bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
دروازه بان بوشهری تیم ملی فوتسال در گفت و گو با بامدادجنوب؛
تیم ملی فوتسال کشورمان با درخشش دروازه‌بان بوشهری خود، توانست برای اولین‌بار جایگاه سومی جام جهانی 2016 را کسب کند.
تیم ملی فوتسال کشورمان با درخشش دروازه‌بان بوشهری خود، توانست برای اولین‌بار جایگاه سومی جام جهانی 2016 را کسب کند. 
ملی‌پوشان فوتسال کشورمان که پس از شکست مقابل روسیه در دیدار نیمه نهایی از رسیدن به فینال رقابت‌های جام جهانی 2016 کلمبیا باز ماندند، شنبه‌شب در دیدار رده‌بندی از ساعت 20:30 در ورزشگاه شهر کالی به مصاف تیم ملی پرتغال رفتند که در نهایت با تساوی 2 بر 2 دو تیم، کار به ضیافت پنالتی‌ها کشید و با پیروزی 4 بر 3 در ضربات پنالتی، موفق به کسب مدال برنز شدند.

شرح نیمه اول
تیم ملی ایران که با ترکیب علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی و مهدی جاوید در این دیدار به میدان رفته بود، نمایش خوبی در نیمه نخست از خود نشان داد. در حالی که دو تیم برای محک زدن یکدیگر، دست به ریسک نزده و بازی پایاپایی را از خود به انجام می‌گذاشتند، تیم ملی فوتسال کشورمان برتری محسوسی را نسبت به حریف خود داشته ولی با درخشش به‌به، سنگربان تیم ملی پرتغال، از رسیدن به گل نخست بازی عاجز ماند. به‌به و صمیمی، ستاره‌های این بازی بودند و مانع از بازشدن دروازه‌ها در نیمه نخست شدند. ضربات عالیقدر، کاظمی و اسماعیل‌پور، پیش از پایان یافتن نیمه نخست، می‌توانست برتری ایران را شکل دهد ولی هربار با بی‌دقتی مهاجمان ما و درخشش سنگربان سیه چرده پرتغال، مانع از گشوده شدن دروازه پرتغال می‌شد. در حالی که ستاره تیم ملی پرتغال، ریکاردینیو در این نیمه محو بود، ملی‌پوشان موفق نشدند برتری خود در بازی را در نتیجه نیز اعمال کرده و در نهایت این بازی در نیمه نخست، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

شرح نیم دوم
در حالی که چیزی از نیمه دوم بازی نگذشته بود، پرتغالی‌ها با استفاده از غافلگیری بازیکنان ما، در همان دقیقه نخست بازی با درخشش ریکاردینیو و تمام کنندگی کاردینال، دو گل روی غفلت مدافعان ایران به ثمر رساندند تا زنگ خطر را برای شاگردان ناظم الشریعه به صدا درآورند. پس از این، ناظم الشریعه با گرفتن وقت استراحت، شاگردانش را به آرامش و تمرکز دعوت کرد تا به شرایط مسابقه بازگردند. پس از صحبت‌های ناظم الشریعه، ملی‌پوشان بازی را در دست گرفته و به حملات پردامنه‌ای دست می‌زنند. در حالی که درخشش مجدد به‌به، مانع از بازگشت سریع ایران به بازی می‌شود، دقیقه 26 بازی و روی یک بی‌احتیاطی از سوی دو بازیکن دو تیم، سنگ سفیدی و میگوئل از دو تیم با کارت قرمز داور مسابقه از زمین بازی اخراج می‌شوند تا بازی برای دو دقیقه، با هشت نفر در زمین دنبال شود.
با کم شدن یک عنصر دفاعی از تیم مقابل، شاگردان ناظم الشریعه با زیرکی و ذکاوت کاظمی با یک شوت از راه دور، قفل دروازه به‌به را شکستند و یک گل را جبران کردند. موقعیت‌های خطرناک دو تیم در ادامه و سرعت بالای بازی، ادامه داشت تا پرتغال با انجام ششمین خطای خود در دقیقه 36 بازی، ایران را صاحب یک ضربه پنالتی از راه دور کنند. مهدی جاوید با ایستادن پشت این توپ، موفق شد ایران را به بازی بازگردانده و نتیجه دیدار را 2 بر 2 مساوی کند. در ادامه نیز بازی محتاطانه دو تیم، راه به جایی نبرده و بازی در 40 دقیقه، با نتیجه 2 بر 2 به تساوی رسید تا ضربات پنالتی، پیروز میدان و تیم سوم جهان را مشخص کند.

ضربات پنالتی:
پرتغال: کاردینال (گل)، تیاگو (سپهر محمدی مهار کرد)، ریکاردینیو (گل)، کوئلیو(گل)، آندره (سپهر محمدی مهار کرد)، ماتوش (به تیر خورد)
ایران: حسن زاده (گل)، طاهری (به تیر زد)، طیبی (گل)، کاظمی (گل)، احمدی (به تیر خورد)، جاوید (گل)
علی‌رضا صمیمی دروازه‌بان افسانه‌ای و بوشهری این تیم یکی از بهترین‌ها بود که در بازی‌های مختلف به داد تیم ایران رسید. این عقاب خوش اخلاق بوشهری در بازی‌های جام جهانی با 86 «سیو» یکی از نامزدهای کسب دستکش طلایی نیز بود اما با توجه به قهرمانی تیم آرژانتین این عنوان با ارزش به گلر آنها رسید. این انتخاب چیزی از ارزش‌های دروازه‌بان بوشهری تیم ملی فوتسال ایران کم نکرد. صمیمی سال‌هاست بدون حاشیه، دروازه‌بان اول ایران است که همواره یکی از بهترین‌های آسیا و حالا دنیا لقب گرفته است. 
در همین رابطه از طریق‌های شبکه‌های اجتماعی با این گلر پرآوازه ارتباط برقرار کردیم. علیرضا صمیمی پس از پایان بازی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان همانطور که می‌دانید این برای مشخص کردن تیم سوم مسابقات به همین دلیل حساسیت بالایی داشت، یادآور شد: اختلاف زیادی بین سومی و چهارمی در جهان وجود دارد و اگر چهارم می‌شدیم هیچ کاری انجام نداده بودیم. پرتغال یکی از تیم‌های بزرگ دنیا است و در رنکینگ جهانی یک پله از ما بالاتر بود. ما هم در این بازی دو بازیکن مصدوم (کشاورز و قدرت بهادری) داشتیم و این مساله باعث شد که بازی برای ما دشوار شود. جدا از حساسیت بازی، ما در نیمه اول با نکاتی که آقای ناظم‌الشریعه گوشزد کرده بود، به‌خوبی بازی را تکمیل کردیم. علاوه بر این، در این نیمه موقعیت‌های خوبی هم به وجود آوردیم ولی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. با شروع نیمه با بی‌دقتی و بی‌احتیاطی، در یک دقیقه دو گل از پرتغال دریافت کردیم.

صمیمی در همین رابطه تصریح کرد: ولی در نهایت ما به خود آمدیم و با استفاده از موقعیت‌هایمان، بازی را به تساوی کشاندیم. ما باید در بازی این تیم را شکست می‌دادیم ولی این اتفاق رخ نداد و در پنالتی‌ها موفق به شکست پرتغال شدیم. در پنالتی‌ها، بچه‌های ما پنالتی‌های خوبی زدند و در کنار این مساله، محمدی، دیگر درواز‌ه‌بان تیم ملی با گرفتن دو پنالتی ارزش‌های خود را نشان داد. در نهایت ما توانستیم مقام سومی را کسب و این برد به همه مردم ایران تبریک می‌گویم و از کسانی که برای فوتسال زحمت کشدند و همیشه با ما بودند، تشکر می‌کنم. این مقام به مردم ایران تعلق دارد.
دروازه‌بان تیم ملی فوتسال در ادامه مورد خداحافظی کشاورز از بازی‌های ملی، گفت: کاپیتان کشاورز یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتسال ایران است و واقعا جایش در بازی رده‌بندی خالی بود. با وجود این‌که با الان از این میدان سربلند بیرون آمده ولی ای کاش در بازی با رویه مصدوم نمی‌شود. او در همه بازی‌ها چه از لحاظ روحی و چه فوتبال به ما کمک می‌کرد و اگر این اتفاق تلخ رخ نمی‌داد، الان با شرایط بهتری از تیم ملی خداحافظی می‌کرد. به نظر من باید برای خداحافظی این بازیکن بزرگ از تیم ملی، یک مراسم در شان او گرفته شود و از تمام زحماتش برای تیم ملی تقدیر شود. به هر حال نه تنها کاپیتان تیم ملی ایران بوده، بلکه در چهار دوره جام جهانی حضور داشته است و این خود نشان می‌دهد که چه بازیکن بزرگی از جمع ما جدا می‌شود. در هر حال فوسال بازیکن مهم را از دست می‌دهد. من امیدوارم با وجود این‌که دیگر در تیم ملی بازی نمی‌کند اما از راه‌های دیگری به تیم ملی کمک کند. من به شخصه خیلی از مسائل اخلاقی و فوتسالی از وی یاد گرفته‌ام. من خوشحال در کناره این بازیکن بزرگ به‌عنوان سومی جام جهانی دست یافته‌ایم. من و همه بازیکنان تیم ملی این مقام سومی را به مهم کشاورز تقدیم کرده‌ایم که در این سال‌ها با جان و دل برای تیم ملی بازی کرده است.
علیرضا صمیمی در پایان سخنانش با بیان این‌که حق ما بود که در فینال در برابر آرژانتین بازی می‌کردیم، خاطرنشان کرد: واقعا حیف شد که این اتفاق رخ نداد اما باز هم خوشحالیم که به مقام شوم رسیده‌ایم و با یک مقام خوب وارد ایران می‌شویم و دل مردم ایران را شاد می‌کنیم. امیدوارم مسوولان با برنامه‌ریزی مناسب باعث شوند که ما در جام جهانی 2020 به مرحله فینال برسیم، چراکه این حق فوتسال ایران است اما اگر بخواهم واقع‌بینانه بگویم ما با این امکانات کم نمی‌توانیم به چنین هدفی برسیم. امکانات ما به هیج عنوان در حد جام جهانی نبود و باید از همین الان برنامه‌ریزی مناسبی کنیم و مسوولان در این راه باید ما را یاری کنند. دوره بعد به‌دلیل این‌که همه ایران را می‌شناسند، بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. امیدوارم هر چه سریع‌تر مشکلات ما حل شود.
برچسب ها: ورزش ، فوتسال
نام:
ایمیل:
* نظر: