bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
دریانوردان به‌راحتی برد؛
موج گناوه در یک دیدار حساس هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور توانست در خانه خود با یک برد ارزشمند مقابل نماینده استان خوزستان برای بقا در لیگ برتر امیدوارتر شود.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی:
موج گناوه در یک دیدار حساس هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور توانست در خانه خود با یک برد ارزشمند مقابل نماینده استان خوزستان برای بقا در لیگ برتر امیدوارتر شود.
در این دیدار که شامگاه دوشنبه و در یک هوای شرجی در مجموعه ورزشی ساحلی شهدای خلیج فارس گناوه برگزارشد، موج، نماینده استان بوشهر با نتیجه 3 بر یک تیم شهید جهان نژادیان آبادان را شکست داد و به 3 امتیاز شیرین دست یافت. موج گناوه که نیاز مبرمی به برد داشت، نیمه اول را تهاجمی آغاز کرد و با نتیجه یک بر صفر این نیمه را به‌سود خود پایان داد. در نیمه دوم‌، موج گناوه برای حفظ گل عقب کشید و نماینده آبادان با به دست گرفتن بازی حملات متعددی روی دروازه حریف خلق کرد اما نتوانست به گلی دست یابد. در نیمه سوم 3 گل ردوبدل شد که سهم موج گناوه 2 گل و تیم شهید جهان نژادیان آبادان یک گل بود.
از نکات جالب توجه این دیدار‌، ورود دروازه‌بان اصلی آبادان در نیمه سوم این دیدار با وضعیت مصدوم به‌جای دروازه‌بان آماده این تیم بود که با عملکرد ضعیف خود دو گل دریافت کرد. موج گناوه برای بقا در لیگ برتر از سه دیدار خود باید دو پیروزی کسب کند.

موج نتیجه‌گرا بازی کرد
در ادامه این گزارش، به سرمربی موج گناوه ارتباط برقرار کردیم. حیدر نیکو نژاد در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که این بازی از نظر امتیازی برای ما خیلی مهم بود، تصریح کرد: در واقع ما با تیمی بازی داشتیم که وضعیت‌اش همانند ما بود و این بازی برای آنها حکم مرگ و زندگی بود. با توجه به کسب پیروزی و 3 امتیاز، امیدمان برای پیروزی در بازی آینده افزایش یافته است. ما الان در جدول 12 امتیاز داریم اما با اعتراضی که بر روی تیم یاران اصفهان گذاشته‌ایم، به احتمال 90 درصد رای به نفع ما است و امتیاز ما در جدول 15 می‌شود. سه هفته بیشتر به پایان مسابقات نمانده است و ما باید برای ماندن در لیگ تمام تلاش خود را بکنیم. بازی روز دوشنبه به شکلی بود که بچه‌های ما به‌دلیل حساسیت مسابقات، خیلی محتاطانه بازی کردند. وقتی به گل اول رسیدیم، سعی کردیم به‌دنبال حفظ گل‌مان باشیم تا زدن گل‌های بیشتر. همین مساله باعث شد که به گل‌های دوم و سوم هم برسیم و به‌نوعی بازی را تمام کنیم. بچه‌های ما یکی از منطقی‌ترین بازی خود را در فصل جدید ارائه دادند و از احساسات به دور بودند. به نظرم بازی خوبی را از سوی هر دو تیم مشاهده کردیم و البته تیم حریف موقعیت‌های خوبی روی دروازه ما ایجاد کرد. البته بازیکنان ما هم به غیر از سه گلی که زد، موقعیت‌های زیادی ایجاد کردند که آنها را خراب کردند تا بازی با نتیجه 3 بر یک به نفع ما تمام شود.
وی با بیان این‌که سه بازی بسیار حساس در پیش رو داریم، افزود: ما یک بازی بسیار سخت در برابر ملوان بندر انزلی در خانه داریم و دو بازی هم بیرون از خانه در برابر برسام اردکان یزد و کاسپین ساری برگزار می‌کنیم. هر سه بازی برای ما حکم بقا دارد. ما اگر می‌خواهیم به کسی متکی نباشیم و اگر از این سه بازی، دو بازی را با برد پشت سر بگذاریم، صد درصد در لیگ می‌مانیم ولی اگر فقط در یک بازی برنده شویم باید ببینیم تیم‌های دیگر چه نتیجه‌‌ای می‌گیرند.

سرمربی موج گناوه در پایان سخنانش با بیان این‌که جای دارد از رسانه شما تشکر کنم که در این مدت به‌شدت پیگیر ما بوده، افزود: البته باید از تماشاگران و مردم گناوه تشکر کنم که از روز اول در کنار ما بوده‌اند و با تمام وجود از ما حمایت کردند. در کنار این مسائل، نماینده محترم بوشهر، گناوه و دیلم در این بازی حاضر شد و از تیم ما حمایت کرد که باید از وی هم تشکر کنم. این حضور باعث شد که روحیه بچه‌های ما برای بازی بیشتر شود.
در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور، لسمان مروارید خزر مقابل تیم دریانوردان پارس جنوبی حاضر نشد تا تیم بوشهری 51 امتیازی شده و در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ، در صدر جدول تثبیت شود. حالا بوشهری‌ها برای چهارمین قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ساحلی، احتیاج به یک امتیاز دارند.

قهرمانی به خودمان بستگی دارد
در همین رابطه به سراغ سرمربی پارس جنوبی رفتیم. عباس طبیب‌نژاد در گفت‌وگو با بامداد جوب با بیان این‌که به‌دلیل این‌که تیم لسمان مروارید خزر از ادامه مسابقات انصراف داده، از سوی فدراسیون ما پیروز این مسابقه شدیم، افزود: البته این‌جا باید از فدراسیون تشکر کرد که با انصراف این تیم، برنامه‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کرد تا حق هیچ تیمی ضایع نشود. در واقع تیم‌هایی که بعد از انصراف لسمان مروارید خزر، با این تیم بازی داشتند، پیروز مسابقه اعلام شدند. با کسب این پیروزی، کار برای قهرمانی بسیار آسان شده است و همه چیز در دست خودمان است. لازم به ذکر است که تیم دوم جدول که مقاومت گلساپوش یزد است، در ضربات پنالتی توانست حریف خود را شکست دهد که این باعث شد امتیاز کامل بازی را کسب نکند.
وی در ادامه یادآور شد: هفته بعد، ما یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود را در بوشهر تجربه خواهیم کرد که با پیروزی در این بازی به احتمال 90 درصد قهرمانی لیگ دست ماست. ما در این بازی تمام بازیکنان ملی‌پوش و جوان خود را در اختیار داریم و امیدواریم که با بهترین عملکرد پیروزی میدان شویم. البته بازیکنان غیر بومی‌مان به‌دلیل سرما‌خوردگی شدید نتوانستند در بازی هفته گذشته به میدان بروند اما آنها روز گذشته به تمرینات گروهی اضافه شدند و در تلاش هستند که خود را به مرز آمادگی برسانند. هم‌اکنون فاصله تیم ما با تیم دوم و سوم جدول مسابقات 4 امتیاز است و همانطور که همه می‌دانند، دریانوردان با کسب حداقل یک امتیاز از بازی هفته بعد قهرمانی مسابقات را کسب خواهد کرد. امیدوارم این اتفاق هفته بعد رخ دهد.

ابهام در اعزام تیم ملی فوتبال جوانان به بحرین
ایسنا: در حالی که تیم ملی فوتبال جوانان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی بحرین آماده می‌کند، احتمال دارد این تیم با منع شورای برون‌مرزی برای حضور در کشور بحرین مواجه شود.
تیم ملی فوتبال جوانان ایران این روزها به‌منظور آماده‌سازی هرچه بهتر برای حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیا که مهرماه سال جاری در بحرین برگزار می‌شود، اردویی را در چین برگزار کرده و پس از آن به تهران بازمی‌گردد و مجددا راهی کیش می‌شود. کادر فنی تیم ملی با توجه به شباهت زیاد آب و هوایی کیش به بحرین این جزیره را انتخاب کرده‌ و پیش از این هم تدارکات بسیار زیادی را در طول یک سال گذشته برای قهرمانی و کسب مجوز جام جهانی داشته‌ است.
اما نکته نگران‌کننده درباره تیم ملی جوانان برگزاری این مسابقه‌ها در بحرین است. در سال‌های گذشته دولت بحرین اقدام به سرکوب شیعیان معترض این کشور به دولت کرده و حقوق شهروندان بحرین را زیر پا گذاشت و از آن زمان رابطه ایران و بحرین تیره شده است و دو کشور در بهترین حالت حداقل مراودات سیاسی و اقتصادی و حتی ورزشی را داشته‌اند.
با توجه به همین موضوع تیم ملی هندبال جوانان ایران که قرار بود شهریورماه در همین کشور برای مسابقه‌های قهرمانی آسیا اعزام شود، به یکباره با نظر شورای برون‌مرزی از حضور در این مسابقه‌ها منع‌ و در پی آن با جریمه و محرومیت فدراسیون هندبال آسیا مواجه شد. پس از این اتفاق دومین حضور نمایندگان ایران در بحرین مربوط به تیم ملی فوتبال جوانان می‌شود که این نگرانی را به وجود آورده که احتمال دارد شاگردان امیرحسین پیروانی هم به سرنوشت هندبالیست‌های ایران دچار شوند و شاید پس از حضور نیافتن در این مسابقه‌ها با محرومیت AFC هم مواجه شوند.

البته در روزها و هفته‌های گذشته فدراسیون فوتبال تلاش‌هایی را برای تعیین تکلیف این تیم انجام داده تا اگر منعی وجود دارد هرچه زودتر مشخص شود. محمدحسین حمیسی، رئیس کمیته حراست فدراسیون فوتبال در همین رابطه گفت: ما هم این موضوع را شنیده‌ایم و به‌دنبال این هستیم که در این‌باره استعلام نهایی را انجام دهیم. جلساتی را هم برگزار کردیم و باید از چند سازمان مختلف استعلام بگیریم. در روزهای آینده وضعیت این تیم مشخص می‌شود.
در همین رابطه محمدرضا ساکت، رئیس سازمان تیم‌های ملی فوتبال ایران، گفت: تاکنون چنین چیزی به ما ابلاغ نشده و ما در حال پیگیری برنامه‌هایمان هستیم. تیم ملی در چین به سر می‌برد و ما هنوز نسبت به این موضوع واکنشی نداشته‌ایم، چرا‌که چیزی به ما ابلاغ نشده است. وظیفه ما فراهم کردن امکانات و شرایط مناسب برای تیم ملی جوانان است و این کار را طبق برنامه‌ها انجام می‌دهیم. اگر زمانی هم چیزی به ما ابلاغ شود آن را بررسی می‌کنیم.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حساسیتی نسبت به این موضوع ندارند، گفت: وقتی چیزی به ما ابلاغ نشده پس حساسیتی هم نسبت به آن نداریم. ما فقط اردوهایمان را پیگیری می‌کنیم.
با توجه به این وضعیت به نظر می‌رسد بحث درباره حضور یافتن یا نیافتن تیم ملی جوانان در بحرین جدی باشد. البته علی کفاشیان نائب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و عضو هیات رئیسه AFC همواره ارتباط بسیار خوبی با شیخ سلمان رئیس بحرینی AFC دارد و شاید همین ارتباط موجب حضور تیم ملی جوانان در بحرین شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: