی خود را برطرف کند و باید هر سال با وساطت بزرگان، مشکلاتش را حل کند. من پس از پایان مسابقات فصل گذشته اعلام کرده بودم که ایرانجوان بدون حمایت مالی و اسپانسر نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند. شرایط امسال هم نسبت به گذشته سخت‌تر شده است، چراکه تیم‌های حاضر در مسابقات امسال، تیم‌های مدعی و سازمان‌یافته برای ورود به لیگ برتر هستند و این باعث شده است که شرایط سخت شود. تا زمانی که باشگاه، هیات مدیره و هر کسی که در باشگاه تصمیمات نهایی را می‌گیرد، در خصوص مشکلات و املاکی که مربوط به این باشگاه هستند، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نکنند و انتظار کمک از طرف دیگر اشخاص داشته باشند، هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

وی یادآور شد: آنها باید خیلی سریع برای حل مشکلات هم‌فکری کنند و چاره‌ای اساسی برای مشکل پیدا کنند تا یک بار برای همیشه پرونده چنین مسائلی بسته شود. واقعا در شان این باشگاه بزرگ نیست هر ساله با چنین مشکلاتی روبه‌رو شود. البته بعضی از تیم‌های حاضر در لیگ هم با چنین مسائلی روبه‌رو شده‌اند و با اعلام کمیته انضباطی محروم شده بودند. بعضی از این تیم‌ها کارخانه‌دار و دارای شرکت‌های اقتصادی هستند. در هر حال ایرانجوان با توجه‌ به پیشینه‌، افتخارات و داشته‌هایش، در شان باشگاه نیست که هر سال درگیر این مشکلات باشد و این هم برمی‌گردد به خود باشگاه و بعد به سازمان‌های دیگر. امیدواریم که فصل آینده دیگر شاهد این ماجراها نباشیم.
قائم‌مقام مدیر عامل ایرانجوان در پایان گفت: اینجا جای دارد بار دیگر از آیت‌الله صفایی تشکر کنم (که به مجموعه باشگاه بسیار محبت کردند)، هیات فوتبال، مهندس محتشم (که برای حل این مشکل زحمت کشیدند) و آقای ایزدپناه که خیلی به ما محبت کردند. ما در این دو روزی که در تهران بودیم، به موقع کار‌ها را انجام دادیم و ظهر روز گذشته کارت بازیکنان را خیلی سریع آماده کردیم.

در ادامه به سراغ یکی از کارشناسان فوتبال بوشهر رفتیم. حسن غریبی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که نظر من این است که در این باشگاه، باید برنامه‌ریزی مناسب‌تری انجام شود، یادآور شد: باشگاه ایرانجوان به دلایل مختلف دچار مشکل است. آنها برای حضور در مسابقات، باید در همان ابتدای فصل برای شرکت در اولین مسابقه با مسوولان رایزنی کنند و این برای باشگاهی که 80 سال قدمت دارد، اصلا جالب نیست. به هر حال باید مدیران باشگا، متولیان ورزش و سران این باشگاه باید همفکری کند و یک راهکار مناسب برای باشگاه پیدا کنند، چراکه هر سال این بدهی‌ها انباشته می‌شود و ... الان که حدودا 8 سال این تیم در لیگ یک کشور بازی می‌کند، اگر مثلا صد درصد پرداختی داشته باشند فقط می‌توانند 20 درصد آن را پرداخت کنند و این بدین معنی است که بازیکنان هنوز 80 درصد طلب دارند و این طلب‌ها، بدهی می‌شود و به سال بعد می‌روند و در نهایت این مشکلات منجر به پرونده‌سازی در کمیته انضباطی می‌شود. اینها از نظر من اصلا زیبنده این باشگاه نیست. 

غریبی تصریح کرد: به هر حال همانطور که گفتم، مسوولان ایرانجوان باید فکر اساسی کنند. مساله، مساله‌ مهمی است و به این راحتی‌ها نیست که امروز آقای نجفی پادرمیانی کند و سال دیگر یک نفر دیگر را برای این کار انتخاب کند و در کل این موضوع زیبنده بوشهر و این باشگاه نیست. نظر من این است که باید کار اساسی صورت گیرد و از مسائل جلوگیری شود. به هر حال بزرگان، پیشکسوتان و هواداران ایرانجوان باید فکری به حال آینده باشگاه کنند. امیدوارم که این تیم امسال مقتدرانه در مسابقات شرکت کند و زنگ تفریح بقیه تیم‌ها نباشد. البته این موضوع در بقیه‌ تیم‌ها هم رخ داده است. بسیاری از باشگاه‌های بزرگ کشورمان دچار چنین مشکلاتی هستند و این مخصوص باشگاه ایرانجوان نیست. این مساله‌، مرضی است که در تمام تیم‌ها رخنه کرده است. بوشهر به هر حال مانند جاهای دیگر است.
این کارشناس فوتبال بوشهر در پایان در پاسخ به این سوال که اگر محرومیت ایرانجوان باقی می‌ماند، به نفع این تیم بود یا خیر، خاطرنشان کرد: حرف این است که باید راهکاری پیدا شود که این مساله برای همیشه حل شود. اگر فدراسیون و سازمان لیگ دیگر پا در میانی افراد فرستاده شده از باشگاه را قبول نکند، این باشگاه می‌خواهد چکار کند؟ همه باید در این قضیه ورود کند و این مساله را حل و فصل کنند و این نظر من نهایی من است.
بامداد جنوب: رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال پس از آنالیز داوری‌های هفته سوم لیگ برتر از قضاوت داوران ابراز رضایت کرد.

مسعود عنایت در خصوص عملکرد داوران در هفته سوم لیگ برتر فوتبال گفت: بازی پرسپولیس و گسترش فولاد نکته مشکوکی نداشت و تمام اخطارهای داده شده، اخراج سرپرست تیم گسترش فولاد و مربی دروازه‌بانان پرسپولیس به علت رفتار غیرمسوولانه درست بود و تیم داوری به‌خوبی توانست از عهده قضاوت این دیدار برآید.
وی در ادامه در خصوص دیدار صبای قم و ماشین سازی تبریز، افزود: هر دو تصمیم سعیدفر در خصوص پنالتی اعلام شده به سود ماشین سازی و اعلام نکردن خطا در دقیقه ۶۷ کاملا صحیح بود. همچنین اعتراض خطیبی – سرمربی تیم ماشین سازی مبنی بر مردود شدن گل در دقیقه ۲+۹۰ با آنالیز این مسابقه و دیدن تصاویر تلویزیونی به‌علت گویا نبودن (نبودن زننده ضربه و گیرنده توپ) در تصویر، بر همین اساس حق را به داور و کمک داور مسابقه می‌دهیم. رفتار سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز در پایان مسابقه و رفتن به سوی تیم داوری به هر دلیلی شایسته فوتبال حرفه‌ای ما نیست.
رئیس دپارتمان داوری در ادامه خاطرنشان کرد: قضاوت شاهین حاج بابایی در مسابقه سپاهان با استقلال خوزستان کاملا منصفانه و پنالتی اعلام شده به سود استقلال خوزستان نیز قانونی بود. در بازی استقلال تهران و نفت آبادان، گل اول استقلال تهران بر اثر تصمیم بسیار درست و هوشیارانه کمک داور بود. همچنین با توجه به جایگیری مناسب و نزدیک بودن داور درخصوص پنالتی اعلام شده به سود نفت آبادان، تشخیص اکبریان کاملا محرز و منطبق با قانون بود.
عنایت در پایان افزود: در مجموع طبق گزارش ناظران بازی و آنالیز آنها در دپارتمان و با توجه به این‌که از ۸ بازی هفته سوم لیگ برتر ۵ تای آن را از داوران زیر ۳۵ سال استفاده کردیم، عملکرد رضایت بخشی داشتند و این نوید را می‌دهد با همکاری‌ها باشگاه‌ها بتوانیم این روند را ادامه دهیم و شاهد ارتقای سطح داوری در مسابقات پیش‌رو باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: