bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: آتش سوزی درکوه بیرمی این استان با تلاش گروه عملیاتی اعزامی عصر روز سه شنبه بطور کامل مهار شد.
قاسم قائدی افزود: گروه نخست اعزامی که دوشنبه شب عازم منطقه شدند ساعت 05:00 بامداد روز سه شنبه به منطقه رسیدند و عملیات خاموش کردن آتش را امروز بعد از ظهر به اتمام رساندند.
وی اضافه کرد: پیش از ظهر امروز با استفاده از بالگرد که از استان فارس به منطقه آتش سوزی اعزام شده بود، قصد رساندن امکانات مورد نیاز به گروه عملیاتی نخست را داشتیم که این بالگرد در مسیر با نقض فنی روبرو شد و از خدمات رسانی بازماند.
وی گفت: هم اکنون گروه اعزامی نخست به دلیل کمبود آذوقه وخستگی از منطقه آتش سوزی بازگشته اند و از ساعت 17:00 روز سه شنبه تیم دوم به سمت منطقه راه افتادند تا عملیات پایش به منظور جلوگیری از آتش سوزی مجدد را انجام دهند.

قاعدی ادامه داد: دومین بالگرد اعزامی از استان فارس به فرودگاه بوشهر رسیده و هم اکنون به دلیل وزش باد قادر به اعزام به منطقه نیست ولی با آرام شدن هوا و در صورت نیاز این بالگرد برای کمک به گروه دوم به منطقه آتش سوزی اعزام می شود.
وی یادآور شد: از شب گذشته تاکنون سه بار نشست شورای مدیریت بحران شهرستان دشتی تشکیل و در آن با همکاری دستگاههای محیط زیست، هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیز داری و همراهینیروهای مردمی اقدامات لازم برای مهار آتش سوزی پیش بینی شد.
قائدی گفت: این آتش سوزی بر اثر رعد وبرق و تند باد عصر روز دوشنبه آغاز و تا بعد از ظهر روز سه شنبه در محدوده 10 هکتار منطقه کوه بیرمی ادامه داشت. 
کوه بیرمی با ارتفاع 1950 متر از سطح دریا در شهرستان دشتی واقع است و بلندترین قله استان بوشهر است.
برچسب ها: جامعه ، بیرمی ، آتش سوزی
نام:
ایمیل:
* نظر: