bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: «خبر» واژه مقدسی است و در قرآن کریم هم از خبر عظیمی که همان قیامت است، نام برده شده است.
«مسعود بصیری»با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) هم خبررسان و اطلاع‌رسان پیام‌های الهی بودند، ادامه داد: حضرت رسول(ص) اشرف مخلوقات است و آنچه که خداوند به ایشان منتقل کرد را به مردم انتقال دادند؛ در انتقال پیام توسط پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، «صحت» و «سرعت» دو اصل مورد توجه بود که ایشان نیز همه را کامل و بدون کم و کاستی به مردم ابلاغ کردند.

بصیری با تاکید بر اینکه خبرنگاران حقیقت جامعه هستند، با طرح سئوالاتی بیان کرد: ما ویترین احزاب مختلف نیستیم؛ پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر نیز دین را بر همگان تمام کردند و آنچه به ایشان وحی شده بود را نه چیزی کم کردند و نه چیزی به آن افزودند، نه تفسیر به رأی کردند و نه دروغ گفتند که خبرنگاران نیز باید این گونه باشند.

وی با بیان اینکه ما خبرنگاران وابسته به غرب نمی‌شویم و همواره استقلال خود را حفظ خواهیم کرد، اظهار کرد: نباید خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنیم، در مواردی چون جام جهانی، فضاهای مجازی و شبکه‌های مختلف تلویزیونی خود را درگیر کرده و نسبت به موضوعات آن واکنش نشان می‎دهیم، اما گاهی از مسائل روز دنیا و موضوعات اساسی و حیاتی جهان غفلت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سوریه گروهک‎های تکفیری سر عده‌ای بی‌گناه را می‎بُرند، در کیسه کرده و با آن بازی می‌کنند و هیچ‌کس هم حرفی نمی‎زند، افزود: این اتفاقات با حرفه خبرنگاری همخوانی ندارد؛ رسانه پیوست به سیاستمداران است و  چیزی به عنوان استقلال رسانه‌ای وجود ندارد و ما چنین چیزی نمی‌بینیم.

وی افزود: همه ملی‌گراها ادعای طرفداری از مصدق را دارند، اما همزمان شب‎ها بی‌بی‌سی گوش می‌کنند، بی‌بی‌سی نیز رمز کودتا علیه مصدق را اعلام کرد و مشخص شد چه کسانی مصدق را برکنار کردند؛ امروز فایل صوتی آقای ایکس در حمایت از کسانی که سال 67 اعدام شدند، منتشر شده است، کسانی که با اسلحه در برابر این ملت ایستاده بودند و زنده زنده آنها را کشتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به ترور و کشتاری که در سال‌های پس از انقلاب رخ داد، یادآور شد: 17 هزار نفر به جرم داشتن ریش در بین سال‌های 60 تا 67 کشته شدند که مشخص است چه کسانی این کارها را انجام دادند؛ این ترورها با ادعای حقوق بشر و آزادی بود و امروز هم به ادعای حقوق بشر از جانی‌ترین افراد اتفاقات سطح جهان می‌گذرند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم برخی با ادعای روشنفکری و اعتماد، غرب را کدخدا می‌دانند، گفت: امروز در دنیای رسانه و فضای مجازی تصویر وارونه‌ای از حقیقت جلوه داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل چون جوانی، پول، سواد و حتی رسانه مستی می‌آورد، بیان کرد: امروز نباید در خواب غفلت باشیم، باید به جای وقت گذاشتن برای فضای مجازی و تلویزیون، وقتی برای خواندن کتاب و رصد وضعیت منطقه و جهان صرف کنیم.

وی گفت: آنهایی که حرف از عدالت می‌زنند کجا هستند؟ امروز بدون اطلاع از مسائل اصلی به حاشیه توجه می‌کنیم و همین مسائل حاشیه‎ای چون فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی موجب شده 40 درصد ازدواج‌ها به طلاق منجر شود.

«بصیری» با بیان اینکه چرا باید در اوج تحریم‌های غرب علیه ایران اینترنت در کشور تضعیف نشود، عنوان کرد: اینترنت روز به روز تقویت شد، در اوج تحریم ماهواره‎ها فعال بود و برنامه‎های خاصی ساخته می‎شد و به خورد خانواده‎ها داده می‌شد که در پسِ تمام این اتفاقات، برنامه‎ریزی غرب برای مقابله با ایران مشاهده می‎شود.

وی با بیان اینکه از سال 1954 آمریکا جنگ با کشورهای مختلف را آغاز کرده است، عنوان کرد: این در حالیست که در هیچ جنگی پیروز نشده و این امر نشان از ترویج فرهنگ مقاومت در جهان دارد؛ سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در کار رسانه‎ای و مسائل مختلف جامعه بسیار مهم است و رسانه‎ها باید جامعه را از مستی خارج کنند و در این راستا نباید اسیر حاشیه‎ها شویم.
برچسب ها: خبر ، مقدس
نام:
ایمیل:
* نظر: